AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Er det unormalt å synes det? Jeg føler liksom det er ubehagelig å snakke med kvinner som ikke har noe barneønske? Samme med kvinner som er kjent for å ligge rundt. Jeg vil jo ikke dømme, men klarer ikke la vær liksom. Syns bare det er så kaldt med kvinner som ikke er varme og moderlige. Er det unormalt? Anonymous poster hash: 2b47b...505 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 10. oktober 2013 Er det unormalt å synes det? Jeg føler liksom det er ubehagelig å snakke med kvinner som ikke har noe barneønske? Samme med kvinner som er kjent for å ligge rundt. Jeg vil jo ikke dømme, men klarer ikke la vær liksom. Syns bare det er så kaldt med kvinner som ikke er varme og moderlige. Er det unormalt?Anonymous poster hash: 2b47b...505 . Du har kanskje for begrensete forestillinger om hva en kvinne er. Anonymous poster hash: a51a4...b29 78
Gjest strykebrett Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Du burde kanskje ta et godt tak i egne fordommer og innse at folk som velger annerledes enn deg selv også kan være gode, varme og omsorgsfulle mennesker. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg lot som jeg ikke var spesielt interessert i barn i mange år, håper ikke mine kolleger tenkte på meg som kald. I mellomtiden hadde jeg fem mislykkede prøverørsforsøk.Anonymous poster hash: d01ee...d24 25
Gjest Faerunpedia Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg pleide å ligge mye rundt før og vil ikke ha barn, men aldri opplevd at noen har opplevd meg som kald. Hvorfor er det ubehagelig å snakke med kvinner som ikke vil ha barn? Det høres veldig spesielt ut.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg er en av disse kvinnene som ikke vil ha barn, og som aldri kan tenke seg å få barn i fremtiden heller. Er 27 år nå og har nettopp kommet ut av et 7 år langt forhold hvor barn ble diskutert et par ganger, men avslått fra min side. Jeg personlig blir sint, provosert og litt lei meg av kvinner og menn som har samme holdning som TS har. Det må da gå an og ha forståelse for at noen tar andre valg her i livet og at ikke alle synes det er en menneskerett å sette liv til verden. Jeg møter meg jevne mellomrom folk som blir helt sjokkert når jeg forteller at jeg aldri kan tenke meg å få barn, og de sier alltid til meg at jeg garantert kommer til å endre mening osv. Men jeg har vært fast bestemt på dette siden tenårene og jeg tviler på at jeg endrer mening. Selvfølgelig, 100% sikker kan man ikke være, men jeg tror ikke at det skjer hos meg. Har også fått hørt at jeg er kald og ikke har følelser pga dette, spesielt fordi jeg har grad 3 celleforandringer i livmorhalsen som kommer tilbake selv om de blir behandlet med laser, og dette gjør meg ikke stresset. Selvfølgelig er jeg bekymret for kreft, men skulle det vise seg at det beste alternativet for meg blir å fjerne livmor og tilhørende eggstokker så gjør jeg det med glede for å unngå kreft. Når jeg da får spørsmål om jeg ikke blir trist pga dette med barn osv, og når jeg da sier at jeg ikke blir det fordi jeg ikke skal ha barn så blir jeg dømt opp og ned. Spesielt av kvinner som har barn eller er gravid. Så nei, jeg synes ikke det er unormalt at du synes dette, for jeg får høre samme mening av andre hele tiden. Men jeg synes det er veldig feil å uttrykke disse meningene og dømme noen som har tatt et annet valg her i livet enn hva du selv har. Tenk på at du kan såre noens følelser neste gang Det samme gjelder for kvinner som ligger rundt, så lenge de ikke ligger med typen din eller ødelegger for deg på noen måte så har vel ikke du noe med hvem de har med seg hjem og hvor mange forskjellige det er Hadde du ment at en mann var kald om han hadde ligget rundt eller ikke hatt lyst på barn??Anonymous poster hash: 8a868...003 30
Liriel Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg er en av disse personene som folk vil sette i kategorien kald. Veldig kald. Jeg har 2 barn, er gift og har aldri ligget rundt Min egentlige personlighet viser jeg ikke til folk før jeg føler meg trygg på dem. De som ikke ønsker seg barn er oftest veldig trygge på at de gjør det beste valget for seg selv. Det er rett og slett ikke alle som liker barn og har behov for barn. Jeg personlig liker ikke andre sine barn og føler meg veldig usikker og ille til mote om jeg må være sammen med andres barn. 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Det som er kaldt for noen er varmt for andre Mine aller beste venner er frivillig barnløse, og jeg er 30. Anonymous poster hash: 7a451...8fa 2
Gjest Awzm me Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Er det unormalt å synes det? Jeg føler liksom det er ubehagelig å snakke med kvinner som ikke har noe barneønske? Samme med kvinner som er kjent for å ligge rundt. Jeg vil jo ikke dømme, men klarer ikke la vær liksom. Syns bare det er så kaldt med kvinner som ikke er varme og moderlige. Er det unormalt?Anonymous poster hash: 2b47b...505 Nei, altså jeg har ikke noe barneønske, men er da varm ovenfor mine venner og de jeg bryr meg om. Tidligere vært "løs" som du kaller det også, men fremdeles like varm ovenfor venner. Moderlig... Kan være moderlig ovenfor en syk kjæreste eller venn eller marsvinene mine Ingen kulde herfra. 9
Botch Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg vil jo ikke dømme, men klarer ikke la vær liksom. Anonymous poster hash: 2b47b...505 Jobb med deg selv. 12
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Aldri hørt om noen som føler det sånn.. Høres unormalt ut ihvertfall. Kanskje fordi du kun ønsker å snakke om familieting, og ikke klarer finne noen annen felles plattform med kvinner som har andre interesser? Anonymous poster hash: 9cd46...559 8
Gjest Gresshoppesang Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har barn, er definitivt ikke løs, men veldig lite moderlig. 1
Gjest Snoken- Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor er det så kaldt? Hvorfor akkurat kvinner? Er det kaldt fordi man bryter en lenke hvor forfedrene har sørget for at genene har gått i arv i flere millioner av år, så plutselig velger en person å ikke få egne barn slik at genene som har gått arv i så langt tid plutselig skal avsluttes med vedkommende? 4
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Er det unormalt å synes det? Jeg føler liksom det er ubehagelig å snakke med kvinner som ikke har noe barneønske? Samme med kvinner som er kjent for å ligge rundt. Jeg vil jo ikke dømme, men klarer ikke la vær liksom. Syns bare det er så kaldt med kvinner som ikke er varme og moderlige. Er det unormalt?Anonymous poster hash: 2b47b...505 Det er forskjell på folk som ikke vil ha barn og ikke ligger rundt, og på folk som ligger rundt. Det er dårlig moral og oppførsel som skaper de største problemene i livet. 1
Eriks Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg pleide å ligge mye rundt før og vil ikke ha barn, men aldri opplevd at noen har opplevd meg som kald. Hvorfor er det ubehagelig å snakke med kvinner som ikke vil ha barn? Det høres veldig spesielt ut. Det kan du da ikke vite. Jeg regner med at de fleste har nok sosial intelligens til at de ikke sier det høyt. Jeg tenker i lignende baner når jeg for eksempel hører at kvinner ikke vil ha barn, eller at de vil satse hardt på altoppslukende karrierer. Ser på dem som litt kalde, kyniske og mannlige. 3
Gjest Chloe87 Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Om folk ser på meg som kald av den grunn at jeg er barnløs får være dem sitt problem. Jeg syntes hvertfall det er veldig fordomsfult. Ikke alle kvinner lever og ånder for å få barn, vi lever i 2013 og burde ikke bli kritisert fordi vi velger å ikke få barn. For noen er faktisk ikke det å få barn et ønske, noen er fornøyd med livet slik det er. 1
Botch Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Det er forskjell på folk som ikke vil ha barn og ikke ligger rundt, og på folk som ligger rundt. Det er dårlig moral og oppførsel som skaper de største problemene i livet. Folk som dømmer andre mennesker synes jeg er en større årsak. Endret 10. oktober 2013 av Botch 16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Det kan du da ikke vite. Jeg regner med at de fleste har nok sosial intelligens til at de ikke sier det høyt. Jeg tenker i lignende baner når jeg for eksempel hører at kvinner ikke vil ha barn, eller at de vil satse hardt på altoppslukende karrierer. Ser på dem som litt kalde, kyniske og mannlige. Da er du veldig dømmende. Hva med oss som ikke har noen mann da? Skal vi dømmes for det og? Anonymous poster hash: e0635...aee 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor er det så kaldt? Hvorfor akkurat kvinner? Er det kaldt fordi man bryter en lenke hvor forfedrene har sørget for at genene har gått i arv i flere millioner av år, så plutselig velger en person å ikke få egne barn slik at genene som har gått arv i så langt tid plutselig skal avsluttes med vedkommende? Antagelig fordi man mener at alle kvinner kunne potensielt vært moren din, og en kvinne som ikke ønsker det må være feilet fra naturen sin side. Kun mødre har kjærlighet og omsorg! Anonymous poster hash: 91a9a...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå