AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 I snart 6 måneder nå så har jeg hatt et hemmelig forhold til en kompis av x'n min. Det startet forholdsvis uskyldig med at jeg endte opp hjemme hos han etter en fest. Vi ble begge enige om å ikke fortelle det til noen for å unngå at x'n min skulle få høre det fra noen. Men så har vi fortsatt å møttes etter dette og i starten så var den kun sex. Men ting har utviklet seg litt annerledes enn forventet og vi tilbringer mer og mer tid sammen, både i og utenfor soverommets fire vegger. Jeg har fått følelser for han og det virker som han har følelser for meg og. Så nå i det siste har jeg begynt å tenke på dette med x'en og om vi burde si noe eller ikke. Jeg vet jo ikke om dette "forholdet" er noe som vil vare eller ikke og egentlig så synes jeg at det er helt greit at vi er "hemmelige". Litt fordi jeg er redd for å gå inn i et seriøst forhold så raskt, ble slutt mellom meg og x'en i mars, og også fordi det er litt spennende å snike rundt. Så langt har vi ikke turt å si noe fordi vi er redd for reaksjonen som vil komme. Men x'en har jo fått seg ny dame, de har vært sammen i 5 måneder nå. Og i tillegg så har x'en min ikke vist seg i vennekretsen vår i det hele tatt. Det er kun den nye dama og hennes venner som betyr noe virker det som. Men igjen, han har jo vel på en måte rett til å bli sint på kompisen som har brutt brocode nr 1. Så hva ville dere ha gjort? Fortsatt i det hemmelige forholdet og evt røpe hemmeligheten hvis det viser seg at vi har lyst til å prøve et seriøst forhold etterhvert? Eller fortelle han det nå? Selv om det kan være en sjans for at jeg og kompisen hans ikke kommer til å vare. Anonymous poster hash: b9b48...713 Anonymous poster hash: b9b48...713
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Tja. Jeg ville uansett blitt fly forbannet på både deg og kompisen min om jeg var ekstypen din. Så det beste er kanskje bare å holde det hemmelig. Ingen grunn til å rippe opp i ting om det ikke blir noe mer seriøst. Samtidig fortjener ekstypen din å høre hvilken sviker kompisen hans er. Anonymous poster hash: 5b2b1...191 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 TS her Glemte litt tilleggsinfo til historien bak Kompisen til x'en er en jeg holdt på med tidligere også, før jeg og x'en ble sammen, og dette var x'en min klar over da vi ble sammen. De er heller ikke bestekompiser, men har kjent hverandre og vært i samme vennekrets siden ungdomsskolealder. (Nå er vi alle i slutten av 20 årene) Det var også x'en som gjorde det slutt med meg siden forholdet ikke fungerte lengre og følelsene ikke var der lengre, noe som jeg og forsåvidt var enig i. Det viste seg imidlertidig i etterkant av bruddet at han allerede hadde hatt god kontakt med hun nye dama i noen måneder mens vi enda var sammen. Også bor vi i ei lita bygd i nord hvor alle har vært på alle Lurer også fælt på hvordan reaksjonen til x'en vil være hvis han får vite det. Om han faktisk blir sint eller om han ikke bryr seg. For meg så gjør det ingenting om han blir sint på meg, men jeg vil jo ikke at han skal bli sint på kompisen heller. Huff, aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre...Anonymous poster hash: 4a0fd...930
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Tja. Jeg ville uansett blitt fly forbannet på både deg og kompisen min om jeg var ekstypen din. Så det beste er kanskje bare å holde det hemmelig. Ingen grunn til å rippe opp i ting om det ikke blir noe mer seriøst. Samtidig fortjener ekstypen din å høre hvilken sviker kompisen hans er. Anonymous poster hash: 5b2b1...191 Helt enig i dette. Anonymous poster hash: cd3e2...1c1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 TS her Glemte litt tilleggsinfo til historien bak Kompisen til x'en er en jeg holdt på med tidligere også, før jeg og x'en ble sammen, og dette var x'en min klar over da vi ble sammen. De er heller ikke bestekompiser, men har kjent hverandre og vært i samme vennekrets siden ungdomsskolealder. (Nå er vi alle i slutten av 20 årene) Det var også x'en som gjorde det slutt med meg siden forholdet ikke fungerte lengre og følelsene ikke var der lengre, noe som jeg og forsåvidt var enig i. Det viste seg imidlertidig i etterkant av bruddet at han allerede hadde hatt god kontakt med hun nye dama i noen måneder mens vi enda var sammen. Også bor vi i ei lita bygd i nord hvor alle har vært på alle Lurer også fælt på hvordan reaksjonen til x'en vil være hvis han får vite det. Om han faktisk blir sint eller om han ikke bryr seg. For meg så gjør det ingenting om han blir sint på meg, men jeg vil jo ikke at han skal bli sint på kompisen heller. Huff, aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre...Anonymous poster hash: 4a0fd...930 Jeg hadde blitt skuffet av deg, men sint på kompisen min. Å gå bak ryggen på en kompis på denne måten i mange måneder er svikefullt. Ynkelig og uten ryggrad. Hadde han/dere sagt det tidlig, så hadde ting kanskje kunne fungert, men ikke slik du fremsetter det nå. Jeg hadde kuttet kompisen ut av livet mitt tvert. Anonymous poster hash: 5b2b1...191 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg hadde blitt skuffet av deg, men sint på kompisen min. Å gå bak ryggen på en kompis på denne måten i mange måneder er svikefullt. Ynkelig og uten ryggrad. Hadde han/dere sagt det tidlig, så hadde ting kanskje kunne fungert, men ikke slik du fremsetter det nå. Jeg hadde kuttet kompisen ut av livet mitt tvert. Anonymous poster hash: 5b2b1...191 TS her Så det er greit at jeg skal ofre min egen lykke for noen som ikke har gjort annet en å behandle meg som dritt det siste året? Han fant seg ny dame før det var slutt mellom oss, og hun er i tillegg ei jeg har kjent i 3-4 år nå. De sa ingenting om dette til meg. Og etter det hadde vært slutt i noen dagen så la de ut på Facebook at de var sammen, uten å si noe til meg først. De ydmyket meg rett og slett offentlig med dette. Bruddet var jo så ferskt at ikke alle visste om det engang. Og så har han som sagt droppet alle kompisene sine etter han ble sammen med hun nye. Fortjener han virkelig at jeg ofrer min lykke? For nå er jeg endelig lykkelig igjen, etter måneder med ensomhet og styr pga bruddet. Anonymous poster hash: 4a0fd...930
Liriel Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg ville bare kjørt på. Er dere ment to be så er det idiotisk å gå glipp av det pga redsel for hva en eks vil si/mene.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg ville bare kjørt på. Er dere ment to be så er det idiotisk å gå glipp av det pga redsel for hva en eks vil si/mene.. TS her Det er det jeg har lyst til og Men redselen for et seriøst forhold, å bli såret, et offentlig brudd osv holder meg igjen Tror jeg bruker det at det må være hemmelig som en unskyldning for å ikke ta steget videre med forholdet vårt Jeg trives jo veldig godt sånn som vi har det nå. Jeg får på en måte i både pose og sekk. Fordelene med å være singel, som at jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil uten å måtte legge opp hverdagen min etter en annen person. Og fordelene med å være i et forhold, sex når jeg vil, kos og nærhet og det å ha noen å snakke med og å dele seng med når jeg er ensom. Må i tillegg tilføye at selen er fantastisk! Hehe Har alltid vært veldig ubesluttsom av meg, og det hjelper meg ikke akkurat i denne avgjørelsen Anonymous poster hash: 4a0fd...930
Gjest Awzm me Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 TS her Så det er greit at jeg skal ofre min egen lykke for noen som ikke har gjort annet en å behandle meg som dritt det siste året? Han fant seg ny dame før det var slutt mellom oss, og hun er i tillegg ei jeg har kjent i 3-4 år nå. De sa ingenting om dette til meg. Og etter det hadde vært slutt i noen dagen så la de ut på Facebook at de var sammen, uten å si noe til meg først. De ydmyket meg rett og slett offentlig med dette. Bruddet var jo så ferskt at ikke alle visste om det engang. Og så har han som sagt droppet alle kompisene sine etter han ble sammen med hun nye. Fortjener han virkelig at jeg ofrer min lykke? For nå er jeg endelig lykkelig igjen, etter måneder med ensomhet og styr pga bruddet.Anonymous poster hash: 4a0fd...930 Du vil jo ikke høre på det vi sier her, høres ut som du allerede har bestemt deg for å kjøre på. Du kommer jo på med flere og flere unnskyldninger for at det skal gå, så i ditt hodet er det vel akseptabelt. Hadde vært med redd for å bli offentlig om jeg var kompisen til eksen, han som er den verste i denne historien. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Du vil jo ikke høre på det vi sier her, høres ut som du allerede har bestemt deg for å kjøre på. Du kommer jo på med flere og flere unnskyldninger for at det skal gå, så i ditt hodet er det vel akseptabelt. Hadde vært med redd for å bli offentlig om jeg var kompisen til eksen, han som er den verste i denne historien. Spørsmålet var aldri om jeg skal avslutte forholdet eller ikke, jeg trives med han og er lykkelig så å avslutte det pga x'en er helt uaktuelt. Spørsmålet er om vi skal fortelle det eller ikke. Blir det seriøst, så blir vi jo nødt til å si det. Men slik ståa er nå så har vi ikke et seriøst forhold, så bør vi da si noe eller vente å se hvordan ting utvikler seg.Anonymous poster hash: 4a0fd...930
Gjest Awzm me Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Spørsmålet var aldri om jeg skal avslutte forholdet eller ikke, jeg trives med han og er lykkelig så å avslutte det pga x'en er helt uaktuelt. Spørsmålet er om vi skal fortelle det eller ikke. Blir det seriøst, så blir vi jo nødt til å si det. Men slik ståa er nå så har vi ikke et seriøst forhold, så bør vi da si noe eller vente å se hvordan ting utvikler seg.Anonymous poster hash: 4a0fd...930 Bare si det. Om dere blir ordentlig seriøse en dag så vil han i hvertfall være over det første sjokket. Om dere ikke kommer så langt at dere blir ordentlig seriøse så får han i uansett sjansen til å bestemme selv om han vil ha en forræder til venn eller ikke. 1
Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Herremin! Er det slutt, så er det slutt! Eksen din har ingen eiendomsrett i forhold til deg, eller krav på detaljer fra ditt sex-liv! Helt uavhengig av at han oppførte seg som en dritt selv! Om du og denne tidligere kompisen hans har det OK sammen, så er det vel ikke noe å være redd for å innrømme. På et lite sted så svirrer sikkert ryktene uansett. Bedre å få det fram i dagslys. Så lenge han du driver med og exen din ikke er bestekompiser på liv og død, så har det ingenting å si! 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Bare si det. Om dere blir ordentlig seriøse en dag så vil han i hvertfall være over det første sjokket. Om dere ikke kommer så langt at dere blir ordentlig seriøse så får han i uansett sjansen til å bestemme selv om han vil ha en forræder til venn eller ikke. TS her Sporer bittelitt av med vilje her nå Etter å ha sett de nesten utelukkende negative svarene jeg får her så dukker et nytt spørsmål opp. Er virkelig "brocoden" så streng? (Og da tenker jeg også for det motsatte kjønn) Jeg har vokst opp i ei lita bygd hvor alle kjenner alle og vi er timevis fra nærmeste storby. Utvalget er ikke så stort. Kan nok telle ant single mannfolk og kvinnfolk som er i samme aldersgruppe på en hånd. Hva skal man gjøre da? Være singel resten av livet, eller flytte? Også er mentaliteten litt annerledes i bygder, ting er jo mere akseptert. Alle har jo ligget med eller rotet med alle omtrent. 3 av mine absolutt beste venninner har ligget med x'en min før vi ble sammen og jeg har det samme med flere av hans kompiser. Ei vennine av meg har vært i et seriøst forhold med 3 av gutta i vennegjengen, uten at det har vært noen sure miner for dette. Selvfølgelig så kan det bli litt drama og sjalusi når det er festligheter, me det er jo alltid slik når det er alkohol med i bildet. Skal jeg droppe han jeg holder på med nå så må jeg enten finne meg en som er i vennegjengen til hun nye dama og x'en, en som er en del yngre eller en som jeg overhodet ikke er tiltrukket av. Som sagt, det er ikke mye å velge i her oppe Han jeg er med nå er utrolig kjekk, singel, snill, morsom, på min egen alder og vi har mye av de samme interessene. Er man virkelig nødt til å droppe en bra fyr (eller ei bra dame) fordi han/hun er venn med x'en? Spesielt når jeg har kjent han i over 10 år? Han var jo min venn og, kjente han lenge før jeg ble sammen med x'en min Enn dere andre? Dropper dere noen som kan være mannen/kvinnen i deres liv pga x'en?Anonymous poster hash: 4a0fd...930
Gjest Awzm me Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 TS her Sporer bittelitt av med vilje her nå Etter å ha sett de nesten utelukkende negative svarene jeg får her så dukker et nytt spørsmål opp. Er virkelig "brocoden" så streng? (Og da tenker jeg også for det motsatte kjønn) Jeg har vokst opp i ei lita bygd hvor alle kjenner alle og vi er timevis fra nærmeste storby. Utvalget er ikke så stort. Kan nok telle ant single mannfolk og kvinnfolk som er i samme aldersgruppe på en hånd. Hva skal man gjøre da? Være singel resten av livet, eller flytte? Også er mentaliteten litt annerledes i bygder, ting er jo mere akseptert. Alle har jo ligget med eller rotet med alle omtrent. 3 av mine absolutt beste venninner har ligget med x'en min før vi ble sammen og jeg har det samme med flere av hans kompiser. Ei vennine av meg har vært i et seriøst forhold med 3 av gutta i vennegjengen, uten at det har vært noen sure miner for dette. Selvfølgelig så kan det bli litt drama og sjalusi når det er festligheter, me det er jo alltid slik når det er alkohol med i bildet. Skal jeg droppe han jeg holder på med nå så må jeg enten finne meg en som er i vennegjengen til hun nye dama og x'en, en som er en del yngre eller en som jeg overhodet ikke er tiltrukket av. Som sagt, det er ikke mye å velge i her oppe Han jeg er med nå er utrolig kjekk, singel, snill, morsom, på min egen alder og vi har mye av de samme interessene. Er man virkelig nødt til å droppe en bra fyr (eller ei bra dame) fordi han/hun er venn med x'en? Spesielt når jeg har kjent han i over 10 år? Han var jo min venn og, kjente han lenge før jeg ble sammen med x'en min Enn dere andre? Dropper dere noen som kan være mannen/kvinnen i deres liv pga x'en?Anonymous poster hash: 4a0fd...930 Synes det er vanskelig å svare, her jeg er oppvokst er det veldig fy-fy å gjøre slikt, og man får et dårlig rykte. Dette er også et lite sted, men stort nok til at det er mer enn nok gutter til hver. Det går jo an å være singel/guttefri i en periode da, må ikke hoppe rett på neste gutt. Men om det er som du sier så kommer vel ikke eksen til å bry seg? Og nei, ville nok ikke droppet en gutt jeg likte for en eks, men ville aldri havnet i en slik situasjon heller, men det har vel med de forskjellige bykulturer å gjøre.
Frisørdama Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Go 4 it! Livet er for kort til å kaste det bort.
Raven Emerald Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Ut fra hvordan eksen avsluttet forholdet på, og håndterte oppstarten av det nye forholdet, synes jeg ikke man trenger å ta hensyn til ham. Og han er i alle fall ikke den som skal skrike høyest om forræderi. Han er vel den største forræderen her. TS og kompisen gjorde i det minste ingen ting mens TS var sammen med eksen, så de har sitt på det rene. Som en nevnte; eksen har ingen eiendomsrett på TS, og forsåvidt heller ikke på kompisen. Derfor kan han heller ikke diktere hvem de skal være sammen med og ikke. Skal han kunne det, må det være på sin plass at TS krever at eksen og nydama avslutter forholdet fordi de var respektløse overfor henne.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 han har ny dame. vis han bryr seg så fælt så synd for han. da valgte han feil dame. Anonymous poster hash: 7028b...7a4
Gjest .-L-. Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Ex'en din valge jo deg selv om du hadde holdt på med han andre, så hvorfor skal han bli sur hvis det skjer mot han? Jeg hadde reagert på dette om det var min vennegjeng. Vi har alltid holdt oss unna jenter som andre i gjengen har holdt på med eller likt. Endret 11. oktober 2013 av .-L-.
edderkoppdame Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ser ikke problemet, synes dere skal kjøre på TS. Eksen min sin eks, lå med en kompis av han og eksen min brydde seg ikke i det hele tatt, han bare syntes det var kjekt og morsomt. Siden eksen din dumpet deg for en annen, synes jeg iallefall ikke det er noe å stusse på. Alt er tillatt i krig og kjærlighet. Nesten. Om noen av mine venninner ville ha en av mine ekser, sier jeg bare vær så god, kanskje med unntak av eksmannen. Ville ikke satt meg på bakbeina, men hadde ikke likt det om vi var nødt til å omgåes og hadde tenkt at det kunne bli ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 TS her Sporer bittelitt av med vilje her nå Etter å ha sett de nesten utelukkende negative svarene jeg får her så dukker et nytt spørsmål opp. Er virkelig "brocoden" så streng? (Og da tenker jeg også for det motsatte kjønn) Enn dere andre? Dropper dere noen som kan være mannen/kvinnen i deres liv pga x'en?Anonymous poster hash: 4a0fd...930 1: Ja, det er den for gutter flest. Kanskje irrasjonelt, men så streng er den, og jeg synes det er en god regel mye oftere enn det er en dårlig en. 2: Det kan være, men det finner man jo aldri ut. Nå er jo ikke folk skapt for hverandre uansett, men det kan jo hende man går glipp av noe bra. Da kan man imidlertid driste seg til å høre med sin kompis om det er greit - og da kan man jo fint få ja også. Vi bare føler en helvetes stor lojalitet til hverandre. For "brocode" handler ikke om å ikke ligge med samme dame som en venn. Det handler om å ikke gjøre noe en kompis kan finne ubehagelig. Det er ingen steinaldergreie om at "han eier hun dama" eller at hun er "besudlet", det er av hensyn til en venn. Populært å snakke om det som en barnslig kodeks der en mann for alltid "eier" en dame, men det er altså ikke tilfelle. Det bevises ved at det jo er helt i orden å bli sammen med eksen til en venn hvis denne vennen synes det ikke er noe problem. Anonymous poster hash: cd3e2...1c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå