AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har fått en termindato ved ordinær ultralyd, noe som tilsvarer at jeg er 24+1 i dag. Men jordmor skriver på helsekortet to dager tidligere, altså 23+6. Hvordan kan dette ha seg? Hun forholder seg jo til ultralydterminen. Jeg skulle selvsagt spurt henne men så det ikke før jeg kom hjem Anonymous poster hash: 8c6b7...6f1
Gjest Doh Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Tror noen bruker 280 dager mens andre bruker 282 (lengde på svangerskap). Min jordmor og lege teller forskjellig, forholder meg til den som sier jeg er kommet lengst jeg Endret 10. oktober 2013 av Doh
Bikini Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Det kommer vel an på hvilke utregningsmetode de bruker. Om du vet størrelsen på fosteret så kan du sjekke det ut selv. Jeg lastet ned eSnurra-appen til telefonen min,og la inn mål der og fant en mulig termin
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Både min lege og jordmor forholder seg til den ordinære ul, selv om de tidligere regnet seg frem til noen få dager +/-. Så merkelig at din ikke følger det ordinær ul sa, for hun følger det jo ikke ved å velge at du 2 dager kortere på vei, selv om hun er enig med termin. Bry deg om hva din ordinære ul sa Men spør henne og. Et svangerskap er 40 uker + 3 dager, men legen min trudde 40+2 som var vanlig før. Fikk ikke med meg hva jordmora mi tenkte.Anonymous poster hash: 4963f...e73
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Man skal alltid følge den terminen man får på ordinær ul, det er den sykehuset tar hensyn til med tanke på overtid, da blir det feil å bruke en app eller bare regne det ut selv. De fleste får terminen flyttet under ordinær ul.Anonymous poster hash: 4963f...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå