Gjest Marsvinet Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 I det siste har jeg begynt å løpe/jogge ca 30-40 min hver dag. Dette gjør at håret mitt blir svett/føles skittent svært fort...hver dag etter trening egentlig. Dere med langt som trener hver dag, vasker dere også håret hver dag? Jeg er redd for å skade håret (har hår til navlen) hvis jeg vasker det for ofte, men synes ikke at urent hår er noe digg heller. Hva gjør dere?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker tørrshampoo i håret dagen etter trening og så setter jeg det som regel opp. Min "bad hairday"-frisyre er hårtopp eller høy hestehale med flette. Hvis jeg uansett må vaske håret ofte bruker jeg å bytte ut vanlig shampoo og balsam med sårefri og økologisk hårvask fordi det er litt snillere med håret. Anonymous poster hash: df060...bca
Gjest avocadoen Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg vasker de dagene jeg trener ja. Om det så blir hver dag. Ekkelt å gå med svett hår og så blir det fett osv. Men nå har jeg veldig fint hår som tåler veldig mye, så for min del går det helt fint å vaske det hver dag 1
Gjest Marsvinet Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker tørrshampoo i håret dagen etter trening og så setter jeg det som regel opp. Min "bad hairday"-frisyre er hårtopp eller høy hestehale med flette. Hvis jeg uansett må vaske håret ofte bruker jeg å bytte ut vanlig shampoo og balsam med sårefri og økologisk hårvask fordi det er litt snillere med håret. Anonymous poster hash: df060...bca tørrsjampo var lurt!
Gjest oreokaka Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Kommer ann på. Har jeg allerede dusjet den dagen, så gidder jeg ikke dusje håret på nytt. Setter det gjerne bare opp da. Vanligvis dusjer jeg hver dag uansett, så om jeg har fri en dag og vet jeg skal trene, gidder jeg ikke dusje før jeg er ferdig med treninga
Gjest Tigress Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Eg vaskar håret dei dagane eg har sprunge eller sykla (sykkelhjelmsveis er berre delvis kult), dei dagana eg har trent styrke vaskar eg det ikkje. Eg er hovudsponsoren til Batiste tørrsjampo.
muffin26 Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Kan man ikke bare skylle håret da? Føles litt renere da. 2
skruf Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker tørrshampo de dagene jeg trener og ikke vasker håret. Kan ikke vaske håret 5 ganger i uken, pga det blir så tørt og ekstra slitt.
Gjest Marsvinet Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Okei. Neste spørsmål: hvilken tørrsjampo anbefaler dere?
skruf Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har en fra Cutrin som jeg kjøpte til frisøren. Var ikke så dyr, og funker bra, lukter godt gjør den også.
Pearl2.0 Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 I det siste har jeg begynt å løpe/jogge ca 30-40 min hver dag. Dette gjør at håret mitt blir svett/føles skittent svært fort...hver dag etter trening egentlig. Dere med langt som trener hver dag, vasker dere også håret hver dag? Jeg er redd for å skade håret (har hår til navlen) hvis jeg vasker det for ofte, men synes ikke at urent hår er noe digg heller. Hva gjør dere? Hei! Jeg har laangt hår, trener hver dag, løper mye og svetter mye Når jeg trener inne på treningssenter svetter jeg mye i hodebunnen da det er så innestengt, da vasker jeg håret etterpå. Hvis jeg løper ute derimot, og spesielt nå som det blir kaldere i lufta kan jeg fint droppe hårvasken etterpå, selv etter lange turer. Men det spørs litt hva jeg skal resten av dagen også merker jeg. Enkelte ganger bruker jeg å skylle gjennom godt med vann og kun bruke balsam, det sliter mindre på håret. Hehe, ser at dette ikke er et veldig hjelpsomt svar Har dusjet håret ca hver dag så lenge jeg kan huske, kan vel telle på ei hånd antall dager jeg ikke bruker sjampo ila en mnd tror jeg.
Pearl2.0 Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Kan man ikke bare skylle håret da? Føles litt renere da. Jeg gjør det, men må ha i litt sjampo så det ikke blir kråkereir Er så langt
skruf Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Hei! Jeg har laangt hår, trener hver dag, løper mye og svetter mye Når jeg trener inne på treningssenter svetter jeg mye i hodebunnen da det er så innestengt, da vasker jeg håret etterpå. Hvis jeg løper ute derimot, og spesielt nå som det blir kaldere i lufta kan jeg fint droppe hårvasken etterpå, selv etter lange turer. Men det spørs litt hva jeg skal resten av dagen også merker jeg. Enkelte ganger bruker jeg å skylle gjennom godt med vann og kun bruke balsam, det sliter mindre på håret. Hehe, ser at dette ikke er et veldig hjelpsomt svar Har dusjet håret ca hver dag så lenge jeg kan huske, kan vel telle på ei hånd antall dager jeg ikke bruker sjampo ila en mnd tror jeg. Noen svetter mere i hodebunnen enn andre og tror jeg.........Jeg blir iallefall dyvåt i hodebunnen om jeg løper på mølle inne eller om jeg løper ute. Har og langt hår, og bruker å sette det opp i ei flette. Om vinteren må jeg ha lue på når jeg løper ute, hvis ikke får jeg ørebetennelse... Har prøvd å skylle med bare vann, men da ender jeg opp med en sveis ala krysning av pulverheksa/ronja røverdatter/lykketroll...
Glynis Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg skyller håret etter hver trening, også når jeg har trent styrke. Men jeg vasker bare 1-2 ganger i uken med sjampo. Hvis håret føles tørt etter vask tar jeg i litt olje eller fuktspray. Etter at jeg begynte med Philip Kingsleys elasticizer og har blitt flink til å kure går det helt fint. Det er uaktuelt for meg å ikke skylle håret, jeg blir såpass varm i ansiktet at jeg føler både nakke, hodebunn og hårfestet trenger en skyll. Når man svetter i pannen så er det jo ikke akkurat lange veien til håret.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Skyller håret om jeg har svettet endel, og har balsam i tuppene. Trener alltid med flette siden jeg også har flokeproblemer. Pleier ikke å svette så ille i hodebunnen siden jeg for det meste løper rundt i kulda med pannebånd! Er det ille bruker jeg batiste tørrshampoo. Anonymous poster hash: 39fa1...445
Pearl2.0 Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Noen svetter mere i hodebunnen enn andre og tror jeg.........Jeg blir iallefall dyvåt i hodebunnen om jeg løper på mølle inne eller om jeg løper ute. Har og langt hår, og bruker å sette det opp i ei flette. Om vinteren må jeg ha lue på når jeg løper ute, hvis ikke får jeg ørebetennelse... Har prøvd å skylle med bare vann, men da ender jeg opp med en sveis ala krysning av pulverheksa/ronja røverdatter/lykketroll... Haha, jaa Det er litt ork med det lange håret, men synes det er finest Når du lager flette, pleier du å ha strikk-flette-strikk, eller bare flette-strikk? Har prøvd med strikk-flette-strikk, men synes den spretter så fælt frem og tilbake og pisker meg, haha!! Og uten flette er nå hvertfall håret overalt og kommer i munnen og gode greier, tihi Kanskje hvis jeg lager en litt lavere hestehale?
Lila Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Hvis jeg løper MÅ jeg vaske håret. Trener jeg styrke går det som regel greit å la vær. Når det gjelder tørrshampo bruker jeg Batiste sin (finnes på Vita), syns den er helt ok
skruf Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Haha, jaa Det er litt ork med det lange håret, men synes det er finest Når du lager flette, pleier du å ha strikk-flette-strikk, eller bare flette-strikk? Har prøvd med strikk-flette-strikk, men synes den spretter så fælt frem og tilbake og pisker meg, haha!! Og uten flette er nå hvertfall håret overalt og kommer i munnen og gode greier, tihi Kanskje hvis jeg lager en litt lavere hestehale? Jeg bruker ikke lage hestehale og deretter flette, men jeg samler bare alt håret og fletter det rett ned fra nakkegropen, da holder det seg ganske godt på plass:) Evt fiskebeinsflette.
Gjest white tiger Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg må vaske håret hver gang jeg trener, for jeg blir veldig svett slik at håret blir vått av svette. I tillegg har jeg en hud som reagerer på alt, så hvis jeg går med uvasket hår og dette kommer borti ansiktet mitt så får jeg kviser, og det vil jeg helst unngå.
Pearl2.0 Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker ikke lage hestehale og deretter flette, men jeg samler bare alt håret og fletter det rett ned fra nakkegropen, da holder det seg ganske godt på plass:) Evt fiskebeinsflette. Ja, var det jeg tenkte Synes bare det er så godt å få det bort fra nakken. Må eksperimentere litt mer. Er ikke den flinkeste til å fikse mitt eget hår bakfra, klarer fiskebensflette på sida så kanskje jeg kan klare det bak også. Slitsomt for armene, blir jo en hel økt bare å fikse hår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå