Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk målt blodprosenten for ca 2 uker siden på 36 ukers kontrollen hos legen, da lå den på 13 og det er jo fint. Jeg har de siste dagene vært litt svimmel og var på ny kontroll her om dagen hos jordmora og spurte om jeg kunne få målt det men jordmora sa at blodprosenten synker ikke så fort på 2 uker at det kan være for lavt nå. Blodtrykket var fint og er ennå det, har en egen måler.

Har jordmora rett i at blodprosenten ikke kan synke fra 13 til under 10 (eller hva det er som regnes som lavt?) på 2 uker? Andre grunner til at jeg kan være svimmel som gravid? Er ikke så svimmel at jeg vil besvime, men det er litt ekkelt. Jeg drikker mye vann og spiser regelmessig.

Anonymous poster hash: cc2e5...0d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ganske fort ned i blodprosent i slutten av graviditeten. Gikk fra 10,1 til 9,1 på en uke, og da lurte legen min på om jeg hadde blødd noe. Så tror at det skal litt til at den går fra 13 til under ti på to uker. Du kan allikevel føle deg svimmel om den synker en del, uten at den trenger å være under 10. Ellers er det vel vanlig å føle seg generelt dårlig i slutten, men jeg ville nok sjekket blodprosenten hos legen.

Skrevet

Joda formen er uansett ikke på topp, og jeg puster dårlig pga trykk på lungene så kanskje det har noe å si.

Anonymous poster hash: cc2e5...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...