AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Oygard-saken-Eg-var-fjorten-ar-og-hadde-hemmelegheiter-med-ein-vaksen-mann-7334365.html «Historia startar med eit merkelig samantreff: Eg vart fødd same dag som Rune Øygard vart ordførar i Vågå for fyrste gong, den 20. oktober 1995.» Dette skriver jenta (17) i boken «Ikke si det til noen. Historien om et barn, ei bygd og en ordfører». Den lanseres i dag, og er skrevet i samarbeid med forfatter Jon Gangdal. Her forteller jenta om hvordan hun endte opp som en hovedperson i en av de mest omtalte rettssakene i Norge de senere årene. 1) Hva synes vi egentlig om dette? Og hva får jenta for å fortelle sin historie på denne måten? 2) Skal du kjøpe boka? Den selges f.eks. her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=8958171&rom=MP Anonymous poster hash: 4c415...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Oygard-saken-Eg-var-fjorten-ar-og-hadde-hemmelegheiter-med-ein-vaksen-mann-7334365.html «Historia startar med eit merkelig samantreff: Eg vart fødd same dag som Rune Øygard vart ordførar i Vågå for fyrste gong, den 20. oktober 1995.»Dette skriver jenta (17) i boken «Ikke si det til noen. Historien om et barn, ei bygd og en ordfører». Den lanseres i dag, og er skrevet i samarbeid med forfatter Jon Gangdal. Her forteller jenta om hvordan hun endte opp som en hovedperson i en av de mest omtalte rettssakene i Norge de senere årene. 1) Hva synes vi egentlig om dette? Og hva får jenta for å fortelle sin historie på denne måten? 2) Skal du kjøpe boka? Den selges f.eks. her:http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=8958171&rom=MP Anonymous poster hash: 4c415...b0b 1) Vi syns det er bra!! Nå har grisen holdt hoff med "hjemme hos" reportasjer ørten ganger, så nå er det vel for balansens skyld rimelig at jenta kommer til orde. 2) Jadda, er bestilltAnonymous poster hash: eb1ad...58e 17
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg tenker penger. Hun synes det var forferdelig å fortelle alt i rettsaken og bistandsadvokaten har hele tiden sagt at jenta bare har lyst til å legge saken bak seg, men likevel velger hun nok en gang å "stå frem" med historien sin? Kommer ikke til å kjøpe boka, men kanskje låne den på biblioteket! Anonymous poster hash: 61efc...3c6 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg skal ikke kjøpe boken. Den jenta skal ikke få et øre av meg. Hun er gjennomskuet!Anonymous poster hash: ef2e3...b94 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Masse artikler om saken her: http://www.gd.no/ Anonymous poster hash: 301ed...83a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Boken er selvsagt alt bestilt, og skal studeres i detalj. Håper den kommer til helgen! Anonymous poster hash: 301ed...83a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg skal ikke kjøpe boken. Den jenta skal ikke få et øre av meg. Hun er gjennomskuet!Anonymous poster hash: ef2e3...b94 Ja, vi er mange som har gjennomskuet den jenta! En mer oppegående, stødig og troverdig jente ska det godt gjøres å finne i Norge. Og tre rettsinstanser gjennemskuet henne også, helt fra starten.Anonymous poster hash: eb1ad...58e 22
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Ja, vi er mange som har gjennomskuet den jenta! En mer oppegående, stødig og troverdig jente ska det godt gjøres å finne i Norge. Og tre rettsinstanser gjennemskuet henne også, helt fra starten.Anonymous poster hash: eb1ad...58e Høyesterett har ikke tatt stilling til hvem som er troverdig. Og lagmannsrettens beslutning viser at de støtter jenta i det minst alvorlige tiltalepunktet, men også at de ikke støtter henne i det mest alvorlige tiltalepunktet. Anonymous poster hash: 301ed...83a 2
Ruby_Tuesday Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Syntes det er kjempebra at hun får skrevet en bok og fortalt sin historie til offentligheten. Øygaard har jo vært tidenes største og verste mediehore! For en kvalm type. Han har jo brukt NRK og TV2 for alt de er verdt... 13
Gjest Chloè Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg skjønner veldig godt at hun vil fortelle sin historie,svart på hvitt,en gang for alle.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Flyttet til litteraturforumet? Dette handler jo ikke om selve boken, men om at det har kommet en bok. Anonymous poster hash: 301ed...83a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg synes det er flott at hun orker å fortelle sin historie og tror det er en bra måte å komme seg videre på. Endelig kommer hennes side av saken frem. Jeg skal ønske meg boken til jul. Anonymous poster hash: 53f28...a0d 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Høyesterett har ikke tatt stilling til hvem som er troverdig. Og lagmannsrettens beslutning viser at de støtter jenta i det minst alvorlige tiltalepunktet, men også at de ikke støtter henne i det mest alvorlige tiltalepunktet. Anonymous poster hash: 301ed...83a Nei, det handler ikke om å støtte jenta eller ikke. Det var for stor tvil omkring det ene tiltalepunktet til at Øygard kunne kjennes skyldig. En slik tvil skal komme tiltalte til gode, men det kan godt være at de likevel støtter jenta. Dessuten vet jo ingen hvor mange av jurymedlemmene som stemte hva. Anonymous poster hash: 53f28...a0d 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Ja, vi er mange som har gjennomskuet den jenta! En mer oppegående, stødig og troverdig jente ska det godt gjøres å finne i Norge. Og tre rettsinstanser gjennemskuet henne også, helt fra starten.Anonymous poster hash: eb1ad...58e En flott og modig jente! Anonymous poster hash: d1c4f...645 3
Sir Winston Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Høyesterett har ikke tatt stilling til hvem som er troverdig. Og lagmannsrettens beslutning viser at de støtter jenta i det minst alvorlige tiltalepunktet, men også at de ikke støtter henne i det mest alvorlige tiltalepunktet. Anonymous poster hash: 301ed...83a Joda, Høyesteretten har tatt stilling, til jenta's fordel. Noe du kan se ved selvsyn dersom du får stavet deg gjennom domsutskriften. 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Joda, Høyesteretten har tatt stilling, til jenta's fordel. Noe du kan se ved selvsyn dersom du får stavet deg gjennom domsutskriften. De tar utgangspunkt i at tiltalte ble funnet skyldig i lagmannsretten, så de har ikke selv vurdert om han er skyldig. Anonymous poster hash: 301ed...83a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 De tar utgangspunkt i at tiltalte ble funnet skyldig i lagmannsretten, så de har ikke selv vurdert om han er skyldig.Anonymous poster hash: 301ed...83a Joda, Høyesterett stadfester dommen fra LMR, det betyr de er enige. Hadde de vært uenige så hadde de sendt saken tilbake til LMR for ny behandling Dessuten skjerpet de straffen, det hadde de vel ikke gjort om de var uenige i skyldsspørsmålet? Så, implisitt har de uttalt seg om grisen er skyldig!Anonymous poster hash: eb1ad...58e 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Joda, Høyesterett stadfester dommen fra LMR, det betyr de er enige. Hadde de vært uenige så hadde de sendt saken tilbake til LMR for ny behandling Dessuten skjerpet de straffen, det hadde de vel ikke gjort om de var uenige i skyldsspørsmålet? Så, implisitt har de uttalt seg om grisen er skyldig!Anonymous poster hash: eb1ad...58e Tull og tøys. Den eneste grunnen til at de kan sende saken tilbake er om det er begått saksbehandlingsfeil. De kan ikke synse om skyldspørsmålet utover det. Alt du skriver er bare vås. Anonymous poster hash: 301ed...83a 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Tull og tøys. Den eneste grunnen til at de kan sende saken tilbake er om det er begått saksbehandlingsfeil. De kan ikke synse om skyldspørsmålet utover det. Alt du skriver er bare vås. Anonymous poster hash: 301ed...83a Må vi konstatere det åpenlyse? Selvsagt synser ikke Høyesteretten. Det skylle ta seg ut! Anonymous poster hash: eb1ad...58e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 Må vi konstatere det åpenlyse? Selvsagt synser ikke Høyesteretten. Det skylle ta seg ut! Anonymous poster hash: eb1ad...58e Nettopp. De har ikke tatt stilling til skyldspørsmålet, og derfor kan ikke dommen tolkes som noen synsing om det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 301ed...83a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå