Gå til innhold

hva av ny liturgi

Hva skal dere bruke av den nye liturgien?  

1. 1. Hva skal dere bruke av den nye liturgien?

• Ingenting
      8
    • Si løftene under ekteskapsinngåelse
      1
    • Si løfter under overrekelse av ringer
      1
    • Ha tekstlesing av familie eller venner
      10
    • Flere av valgene
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange av dere som skal benytte dere av de forskjellige valgmulighetene i den nye liturgien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha min kusine til å lese tekst,

og vi skal si noen ord når vi setter på ringer.

Skrevet

Hvor ble det av det siste alternativet mitt: "Flere av valgene", og hvordan får jeg det inn?

Og dere som skal ha en tekst lest, hvilken?

Skrevet

Ingenting.

For oss tror vi det er nervepirrende nok å si JA klart og tydelig, sambo ville i allefall ikke prøve på å si "lange setninger", som han sa :ler:

Kanksje vi skal prøve å få noen til å lese litt tekst da, men det er usikkert

*klem*

Skrevet

Jeg tror ikke du kan legge til alternativer når noen har stemt.

Du kan jo eventuellt lage en ny tråd :wink:

Min kusine skal lese Korinterbrevet. Det er fordi da jeg var konfirmant skrev presten vår hver vår bibeltekst som en hilsen i Bibelen vår. Jeg fikk Korinterbrevet, fordi han mente det passet best til meg.

Skrevet

Ingen ting ekstra her.

Hos oss blir det mindre enn vanlig; vi skal ikke sette på ringer. Syns det er kjempe trist, men grunnet mine overdimensjonerte knoker blir det umulig :roll:

Gjest Poirot
Skrevet

Venner leser teksten, men slik har det vært i flere bryllup vi har vært i de siste årene. Det andre vil vi ikke ha, liker best den gamle liturgien, selv om den nye rekkefølgen er fin.

Skrevet

Min søster skal lese en tekst.

Vi skal si løftene høyt under ekteskapsinngåelsen.

Vi har også lyst til å si det man kan si når man setter på ringene, men jeg tror jeg leste her inne at en prest hadde sagt at man måtte velge,

altså at man ikke kunne gjenta løftene etter presten både under ekteskapsinngåelsen og når man setter på ringene.

Er det noen andre som har hørt dette?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal sette på ringene og vi skal velge ut solostykker. Men ellers blir det lite fiksfaks.

Vi skal ikke ha tekstlesing og vi skal definitivt ikke si noe mer enn ja. Det blir skummelt nok, det.

Skrevet

Vi skal også ha solostykker, men slik var det vel før og...(?)

Skrevet
tror jeg leste her inne at en prest hadde sagt at man måtte velge,

altså at man ikke kunne gjenta løftene etter presten både under ekteskapsinngåelsen og når man setter på ringene.

Er det noen andre som har hørt dette?

For meg høres dette ut som en prest som er redd at det skal ta for lang tid...

Vi kunne velge fritt akkurat som vi ville. Men vi ønsker ikke si mer enn nødvendig i kirka. Tror jeg skal jobbe nok med mitt "ja" den dagen....

Skrevet

Det var presten i kirken vår som sa dette om at man kun kunne prate en gang. Samme prest innrømmet også at det ble tidspress i år fordi de ikke var forberedt på at ting brått ville ta lengre tid, så neste år ville de booke vielser med halvannen times mellomrom.....

Jeg kan ikke finne noe sted at man ikke skal kunne prate to ganger, det var nok han teitingen som var redd for dårlig tid.

Glad vi skal ha med vår egen prest..... :wink:

Skrevet

Det stemmer Tex, det var hos deg jeg leste det.

Vi har ikke snakket med presten ennå, så vår prest har ikke sagt nei til dette. Vi har lyst til å ha med begge deler, så jeg håper vi får lov!

Gjest MrsL
Skrevet

Vi skal ikke bruke noen av delene, men har håpet på solosang. Nå i dag (dagen etter at svarfristen gikk ut) har de to som vi tenkte skulle suynge svart nei til å komme så nå må vi prøve å finne andre til denne jobben.

Skrevet

Vi bruker familie og forlovere som tekstlesere, men ellers holder vi oss vel til det gamle.

Skrevet

Kun tekstlesing av venner.

Egne løfter og kyssing i kirken er "for amerikansk", sitat husbonden.

M

Skrevet

Vi skal gjenta etter presten(det nye) og vi skal fremsi løfter under ringbytte.*håper stemmen holder*

Skrevet
Hvor ble det av det siste alternativet mitt: "Flere av valgene", og hvordan får jeg det inn?  

Og dere som skal ha en tekst lest, hvilken?

Jeg har lagt det inn for deg, Marianne Mod

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var til fellesmøte med andre kommende ektefolk i kirken, noe som var veldig bra, men vi har ikke bestemt oss for hvordan vi skal gjøre det ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...