AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor blir det notert lengde på fødslelen? Før jeg født fikk jeg høre at fødselen regnes fra man har 4 cm åpning. Jeg hadde rier (falske?) i nesten to døgn før jeg ble innlagt med tre cm åpning. Da tok det 30 min før babyen ble født. I papirene mine står det at fødselen varte i to timer. Jeg skjønner ikke helt den jeg? Har det betydning for noe å notere lengden, og hvorfor to timer? Noen som vet? Anonymous poster hash: b8819...0c0
Gjest Nica. Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) ... Endret 14. mars 2014 av Nica.
Gjest Trolletrine Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Hvordan regner de fødselen for sånne som meg som aldri fikk mer enn 2 cm åpning da? Det ble jo barn ut av det også?
siebaeo Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Antar det både er statistikk, men også som erfaring før en evt neste fødsel. Det kan jo for mange gi en pekepinn på hvordan neste fødsel blir. Nica; kanskje det var en slags antakelse ut i fra hvor fort resten av åpningsfasen var..? Lotte00; ved KS er det kanskje uvesentlig å regne lengde siden fødselen er en operasjon..? Og at du aldri kom til såkalt aktiv fødsel. Jeg ser ikke helt poenget med å ta tiden på operasjonen? Men det er mulig det er et poeng med det selv om ikke jeg ser det så klart
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Hvordan regner de fødselen for sånne som meg som aldri fikk mer enn 2 cm åpning da? Det ble jo barn ut av det også? Jøss, du må ha hatt lite unge, som kom seg ut gjennom 2 cm åpning bare.Anonymous poster hash: 046a5...e37 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Det er viktig å dokumentere av ulike årsaker. F.eks. hvis barnet skulle vise seg å ha en skade/funksjonshemming, er det viktig å vite om det var en langtrukken fødsel, som evt. kunne ført til skaden. Anonymous poster hash: afb53...f3d 1
ViljaH Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 De har juridisk en plikt til å dokumentere forløp. Når du kom, hvilke sjekker de tok, hvilken medisinsk behandling du fikk og når, hvilket smertenivå riene ligger på. I partogrammet tegner de opp åpning på en tidslinje, med andre hendelser. Om det er uriktig nedtegnet, kan du klage. 1
Gjest Trolletrine Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Jøss, du må ha hatt lite unge, som kom seg ut gjennom 2 cm åpning bare.Anonymous poster hash: 046a5...e37 Håper for din skyld at du skjønte at fødselen endte i KS....;-) Men forøvrig hadde jeg rier i to døgn før jeg ble innlagt, jeg fikk drypp for å få fortgang i fødselen,- uten at det hjalp noe som helst, jeg var en uke på overtid, stor baby, hadde svangerskapsforgiftning, himmelhøyt blodtrykk, tidvis manglende liv fra baby, baby lå feil vei +++. Føler virkelig at jeg var i fødsel selv om kroppen ikke ville øke åpningen mer. Et keisersnitt kommer jo som regel i etterkant av at det er prøvd alt uten resultat, - sånn var det ihvertfall i mitt tilfelle. Så min kommentar er altså på bakgrunn av alt som skjedde i FORKANT av KS, da jeg vil tro at døgnet mitt på kvinneklinikken før KS på en eller annen måte også kom med i fødselsjournalen, på TROSS av kun to cm åpning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå