Gå til innhold

Mistanke om diabetes type 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her med diabetes type 2 som kan fortelle meg hvordan dere oppdaget det? Og hvordan utredes det hos legen?

Jeg har mistanke om at jeg har fått det.

Mine symptomer over lenger tid har vært synsforstyrrelser, svimmelhet, mye og langvarig hodepine, trang til å tisse ofte i perioder og veldig tørst i perioder. Er også nedstemt, sliten, trøtt og sover dårlig.

Jeg spiser relativt sunt, men spiser også godteri innimellom. De siste to ukene har matlysten vært minimal selv om jeg konstant føler meg sulten. Har derfor gått ned 5 kg de siste 2-3 ukene. Beveger meg mellom 1-5 timer hver dag og har en aktiv jobb når jeg jobber. I det siste har jeg følt meg mye raskere sliten enn jeg har gjort tidligere.

Noen med diabetes som kjenner igjen dette?

Anonymous poster hash: 6af14...7b9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vert til legen?:)

Kan godt være at det er Dia2, men det kan også fullt mulig være noe annet. :)

Skrevet

Jeg har diabetes og hadde de samme symptomene som du beskriver da jeg fikk diagnosen.

Dra til legen og sjekk du. Det kan og være type 1 selvom du er voksen

Skrevet

Bare legen kan fortelle deg hva som er galt. Det behøver ikke å være diabetes, kan være mangelsykdommer eller noe annet også. Hadde mange av de samme symptomene da jeg var nærmest tom for jern og hadde farlig lav blodprosent. Ta en tur til legen, fortell om symptomene dine så får du tatt nødvendige prøver :) Lykke til, håper du finner ut av det!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var hos legen for noen dager siden. H*n mente det ikke var noe galt, kanskje stressnakke. Så tok de noen blodprøver som jeg får svar på til uken. Takk til dere som svarte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde diabetes type 2.Den forsvant da jeg begynte med hvitløk.

Skrevet

Tenk om alle med type 2-diabetes ble frisk med hvitløk? Forklar meg gjerne mekanismen bak denne påstanden. Da mister jeg jobben min.... ;)

Anonymous poster hash: 35dbe...cc1
  • Liker 3
Skrevet

Hahaha .Da har du ikke hatt diabetes 2. Hvitløk er fin den,men den kurerer ikke diabetes

Du kan holde seg symptomfri ved f.eks lavkarbo. Det gjør jeg :P

• Liker 2
Skrevet

Snakk med fastlegen min:)

Jeg trenger ikke lenger måle blodsukkeret,den er blitt stabil,men fortsetter å knaske hvtløk.

Soppinfeksjon forsvant også.

Skrevet

Snakk med fastlegen min:)

Jeg trenger ikke lenger måle blodsukkeret,den er blitt stabil,men fortsetter å knaske hvtløk.

Soppinfeksjon forsvant også.

hva var sukkeret på da ? Langtid og kort?

Bare tull at hvitløk alene har kurert diabetes.Tenk deg hva som ville skjedd i verden om det stemte

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Dette innlegget ble sitert i Diabetikeren med kommentaren "pusen78 gir kjerringråd på kvinneguiden.no".

Fikk du beskjed fra bladet eller moddene her om at du har blitt sitert i et tidsskrift?

Anonymous poster hash: 97ea5...592

Skrevet

Dette innlegget ble sitert i Diabetikeren med kommentaren "pusen78 gir kjerringråd på kvinneguiden.no". Fikk du beskjed fra bladet eller moddene her om at du har blitt sitert i et tidsskrift? Anonymous poster hash: 97ea5...592

Hvordan innstilt var de til påstanden?

Anonymous poster hash: 8f839...a44

Skrevet

Hvordan innstilt var de til påstanden?

Anonymous poster hash: 8f839...a44

De kommenterte den ikke mer enn det jeg skrev.

Det var bare sitert sammen med 3 andre sitater under overskriften "sakset" langt bak i bladet.

Anonymous poster hash: 97ea5...592

Skrevet

Kanskje du la om kosten også?

De med diabetes type 2 blir bra igjen så lenge de går på lavkarbo.

Anonymous poster hash: f0df8...ce2

Skrevet

Jeg var hos legen for noen dager siden. H*n mente det ikke var noe galt, kanskje stressnakke. Så tok de noen blodprøver som jeg får svar på til uken. Takk til dere som svarte.

Vet du om de tok blodsukker på deg og/eller HBa1c? Blodsukker-nivået får du vite med en gang, men den andre må du kanskje vente litt på hvis de ikke har riktig utstyr.

Anonymous poster hash: 2797d...c0c

Skrevet

hva var sukkeret på da ? Langtid og kort?

Bare tull at hvitløk alene har kurert diabetes.Tenk deg hva som ville skjedd i verden om det stemte

Hvitløk kurerer ikke diabetes, bare så det er sagt, men det kan hjelpe til med at man får et mer stabilt blodsukker. Har selv diabetes 1 og har hatt det siden 1970. En skal IKKE overprøve legens anbefaling når det kommer til denne lidelsen ved å bruke naturpreparat som erstatning for reseptbelagt medisin (insulin sprøyter/tabletter).

Jeg gjorde dette som tenåring og havnet på Haukeland i diabetes-koma med et blodsukker på 44, så før man gjør noe på egenhånd, skal man alltid rådføre seg med lege.

• Liker 2
Skrevet

Du er rapportert for feilaktig og farlig anbefaling

• Liker 1
Skrevet

Hvitløk kurerer ikke diabetes, bare så det er sagt, men det kan hjelpe til med at man får et mer stabilt blodsukker. Har selv diabetes 1 og har hatt det siden 1970. En skal IKKE overprøve legens anbefaling når det kommer til denne lidelsen ved å bruke naturpreparat som erstatning for reseptbelagt medisin (insulin sprøyter/tabletter).

Jeg gjorde dette som tenåring og havnet på Haukeland i diabetes-koma med et blodsukker på 44, så før man gjør noe på egenhånd, skal man alltid rådføre seg med lege.

Det er mye som kan hjelpe til med å holde blodsukker nede. Men å slenge ut en påstand om at hvitløk kurerer diabetes,den er for drøy!

Skrevet

Lukter urinen din som neglelakkfjerner? Det er iallefall et ganske sikkert tegn på diabetes. Ville uansett kontaktet lege.

Skrevet

Kanskje du la om kosten også?

De med diabetes type 2 blir bra igjen så lenge de går på lavkarbo.

Anonymous poster hash: f0df8...ce2

En sannhet med STORE modifikasjoner.

Anonymous poster hash: 0a892...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...