Gå til innhold

5-åring sover fortsatt mellom mor og far

Agurk

Anbefalte innlegg

Gjest olive

Den miste vår ligger i sengen vår, hun er litt over et år. Koselig er det!

Storesøster ligger i egen seng, men jeg (eller pappa'n) legger oss med henne der til hun sovner hver kveld - eller sitter ved sengen hennes til hun sovner. Det er trygt og godt å ha mamma der, og jeg synes det er koselig.

Lillemor skal over i egen seng når hun slutter å våkne hver tredje time på natten.

Om foreldrene synes det er greit å ha en femåring i sengen ser jeg ikke noe galt i det. Så lenge famlien trives og alle får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja jeg er alene med barna men det har ikke så mye med saken å gjøre.

Det har myyye med saken å gjøre! For oss som er par, er "ektesengen" et privat sted for "partid".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med enslig?

Alene med barna?

Ja jeg er alene med barna men det har ikke så mye med saken å gjøre.

Ungene synes det er gjevt å sove i mammas seng.

Så hvorfor er det galt,dumt osv?

Hvorfor skal man på død og liv være så striksne?

Dette går over alikevel?

De får kose seg så mye de vil for meg.

Og om min seng er så god,så hvorfor kan de ikke ligge der.

Finnes så mye annet viktigere i hverdagen å legge vekt på og sette fingeren på.

Jeg var ikke ute etter å irrettesette deg på noen måte, men jeg tror bare ikke du hadde syntes det var sånn stas med 2 BARN i senga hver eneste natt dersom du levde i et parforhold... blir ikke mye privatliv og romantikk av sånt!

Ja, du har nok et helt annet syn på saken fordi du er enslig/ singel! Bare vent til du møter en mann,- tror nok du kommer til å venne dem fort av med å ligge i dobbeltsenga om natta da ja... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
[Ja, du har nok et helt annet syn på saken fordi du er enslig/ singel! Bare vent til du møter en mann,- tror nok du kommer til å venne dem fort av med å ligge i dobbeltsenga om natta da ja... :wink:

My point exactly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senga er vel ikke bare til sengevals og privat bruk for voksne.

Synes det er koselig når unga kryper oppi dobbeltsenga eller vil sove der om natten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling
Jeg skjønner godt at gutten vil sove hos foreldrene sine jeg! Det er trygt og godt å sove sammen med mamma/pappa, og det er ikke "unaturlig" heller. Små barn trenger trygghet!

Jeg blir så oppgitt over den der hylinge om "unormalt, dette går ikke an" som flere er så kjappe til å komme med. Det betyr jo at i de fleste samfunn i verden er familiene "unormale" fordi de fleste familier har ikke egne rom og senger til alle medlemmene i familien (hvis vi gidder å løfte blikket bittelitt over våre velstandsliv i vesten!). Det betyr også at våre forfedre var unormale, det er ikke så veldig lang tid det har vært slik her heller at "alle" MÅ ha egne rom, helst fra dag en! Jeg syns det høres mye verre ut å insistere på at baby skal sove på eget rom i egen seng fra dag en, enn at en 5-åring sover hos foreldrene!

Personlig hadde jeg aldri giddet å legge meg med ungen, ikke fordi det er "galt" men fordi JEG vil ha litt tid om kvelden selv. Men det er en annen diskusjon enn hvor ungen skal sove!

Beklager at jeg siterer hele innlegget her, men jeg sier meg helt enig med Sissi - bra skrevet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...