AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 En god venninne skulle spille noen sanger under et arrangement. Hun er kjempedyktig, og opptredenen gikk veldig bra. Men saken er den at en av sangene hun spilte, er det jeg som har skrevet mesteparten av. Er det rett av meg å føle meg litt sviktet da sangen ble presentert som at det var hun som hadde skrevet den? Bør jeg si noe, eller skal jeg bare være glad på hennes vegne siden det gikk så bra? Vil ikke være urimelig, men ble faktisk virkelig såret. Skal jeg bare la det gå og late som ingenting og prøve å bare være stolt av henne? Ville dere sagt noe?Anonymous poster hash: c9784...02f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg ville ha sagt det til ho ja, var feil av henne å ta på seg æren av noe du hadde gjort. Anonymous poster hash: fae87...2fe 4
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg ville ha sagt det til henne ja. Sånn som det der kan man ikke holde på. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Det er vel et brudd på åndsverkloven? Dere har begge eierskap på låtene. Hun må ha samtykke av deg for å fremføre dem, og i god skikk bør alle skaperne navngis. Anonymous poster hash: 6f0e0...91e 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Ok.... Jeg ble bare forferdelig paff. Det hadde ikke kostet henne mange kaloriene å si at hun hadde skrevet den sammen med meg... Men jeg har mest lyst til å tro at hun glemte det eller noe slikt.... Men det svir virkeligAnonymous poster hash: c9784...02f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Du skulle reist deg og sagt at du også var med på å lage sangen. Anonymous poster hash: 4a890...d57 1
Gjest Wilhelmine Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har begynt å ta opp ting med mine venner, bare for å få det ut av systemet. Blir jeg lei meg eller såret, så sier jeg det. Så prøver jeg å legge det dødt etter det - hvis det ikke er noe stort og viktig altså. Sier det, får en unnskyldning også er vi ferdige med det. Mye mer behagelig enn å gå å være lei seg. Som oftest prøver ikke folk å såre en. Samtidig synes jeg IKKE det er greit å ikke gi deg din del av æren her. Så jeg ville tatt det opp. "Okay, jeg vet du helt sikkert ikke mente noe vondt med det, men jeg ble lei meg når du ikke nevnte at vi har skrevet den sangen sammen, og tok æren for den alene" Noe slik.
Chloe- Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Hvis hun opptrådde med noen sanger på et arrangement var det vel kanskje ikke så mye tid til prat? Veldig sjelden jeg hører noen gi intro til hver sang, med mindre det er en egen konsert. Edit: Ser nå at det ble presentert som selvskrevet, men det er jo litt forskjell mellom "denne er selvkomponert", og "denne skrev jeg i romjula, da jeg tente lys på grava til morfar fordi han betydde så mye for meg og min karriere, blabla". Hvilken var det? Endret 11. oktober 2013 av Chloe-
Gjest Arch Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Æres den som æres skal, jeg hadde sagt i fra til henne at hun gjorde en feil. Hvis hun opptrådde med noen sanger på et arrangement var det vel kanskje ikke så mye tid til prat? Veldig sjelden jeg hører noen gi intro til hver sang, med mindre det er en egen konsert. Edit: Ser nå at det ble presentert som selvskrevet, men det er jo litt forskjell mellom "denne er selvkomponert", og "denne skrev jeg i romjula, da jeg tente lys på grava til morfar fordi han betydde så mye for meg og min karriere, blabla". Hvilken var det? Det har da ingenting å si hvilken versjon av introen hun tok, åndsverkloven er som den er. Har man tid til å si noe som helst om hvem som har skrevet sangen så får man være ærlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå