Gjest Tigress Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Den nye sminkedillaen min er raud leppestift. Eg er på prøve-seg-fram-stadiet, men synest vel i grunnen det går ganske bra. Det er litt uvant med så mykje farge midt i andletet, men med eit kritisk blikk trur eg at eg får det greitt til. Så testar eg på husbonden, og han griner på nasen: "det er litt gammal dame". Og så lurer eg på: kor kjem denne assosiasjonen til gammal dame frå?? Har alle de andre vore omgjeve av glamorøse gamle damer med gåstol og raude lepper? Eg har nemleg høyrt det før, dette at raude lepper høyrer gamle damer til. Hadde leppestiften vore orange kunne eg vore med på det, men vi snakkar brannbilraudt, altså. Eg tenkjer på Marilyn Monroe og Dita Von Teese, eg. No ville rett nok Marilyn vore ei gammal dame i dag, men "gammal dame" er ikkje det eg assosierer med Marilyn Monroe... Endret 10. oktober 2013 av Tigress
LittDiva Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har alltid rød lepestift , og får kommentarer at det er fresht. Pøh ! Gamle damer har blomkålsveis, ikke rød lepestift 4
Gjest Tigress Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har alltid rød lepestift , og får kommentarer at det er fresht. Pøh ! Gamle damer har blomkålsveis, ikke rød lepestift Du stryk meg med håret no, altså, nett det eg ville høyre...
LittDiva Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Du stryk meg med håret no, altså, nett det eg ville høyre... Jeg synes det er fint med røde lepper. Ikke alle kler det men de som gjør det , så er det stilig ! Så bruk din lepestift med glede
Gjest Gresshoppesang Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg vil ikke uttale meg uten å ha sett bilde.
Honey Dew Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har alltid rød lepestift , og får kommentarer at det er fresht. Pøh ! Gamle damer har blomkålsveis, ikke rød lepestift Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er blomkålsveis?
LittDiva Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er blomkålsveis? Stive , litt store krøller laget med ruller , ser ut som blomkål
fuksia Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 man kan kanskje få litt assosiasjoner til disse gamle damene som har en tykk strek av lyseblå øyenskygge på øyelokket og knallrøde lepper, generelt veldig sterk sminke som ikke på noen måte ser naturlig eller pent ut. men så lenge man finner en farge som passer, og resten av sminken passer til, synes jeg rød leppestift er kjempefint.
Gjest Tigress Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg vil ikke uttale meg uten å ha sett bilde. Det får du ikkje, eg legg ikkje ut bilete av meg sjølv her. Særleg ikkje når eg ikkje har spurt om anna enn kor desse gamle damene med raud leppestift kjem frå - treng ikkje bilete for å svare på det!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Typene har de rareste formeninger om hva som ser gammelt ut. Visstnok ser jeg gammel ut i jeans. Jaja. Men jeg tror kanskje han kan ha et poeng. Det er ikke mange veldig unge jenter som bruker rød leppestift, og rød leppestift kombinert med mye svart blir jo lett litt sånn kunstnerdame i 50-årene (og oppover). Det er jo flott da! Det er det eneste som teller. Synes jeg. Anonymous poster hash: 8fa2e...90a
MrSmith Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Mot hvit hud, er rød leppestift sensuelt og fint, synes jeg ihvertfall.
Gjest Tigress Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Det har nok noko med at eg til vanleg ikkje har brukt raud leppestift. Eg har lite markerte lepper og må teikne ganske mykje for å få konturar rundt leppene, så eg har som oftast heldt meg til sota auge. Så han stakkars kjærasten min som aldri har sett meg med raud leppstift før no, og den første eg prøvde på han var ein GOSH Lambada... Og i tillegg brukar mor mi raud leppestift (og ser fantastisk ut med det, ho har utruleg flotte lepper!), og ho er 75...
miaw Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Rød leppestift er hot. Bruker det alltid når jeg vil se litt ekstra fin ut.
addict Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har bestemt meg for å prøve røde lepper og generelt farge framover! Har bestillt NYX electra med tilhørende lipliner det er HOT om man sminker seg rett! MEN! Det er viktig å bruke lipliner.. Det vises veldig godt om det sklir ut, og da er det ikke pent.
Adhara Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 Vanlige mannfolk er jo ikke akkurat kjent for å ha sånn veldig mye peiling på sminke og leppefarger da. Jeg ville ikke giddet å ta det så altfor seriøst
Gjest Tigress Skrevet 13. oktober 2013 #17 Skrevet 13. oktober 2013 Eg har prøvd på nytt. Leppestift er ikkje det flottaste på meg, det kal eg vedgå, eg kler best sota auge. Men somme gonger er det artig å prøve noko nytt også. Eg får klaske til med leppestiften ein gong eg ikkje skal ut med han. Takk for oppmuntring, men husbonden brukar å vere ganske liberal til sminkepåfunna mine. Kan hende det har vore fordi eg som oftast berre har gjort variantar av sota auge. Hmm, var ikkje han litt skeptisk til flytande eyeliner også når eg tenkjer meg om? Hmmmm.
Gjest Lille-pus Skrevet 13. oktober 2013 #18 Skrevet 13. oktober 2013 Den riktige rødfarven... den riktige rødfarven.... og da er det "hot as Hell". Utfordringen er ofte å finne den perfekte rødfarven til dine egne farver, og er det feil rødfarve så blir det ikke pent... og da kan fort 'gammel dame' kunne bli den første tanken...
Magnifique Skrevet 13. oktober 2013 #19 Skrevet 13. oktober 2013 Hei. Hvis du vil bli lagt merke til av det motsatte kjønn, gå for røde lepper! Det er vakkert, sensuelt - og mystisk.
fiddlesticks Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=jd_Qgcue3lU =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå