Gå til innhold

Parkering i Bergen sentrum lørdagskvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på fest i Bergen lørdag, og kommer kjørende med bil fra Røldal-traktene. Typen min sier jeg skal la bilen stå i Arna, fordi jeg mest sannsynlig skal overnatte hos ei vennine med barn der uansett. Men kjenner jeg meg rett gidder jeg ikke å gå ut av en deilig varm og godt trillende bil for å sette meg på et stusselig tog.

Så hvor kan jeg parkere i sentrum/Nygårdshøyden/Møhlenpris-området en lørdagskveld/-natt? Det er første gang jeg får lov til å dra på fest i byen. Drar mest sannsynlig alene og er litt redd for voldtekt og slikt også om jeg skulle henge på jernbanestasjonen...

Anonymous poster hash: d4a28...548
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klostergarasjen? Da kan du ta heisen opp slik at du kommer rett ved Torgallmenningen.

• Liker 1
Skrevet

Alt som ender på -garasjen koster penger, sant?

• Liker 1
Skrevet

Skal du parkere i Bergen sentrum må du regne med at det koster penger uansett. Bygarasjen er muligens billigere en klostergarsjen. Det meste av gateparkeringen er regulert med soneparkering, og dersom du klarer å få en plass som ikke er det må du nok regne med å putte noen kroner på parkometeret likevel. Husk også at det er atskillig tryggere å la bilen stå i -garasjen enn midt i narkis/studentfesteområdet på høyden.

Anonymous poster hash: 3a9a1...e5c
  • Liker 1
Skrevet

Toget tar for øvrig bare 7 min fra Arna til Bergen, det tar minst 20 å kjøre, mer om du ikke er kjent.

Anonymous poster hash: 3a9a1...e5c
  • Liker 1
Gjest Houdini
Skrevet

Jeg ville latt bilen stå i Bygarasjen. Det er det "billigste" parkeringshuset, tror maksprisen per døgn er 120 kr nå? Er usikker, står aldri så lenge. Klostergarasjen er også en mulighet, men den er nyere og dyrere. (passer ikke for deg med klaustrofobi) (Begge eies og driftes av Bergen kommune (?, noe offentlig er det iaf).

Før da jeg lånte bil av foreldre fikk jeg streng beskjed om å ikke parkere på gateplan om kveldene/nettene, spess på Høyden og i sentrum. Er så masse rare folk ute, spesielt i helger, hvor folk finner på alt mulig rart for "moro skyld", og da kan det være veeeldig gøy å ripe opp noens bil, eller knuse et eller annet.

• Liker 1
Skrevet

Hærverk på bil har jeg faktisk ikke tenkt på. Tenkte bare på meg sjøl... :o Har akkurat kjøpt Corollaen for 4000kr, så en ripe i lakken må man vel...lete lenge etter.

Skrevet

Ville ikke ha parkert i Arna. Mye hærverk der, selv om det er blitt litt bedre etter at overvåkningskamera er kommet opp.

Anonymous poster hash: 01f57...14a

Skrevet

Jeeez, er det hærverk overalt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...