Gjest made4u Skrevet 23. oktober 2013 #101 Skrevet 23. oktober 2013 Føler du deg bedre når du kan trykke folk med høyere iq enn deg selv ned på denne måten?Anonymous poster hash: c3e27...ed7 Dersom vedkommende tror at det er slik at asbergers er ensbetydende med det å være smart, så får han/henne leve i den uvitenheten og tro at ikke mindre smarte har det i vell så stor grad.
Gjest Riskjeks Skrevet 23. oktober 2013 #102 Skrevet 23. oktober 2013 Det er jo nettopp det en IQ-test måler, å si det ikke fungerer slik i praksis blir således ganske feilslått, for uavhengig av kultur og bakgrunn treffer en god test meget bra og kan i stor grad fortelle noe om testpersonens hjerne. Det er jo det som er problemet - en slik test gjør ikke nødvendigvis det. Hvor forståelig tror du det å sette sammen trekanter og rundinger i en sekvens er for en person som har bodd hele livet i et tradisjonelt samfunn? Sannsynligvis vil han/hun forstå noe slikt langt dårligere enn en person fra et moderne vestlig samfunn. I tillegg går det som jeg og flere andre har påpekt an å øve seg opp til vesentlig bedre score på kort tid.
Gjest Riskjeks Skrevet 23. oktober 2013 #104 Skrevet 23. oktober 2013 Lavt nivå her nå. Skjerpings. Hvorfor? Fordi vi diskuterer hvor godt mål IQ er på intelligens?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #105 Skrevet 23. oktober 2013 Hvorfor? Fordi vi diskuterer hvor godt mål IQ er på intelligens? Det er rett og slett uinteressant og en stor avsporing. Skjerping. Dere fremstår som to kverulanter som ikke klarer å innrømme feil. Anonymous poster hash: 4ff1e...b0d
Gjest Riskjeks Skrevet 23. oktober 2013 #106 Skrevet 23. oktober 2013 Det er rett og slett uinteressant og en stor avsporing. Skjerping. Dere fremstår som to kverulanter som ikke klarer å innrømme feil. Anonymous poster hash: 4ff1e...b0d Den diskusjonen er jo faktisk interessant, da - det er jo noe som ikke er opplest og vedtatt og som det er mange ulike meninger om. Klag heller på dem som kommer med kommentarer om autister uten sosiale antenner osv!
flesvik Skrevet 23. oktober 2013 #107 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Lavt nivå her nå. Skjerpings. Ja du kan jo f.eks prøve å heve nivået med å innfri dette: Jeg ble faktisk headhuntet av Mensa for en stund tilbake, men valgte å si nei av personlige årsaker. ................................. Jeg kan med glede poste papirene som beviser det Jeg har ventet lenge nå Endret 23. oktober 2013 av flesvik 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #108 Skrevet 23. oktober 2013 Lavt nivå her nå. Skjerpings. Sier han som skryter på seg å ha blitt 'headhuntet' av Mensa, sier du kan bevise det, men stikker med halen mellom beina når du blir bedt om å legge det frem Løgn er på et litt lavere nivå. Anonymous poster hash: 49afb...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #109 Skrevet 24. oktober 2013 Nope. Har ikke Asperger og kunne aldri tenkt meg å være med i en sånn klubb. Anonymous poster hash: a4bc1...cb3
Gjest made4u Skrevet 24. oktober 2013 #110 Skrevet 24. oktober 2013 Det er jo det som er problemet - en slik test gjør ikke nødvendigvis det. Hvor forståelig tror du det å sette sammen trekanter og rundinger i en sekvens er for en person som har bodd hele livet i et tradisjonelt samfunn? Sannsynligvis vil han/hun forstå noe slikt langt dårligere enn en person fra et moderne vestlig samfunn. I tillegg går det som jeg og flere andre har påpekt an å øve seg opp til vesentlig bedre score på kort tid. Det er ikke mulig å trene seg opp til en vesentlig bedre score på kort tid, ikke om du får lang tid på deg heller. Dog kan man det på dårlige nett-tester og det er fra der den myten kommer da det er nettbrukeres erfaring, dog gir de testene feil svar og ofte for høy IQ i forhold til hva som er reelt. Du kan ikke synse etter egen erfaring eller andres om en slik myte som blir feilaktig, en god test kan man i liten grad trene seg opp til og dersom du tror en med normal intelligens kan trene seg opp til f.eks. å kvalifisere seg for mensa så tar du voldsomt feil og man snakker om uvitenhet. Og ja, en god test er også noe smarte fra primitive miljøer med lite kunnskap scorer bra på.
Gjest JakeGreen Skrevet 24. oktober 2013 #111 Skrevet 24. oktober 2013 Ja du kan jo f.eks prøve å heve nivået med å innfri dette: Jeg har ventet lenge nå Tre eller fire innlegg nå hvor du spør om dette? Hvorfor er dette så viktig for deg? Jeg har innsett at det kan være en fordel for meg om jeg ikke poster det, da det ville avslørt mitt egentlige navn, samt at det ikke gjør noe for min del om dere undervurderer meg og tror at jeg holder dere for narr. En alternativ fortolkning kan jo være at dette bare var ment som en morsom spøk og tull fra ende til annen, noe de smarteste i denne tråden sikkert forstod for lenge siden og tok med et smil.
flesvik Skrevet 24. oktober 2013 #112 Skrevet 24. oktober 2013 Tre eller fire innlegg nå hvor du spør om dette? Hvorfor er dette så viktig for deg? Jeg har innsett at det kan være en fordel for meg om jeg ikke poster det, da det ville avslørt mitt egentlige navn, samt at det ikke gjør noe for min del om dere undervurderer meg og tror at jeg holder dere for narr. En alternativ fortolkning kan jo være at dette bare var ment som en morsom spøk og tull fra ende til annen, noe de smarteste i denne tråden sikkert forstod for lenge siden og tok med et smil. Så smart, men klarer ikke å bruke paint, el til å sensurere navnet ditt? Prøv igjenn.
Guybrush Skrevet 24. oktober 2013 #113 Skrevet 24. oktober 2013 Mange som befinner seg i den delen av skalaen når det kommer til intelligens kan føle seg alene, kjede seg eller at noe mangler da de ikke får like mye utfordring og stimulans utav vanlige samtaler, jobber etc. Å prate og diskutere med mennesker som har samme forutsetning og kanskje ser ting mer likt som seg selv kan da være en redning. For meg var overgangen stor da man gikk fra vgs hvor mye var flåsete, overfladisk, popularitetskonkurranser og denslags rådet - til å sitte med masse mennesker på høyere utdannelse hvor du ikke ble definert utifra slike hierarki og hvor ens kunnskap og intelligens ble pushet, stor. Så spørsmålet må du nesten finne ut selv mange føler at det å være intelligent i Norge ses ned på og at en føler det blir ansett som elitistisk.
Guybrush Skrevet 24. oktober 2013 #114 Skrevet 24. oktober 2013 Denne tråden er et godt eksempel på hvordan mange i Norge ser på intelligente medmennesker. Du kan få være god i sport, men er du intelligent skal du mobbes og anses automatisk som nedlatende og at man anser seg selv som bedre på alle måter enn andre. Intelligens er evnen til å rasjonalisere, dedusere, se mønster og sammenhenger. Ikke kunnskap og såkalt visdom. Den er universal og derfor kan en person avskjært fra kunnskap fremdeles være svært intelligent. 4
Gjest JakeGreen Skrevet 24. oktober 2013 #115 Skrevet 24. oktober 2013 Du kan få være god i sport, men er du intelligent skal du mobbes og anses automatisk som nedlatende og at man anser seg selv som bedre på alle måter enn andre. Tull.
flesvik Skrevet 24. oktober 2013 #116 Skrevet 24. oktober 2013 Tull. Du kan tulle så mye du vil, men jeg venter fremdeles på noen dokumenter fra deg. 2
Guybrush Skrevet 24. oktober 2013 #117 Skrevet 24. oktober 2013 Tull. Stort sett uttalt av de som aldri har opplevd utfrysning og mobbing på skolen grunnet skoleevner. Har du overhodet fått med deg diskusjonene og retorikken som brukes når det snakkes om å tilrettelegge undervisning samt tillate skoler for de som har høy intelligens? Måten du argumenterer og fremstår på er svært forskjellig fra det du tilsynelatende forsøker å fremstille deg som.
Gjest JakeGreen Skrevet 24. oktober 2013 #119 Skrevet 24. oktober 2013 Du kan tulle så mye du vil, men jeg venter fremdeles på noen dokumenter fra deg. Leste du hele mitt siste innlegg? Du virker ikke særlig oppegående. Stort sett uttalt av de som aldri har opplevd utfrysning og mobbing på skolen grunnet skoleevner. Om du har blitt mobbet eller utfryst på skolen, så tviler jeg sterkt på at det hadde noe med intelligensen din eller skoleevner å gjøre. 1
Gjest Nikki09 Skrevet 24. oktober 2013 #120 Skrevet 24. oktober 2013 Leste du hele mitt siste innlegg? Du virker ikke særlig oppegående. Om du har blitt mobbet eller utfryst på skolen, så tviler jeg sterkt på at det hadde noe med intelligensen din eller skoleevner å gjøre. I allverden? Dette er faktisk en av de aller vanligste grunnene til mobbing og utfrysing! I alle fall på barneskolenivå, men også videre oppover. Ikke uttal deg om noe du tydelig ikke vet noe om! Og det er veldig lett å komme i ettertid og si at man bare tullet når noen krever bevis 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå