AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 1. Hvor ofte bør man ha kontakt med en man flørter/dater med? 2. Hvor ofte bør man ha kontakt med kjæresten når man ikke bor sammen? Jeg dater en som mener man ikke behøver å ha kontakt hver eneste dag om man ikke har noe spesielt å si. Annenhver dag minst mener han er greit. Jeg har bare vært i ett langvarig forhold før og da hadde vi daglig kontakt. Og så har jeg hatt èn date/flørt som jeg også snakket med hver dag. Så jeg er dermed "vant" til å ha kontakt med flørten/kjæresten hver dag, så dette er nytt for meg. Det er ikke "nono" men jeg lurer på om jeg vil like det eller ikke... sålangt syns jeg det er litt kjedelig å ikke høre fra han hver dag, men det er ikke verdens undergang heller! Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Problemet med dette er at samtaler avler samtaleemner. Altså at samtalen to mennesker imellom ofte er relativt uavhengig av ytre impuls. Det er av begrenset interesse om en bare snakker om ting som har skjedd i løpet av en dag eller to fra hverandre - den virkelig spennende samtalen dukker opp når en nettopp IKKE har flere slike håndfaste praktiske ting å prate om, og må øse av seg selv og sin egen fantasi og erfaring. I min erfaring så er mennesker som "ikke har noe å prate om" konkret-pratende mennesker. De prater altså om faktiske forhold. Kan feks diskutere politikk, men faller av når samtalen blir abstrakt og dreier seg om ting som ordspill, setningsleker, fantasier, scenarioer som kanskje kunne funnet sted etc. For en som liker å leke med samtalen duger det derfor ikke. Men om du også foretrekker å snakke om faktiske ting som faktisk har hendt i løpet av de to dagene så flotte greier. Om du ikke gjør det så er dere nok fort for ulike. Innimellom kan dte nok gå 2 dager uten at to mennesker ikke har noe å prate om, men at to som er i ferd med å bli kjent ikke finner noe å lure på, spørre om, dele? Litt snodig. Vil gjøre det vanskeligere å knytte bånd. Anonymous poster hash: 43c6f...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Problemet med dette er at samtaler avler samtaleemner. Altså at samtalen to mennesker imellom ofte er relativt uavhengig av ytre impuls. Det er av begrenset interesse om en bare snakker om ting som har skjedd i løpet av en dag eller to fra hverandre - den virkelig spennende samtalen dukker opp når en nettopp IKKE har flere slike håndfaste praktiske ting å prate om, og må øse av seg selv og sin egen fantasi og erfaring. I min erfaring så er mennesker som "ikke har noe å prate om" konkret-pratende mennesker. De prater altså om faktiske forhold. Kan feks diskutere politikk, men faller av når samtalen blir abstrakt og dreier seg om ting som ordspill, setningsleker, fantasier, scenarioer som kanskje kunne funnet sted etc. For en som liker å leke med samtalen duger det derfor ikke. Men om du også foretrekker å snakke om faktiske ting som faktisk har hendt i løpet av de to dagene så flotte greier. Om du ikke gjør det så er dere nok fort for ulike. Innimellom kan dte nok gå 2 dager uten at to mennesker ikke har noe å prate om, men at to som er i ferd med å bli kjent ikke finner noe å lure på, spørre om, dele? Litt snodig. Vil gjøre det vanskeligere å knytte bånd. Anonymous poster hash: 43c6f...6ef Ja, det tenkte jeg også. Flørten og jeg har snakket sammen i ca en måned nå. Og det har for det meste gått i ett tema, som jeg ikke trenger å nevne her. Men det er ikke akkurat et viktig tema, så når vi ikke snakker om det, er det ikke så mye annet å snakke om. Så jeg er nesten litt nervøs for at vi ikke har noe annet å snakke om enn akkurat "det temaet" vi som regel snakker om. Hvis det er sånn det er, syns jeg det er litt synd, da jeg liker han ganske godt og vi har snakket om å møte hverandre. Men jeg er livredd for at når vi møtes, så kan vi ikke løpe og gjemme oss om det ikke er en dritt å snakke om... Han virker ikke som den typen som liker å snakke om generelle ting og fortelle om seg selv osv. Han er litt hemmelighetsfull, selv om han selv sier at han ikke er det. Forrige flørt kunne vi snakke sammen i evighet og hadde alltid noe å snakke om. Men likevel liker jeg denne flørten bedre... :S Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
@Maja Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Oj, lurte eit øyeblikk på om vi dater samme person Har møtt ein eit par ganger, han er håplaus på å holde kontakt. Kan gå opptil ei veke mellom kvar melding, og er sjeldent han "meldingssamtalen" blir meir enn eit par meldinger. Dei første gangene vi møttes gjekk praten greit, men no virker det som vi har nesten ingenting å snakke om. For min del blir det der litt vanskelig, for eg liker å dele dagligdagse ting og føler det blir vanskelig å ha noko særlig å snakke om når ein ikkje deler stort og smått frå kvardagen. Men folk er jo så forskjellige. Når eg har skrive med folk før møter har det ikkje nødvendigvis vore meldinger kvar dag. Tenker at når ein er på det stadiet ein virkelig begynner å bli interessert er det naturlig å ha kontakt ofte/daglig. Det er vell bare å hoppe i det og sjå korleis det går når de vil møtes. Men du bør kanskje tenke over om dette vil bli eit problem i lengden.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Oj, lurte eit øyeblikk på om vi dater samme person Har møtt ein eit par ganger, han er håplaus på å holde kontakt. Kan gå opptil ei veke mellom kvar melding, og er sjeldent han "meldingssamtalen" blir meir enn eit par meldinger. Dei første gangene vi møttes gjekk praten greit, men no virker det som vi har nesten ingenting å snakke om. For min del blir det der litt vanskelig, for eg liker å dele dagligdagse ting og føler det blir vanskelig å ha noko særlig å snakke om når ein ikkje deler stort og smått frå kvardagen. Men folk er jo så forskjellige. Når eg har skrive med folk før møter har det ikkje nødvendigvis vore meldinger kvar dag. Tenker at når ein er på det stadiet ein virkelig begynner å bli interessert er det naturlig å ha kontakt ofte/daglig. Det er vell bare å hoppe i det og sjå korleis det går når de vil møtes. Men du bør kanskje tenke over om dette vil bli eit problem i lengden. Mm. Merker faktisk jeg mister interessen ganske fort å... spesielt når man ennå ikke har møtt hverandre heller. Litt kjipt altså. For to dager siden var jeg såå betatt og nå lurer jeg på om jeg egentlig gidder mer Tenker også på lengden ja... har vi ikke så mye å snakke om nå, blir det jo ikke noe bedre senere? Hmm... Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
@Maja Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Mm. Merker faktisk jeg mister interessen ganske fort å... spesielt når man ennå ikke har møtt hverandre heller. Litt kjipt altså. For to dager siden var jeg såå betatt og nå lurer jeg på om jeg egentlig gidder mer Tenker også på lengden ja... har vi ikke så mye å snakke om nå, blir det jo ikke noe bedre senere? Hmm... Anonymous poster hash: b7e0e...d4e Situasjonen kan jo bli ein heilt anna når dåke har møttes. Men min erfaring er dessverre at ein like godt kan ta slike "varsellamper" på alvor først som siste.
Gjest Ozelot Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Han er gått lei og tar det ikke seriøst.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Er det overdrevent av meg å bli litt forvirra og usikker når jeg ser at han har vært online på datingsside i dag? Vi som har skypet osv. Han sa også for ikke så lenge siden at han ikke snakket speiselt med noen andre jenter heller. Men jeg vet ikke helt. Kan jeg si til han at jeg ikke ønsker å skype mer og lignende når han besøker datingsider? Vi er jo ikke sammen og har ingen forpliktelser til hverandre, men helt siden jeg ble ordentlig interessert i å prate med han og bli kjent, har jeg mistet litt interesse i å snakke med andre gutter. Men nå er jeg litt usikker. Jeg har ikke følelser for han eller noe, men jeg er nok litt betatt og det er litt surt når jeg ofte blir usikker på hva han egentlig vil med meg. Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
@Maja Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Er det overdrevent av meg å bli litt forvirra og usikker når jeg ser at han har vært online på datingsside i dag? Vi som har skypet osv. Han sa også for ikke så lenge siden at han ikke snakket speiselt med noen andre jenter heller. Men jeg vet ikke helt. Kan jeg si til han at jeg ikke ønsker å skype mer og lignende når han besøker datingsider? Vi er jo ikke sammen og har ingen forpliktelser til hverandre, men helt siden jeg ble ordentlig interessert i å prate med han og bli kjent, har jeg mistet litt interesse i å snakke med andre gutter. Men nå er jeg litt usikker. Jeg har ikke følelser for han eller noe, men jeg er nok litt betatt og det er litt surt når jeg ofte blir usikker på hva han egentlig vil med meg. Anonymous poster hash: b7e0e...d4e Kjenner meg fortsatt igjen Det er vanskelig å stille slike krav før ein i det heile har møttes. Og du har vell vore innpå sjølv sia du veit han har vore det? Du kan jo vere ærlig og fortelle han at dette gjer deg usikker, men eg ville nok møtt han først og sett om det endra aktiviteten hans på datingsida. Kan nesten ikkje vente at han veit heilt kva han vil enno.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har ikke vært der på over en uke og jeg stakk innom i dag bare for å se om det var noe nytt der. ikke for å prate med noen. jeg har fått brev, men har ikke svart dem da jeg ikke ønsker å snakke med flere foreløpig. Men jeg vet jo ikke om han tenker det samme som meg... Det er jo litt teit hvis han snakker med andre jenter og jeg bare holder meg til han. Er vanskelig det der ja "/ singellivet er like vanskelig som å være i et forhold nesten.. Hehe. Jeg har ikke lyst til å møte han om jeg er usikker, så jeg vil ta det opp med han før jeg møter han, men er redd jeg skremmer han bort eller noe. Jeg vil jo ikke virke helt desp heller, jeg er jo ikke det. Jeg vil bare vite hvor "seriøst" han tar oss så jeg ikke får falske forhåpninger. Kjenner meg fortsatt igjen Det er vanskelig å stille slike krav før ein i det heile har møttes. Og du har vell vore innpå sjølv sia du veit han har vore det? Du kan jo vere ærlig og fortelle han at dette gjer deg usikker, men eg ville nok møtt han først og sett om det endra aktiviteten hans på datingsida. Kan nesten ikkje vente at han veit heilt kva han vil enno. Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Kjenner meg fortsatt igjen Det er vanskelig å stille slike krav før ein i det heile har møttes. Og du har vell vore innpå sjølv sia du veit han har vore det? Du kan jo vere ærlig og fortelle han at dette gjer deg usikker, men eg ville nok møtt han først og sett om det endra aktiviteten hans på datingsida. Kan nesten ikkje vente at han veit heilt kva han vil enno. Jeg skrev noe, men så forsvant det... Altså det er visst like vanskelig å date som det å være i et forhold xD? haha. Men ja, jeg tror ikke jeg vil møte han om jeg er usikker. Da vil jeg heller få klarhet i det først før jeg vurderer å reise et stykke for å møte han. Men jeg vil ikke virke usikker og desperat. Jeg er ihvertfall ikke sistnevnte! Jeg vil heller ikke få falske forhåpninger, så derfor er det viktig for meg å vite om han tar oss "seriøst" eller ikke. Om han ikke gjør det og faktisk snakker med andre jenter også, så tror jeg ikke jeg vil mer. Selv om vi ikke er sammen eller noe... er det for mye å be om? Blir jo litt teit når jeg ikke snakker med andre gutter mens han gjør det... Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Åh faen for et rot Kom visst to innlegg fra meg... trodde den ene var borte.. Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Ja da sa jeg ifra... uff nerver. Dette er vel enten starten eller slutten på en flørt... Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Men nå skjønner jeg ikke helt... dere har ikke truffet hverandre på ordentlig ennå? Da ville ikke jeg kalt det dating en gang, jeg... selv om en selvsagt er nysgjerrig og på en måte interessert da også. Jeg ville i hvert fall aldri forventet at noen jeg snakket med på et nettsted skulle droppe å bli kjent med andre inntil vi hadde truffet hverandre. Selv har jeg alltid skrevet med flere av gangen, da det både er flere man finner ut at det ikke er så mye vits i å treffe (man er for forskjellige e.l.) og mange man viser seg å ha null romantisk kjemi med når man møtes. Så kutter jeg heller kjapt kontakten med andre dersom vi blir enige om å fortsette å se hverandre. Kjemien man har live er ofte noe helt annet enn den man har på forhånd. På godt eller vondt... Men for all del - om dere er enige om at dere dater og ikke skal ha kontakt med andre, så er det selvsagt opp til dere... Jeg bare prøver å realitetsorientere litt - det føles ofte ikke som forpliktende i det hele tatt å bare skrive/snakke med noen. Anonymous poster hash: 85f1f...748
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Men nå skjønner jeg ikke helt... dere har ikke truffet hverandre på ordentlig ennå? Da ville ikke jeg kalt det dating en gang, jeg... selv om en selvsagt er nysgjerrig og på en måte interessert da også. Jeg ville i hvert fall aldri forventet at noen jeg snakket med på et nettsted skulle droppe å bli kjent med andre inntil vi hadde truffet hverandre. Selv har jeg alltid skrevet med flere av gangen, da det både er flere man finner ut at det ikke er så mye vits i å treffe (man er for forskjellige e.l.) og mange man viser seg å ha null romantisk kjemi med når man møtes. Så kutter jeg heller kjapt kontakten med andre dersom vi blir enige om å fortsette å se hverandre. Kjemien man har live er ofte noe helt annet enn den man har på forhånd. På godt eller vondt... Men for all del - om dere er enige om at dere dater og ikke skal ha kontakt med andre, så er det selvsagt opp til dere... Jeg bare prøver å realitetsorientere litt - det føles ofte ikke som forpliktende i det hele tatt å bare skrive/snakke med noen. Anonymous poster hash: 85f1f...748 Men hva med skype? Og ikke minst skypesex... Jeg mener heller ikke at vi dater,selv om jeg kaller han for en "date": Men altså vi bare flørter og blir kjent. Og har avtalt å møtes, bare litt vanskelig fordi vi bor så langt unna hverandre. Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg vill aldri forventa daglig kontakt, og annenhver dag er helt greit for meg. ! Muligens litt mye om vi bare hadde kjent hverandre en måned....Anonymous poster hash: 7d920...066
@Maja Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Eg ville heller ikkje forventa å vere eksklusiv før ein møttes, sjølv om eg skjønner godt ønsket og usikkerheten. Men samtidig så er det jo greit å vere ærlig, så må du jo bare akseptere reaksjonen hans kva det enn blir. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Okey... nå angrer jeg på at jeg sendte noe i det hele tatt. Faen!!!! Han har ikke svart ennå og så hjelper det jo ikke når dere sier at jeg forventer for mye.... shiiit maaan jeg har nok ødelagt alt nå Ooofff ingen liker en masete og krevende dame -.- og det er akkurat det jeg IKKE prøver å være. Men når jeg blir så usikker på hvor "seriøst" ahn tar dette, så vil jeg jo bare være sikker på at jeg ikke blir såret tilslutt. Anonymous poster hash: b7e0e...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg og kjæresten snakker sammen hver dag (bor ikke i samme by). Noen ganger snakker vi bare om hva vi har gjort i dag og det blir ikke en særlig lang samtale, mens andre ganger kan vi snakke i 1-1,5 time. Synes det hadde vært kjipt om kjæresten ikke syntes det var viktig å snakke sammen hver dag. Men nå er det jo litt annerledes med en internettflørt du aldri har møtt da Anonymous poster hash: 68831...91d
@Maja Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Du får sei ifrå korleis det går då. Kan jo vere han synest det er heilt ok, eller vertfall at det ikkje påvirker om han vil møtes eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå