Gå til innhold

Hvordan få solgt ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utrolig fin og pent brukt Svea-jakke, som jeg gjerne vil få solgt. Grunnen til det er fordi jeg har kjøpt meg ny jakke. Den ble kjøpt i fjor og er en utrolig varm jakke.

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få solgt den .. La ut en annonse på Finn, null respons der. Har dere noen tips til en beskrivelse som kanskje vil virke mer innbydende? Evt. andre steder jeg kan legge den ut? Bruke nå penger på en annonse på finn.no, men vil helst ikke bruke så mye penger på akkurat det da :laugh:

Kanskje noen her er interessert? :fnise: Ivertfall, alle tips tar imot med stor glede!

Anonymous poster hash: a36b5...914
Videoannonse
Annonse
Skrevet

finn-kode?

Anonymous poster hash: 37474...4ab
Skrevet

44495095 :)

Skrevet

Da er du sikkert en av de 80% som overpriser sine brukte ting.

Anonymous poster hash: 74126...3b9
  • Liker 1
Skrevet

Da er du sikkert en av de 80% som overpriser sine brukte ting.

Fullt mulig det! Er jo usikker på hva jeg burde ta for den og da. Den ble brukt veldig lite vinteren ifjor og er i god stand, om du leser annonsen kan du jo se selv hva du mener den burde selges for da, i forhold til ny pris osv :)

Skrevet

Generelt bør man ikke forvente mer en 50% når tingen er brukt, og du bør ha kvittering eller annet kjøpsbevis da. Kunne godt hatt flere klare bilder av merkelapper og typiske områder som blir lett slitt som ermendene og rundt halsen.

Skrevet

Man tar aldri mer enn halvpris for brukte ting. Aldri. For de fleste er det helt uaktuelt å betale mer enn det man hadde gitt på salg for noe som andre har brukt. Hadde du lagt deg under halv pris så hadde den sikkert blitt solgt så fremt du kan legge frem kvittering for å dokumentere at den er ekte.

Anonymous poster hash: a1955...312
Skrevet

Man tar aldri mer enn halvpris for brukte ting. Aldri. For de fleste er det helt uaktuelt å betale mer enn det man hadde gitt på salg for noe som andre har brukt. Hadde du lagt deg under halv pris så hadde den sikkert blitt solgt så fremt du kan legge frem kvittering for å dokumentere at den er ekte.

Har dessverre ikke noen kvittering på den lenger .. Det med prisen var et godt tips, kan da sette den til 50 % !

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Det kan sikkert være lurt å oppgi pris slik at det kommer opp på finns søkeside, jeg vet at jeg unngår annonser uten tydelig pris.

Skrevet

Legg ut annonse på en av de mange "Kjøp og salg" gruppene på Facebook om du er medlem der. Ser flere og flere bruker slike sider når de skal selge ting så kan være verdt ett forsøk :)

• Liker 1
Skrevet

Rens opp i skrivefeil, så er mye gjort. Et lite raskt eksempel:

Nesten ubrukt mørk blå Svea-jakke selges. Størrelse XS, men ganske stor i størrelsen så den kan passe både small og medium. Den er utrolig god og varm om vintereren. Brukt kun en sesong.

Det kan og hjelpe å få med hvilken Sveajakke det er snakk om. Modellen har sikkert et navn. Vet du hvor lang jakken er (cm) så er det og greit å nevne i samme slengen som størrelsen. Her kan du sikkert snike i en produktbeskrivelse på nett.

Lykke til med salget :jepp:

• Liker 1
Skrevet

hadde kjøpt den for max 1000

Anonymous poster hash: 37474...4ab
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt så mye for en jakke som allerede var brukt en sesong.

Anonymous poster hash: c7bc0...041

• Liker 3
Skrevet

Bildene dine er elendige. Få noen til å ta gode bilder (ute!) som viser hele jakken fra alle kanter.

Anonymous poster hash: 515ee...0e8
Skrevet

Sikkert også greit å skrive at mailen din er @hotmail.COM, ikke NO? Med mindre jeg har gått glipp av noe da :fnise:

Anonymous poster hash: 1d082...388
  • Liker 1
Skrevet

Sikkert også greit å skrive at mailen din er @hotmail.COM, ikke NO? Med mindre jeg har gått glipp av noe da :fnise:

Det finnes hotmail.no-adresser. Jeg har det selv.

Skrevet

Det finnes hotmail.no-adresser. Jeg har det selv.

Ok, bare jeg som ikke henger med da :)

Skrevet

Har dessverre ikke noen kvittering på den lenger .. Det med prisen var et godt tips, kan da sette den til 50 % !

Har du mulighet til å finne frem kontoutskrift og bare kladde til alt det andre så hjelper det også, som noen nevner så er det med på å autentisere jakken.

• Liker 1
Skrevet

Les det jeg skrev en gang til ang. prisen. Du må alltid under halv pris.

Du kan vel oppgi hvor jakken er kjøpt og finne igjen kjøpet i nettbanken?

Skrevet

anbefaler deg å legge ut annonse på bazar.no :) det er gratis og jeg får alltid mye respons på det jeg legger ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...