Silkepiken Skrevet 10. oktober 2013 #21 Skrevet 10. oktober 2013 Har du fått sjekket kaliumverdiene? Veldig lavt kalium kan gi ekstrem tørste og vannlating.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Ar du funnet ut av det TS? Jeg sliter med det samme og har testet negativt for diabetes gang på gang. Har heller ikke Sjøgrens. Anonymous poster hash: 5e9f8...c62
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 Tok en full sjekk, alt ser ut til å være i orden. Her jeg ligger på søndagssofaen er munnen min ørkentørr, selv om jeg har drukket 2,5l vann, 0,75l juice, 0,5l te og ett glass melk så langt i dag... :S Vanskelig å si hva som er greia her altså Anonymous poster hash: fa01e...b13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #24 Skrevet 9. mars 2014 Diabetes insipidus.Anonymous poster hash: 83297...e99 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #25 Skrevet 9. mars 2014 Diabetes insipidus.Anonymous poster hash: 83297...e99 Og det ser de ikkemed vanlig diabetes-måling?Anonymous poster hash: 5e9f8...c62
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #26 Skrevet 9. mars 2014 Og det ser de ikkemed vanlig diabetes-måling?Anonymous poster hash: 5e9f8...c62 Nei. Diabetes insipidus er en helt annen sykdom enn diabetes mellitus.Anonymous poster hash: 2f04b...6db
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #27 Skrevet 9. mars 2014 Nei. Diabetes insipidus er en helt annen sykdom enn diabetes mellitus.Anonymous poster hash: 2f04b...6db Ja, hvordan da? Lyst til å forklare det?Anonymous poster hash: fa01e...b13 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #28 Skrevet 9. mars 2014 Ja, hvordan da? Lyst til å forklare det?Anonymous poster hash: fa01e...b13 Diabetes mellitus kan skape ekstrem tørstfølelse på grunn av forstyrrelser i osmotisk regulering av væskebalansen, men skyldes forstyrrelser i sukkermetabolismen. Diabetes insipidus skyldes derimot en forstyrrelse der enten nevrohypofysen (i hjernen) ikke produserer eller skiller ut et hormon som heter vasopressin (ADH), eller at nyrene ikke responderer på dette hormonet. Dermed klarer ikke kroppen å holde på væske. Det kan helt sikkert finnes andre årsaker, men det må du snakke med legen om. Pass på at du spiser normalt, og ikke drikk bare vann.Anonymous poster hash: 2f04b...6db
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #29 Skrevet 9. mars 2014 Diabetes mellitus kan skape ekstrem tørstfølelse på grunn av forstyrrelser i osmotisk regulering av væskebalansen, men skyldes forstyrrelser i sukkermetabolismen. Diabetes insipidus skyldes derimot en forstyrrelse der enten nevrohypofysen (i hjernen) ikke produserer eller skiller ut et hormon som heter vasopressin (ADH), eller at nyrene ikke responderer på dette hormonet. Dermed klarer ikke kroppen å holde på væske. Det kan helt sikkert finnes andre årsaker, men det må du snakke med legen om. Pass på at du spiser normalt, og ikke drikk bare vann.Anonymous poster hash: 2f04b...6db Må man be om egen test for diabetes insipidus eller tester legene for det når man ber om å testes for diabetes pga tørste?Anonymous poster hash: 5e9f8...c62 1
♥Mariposa Skrevet 9. mars 2014 #30 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Åååå. Litt snedig at jeg kom over denne tråden nå. Skulle akkurat poste det samme. Går rundt og er konstant tørst enda jeg akkurat har drukket og på vei ut døra. Det eneste som stopper meg fra å drikke er at jeg blir full i magen og får mann opp til halsen... Har aldri vært noen søtningsmiddel og har en bmi på normalen.. Tviler på at det er diabetes med meg, men vet aldri.. Hehe.. Komisk ble nå dette innlegget Søtningsmiddel - søtmons Mann - vann Endret 9. mars 2014 av Mizzlola
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #31 Skrevet 10. mars 2014 Diabetes mellitus kan skape ekstrem tørstfølelse på grunn av forstyrrelser i osmotisk regulering av væskebalansen, men skyldes forstyrrelser i sukkermetabolismen. Diabetes insipidus skyldes derimot en forstyrrelse der enten nevrohypofysen (i hjernen) ikke produserer eller skiller ut et hormon som heter vasopressin (ADH), eller at nyrene ikke responderer på dette hormonet. Dermed klarer ikke kroppen å holde på væske. Det kan helt sikkert finnes andre årsaker, men det må du snakke med legen om. Pass på at du spiser normalt, og ikke drikk bare vann.Anonymous poster hash: 2f04b...6db Er det foresten mulig å gå med denne sykdommen ubehandlet i mange år?Anonymous poster hash: 5e9f8...c62 1
Krysanti Skrevet 10. mars 2014 #32 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er i samme situasjon, helt i begynnelsen av en utredning, og det er innmari kjipt faktisk. Tørstefølelsen blir helt verkende bakerst i munnen! Legen min har også utelukket diabetes (mellitus), men skal fortsette utredning. I mellomtiden får jeg bare drikke masse og løpe på do hele tiden ... Hilsen kamelen
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #33 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er i samme situasjon, helt i begynnelsen av en utredning, og det er innmari kjipt faktisk. Tørstefølelsen blir helt verkende bakerst i munnen! Legen min har også utelukket diabetes (mellitus), men skal fortsette utredning. I mellomtiden får jeg bare drikke masse og løpe på do hele tiden ... Hilsen kamelen Kan jeg spørre hva slags utredning du får? Jeg føler at fasflegen bare kjefter og ber meg slutte å drikke og er lite interessert i å høre når jeg forklarer at jeg drikker bare når jeg er skikkelig tørst men at det alikevl blir 8-11 l om dagen...Anonymous poster hash: 5e9f8...c62
Acalewia Skrevet 11. mars 2014 #34 Skrevet 11. mars 2014 Vil anbefale Xerodent for munntørrhet. Selv om problemet tydeligvis er noe annet, med et så sinnsykt væskeinntak, kan det hende at det lindrer noe av tørrhetsfølelsen i munn, ihvertfall? Godt smaker de også. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #35 Skrevet 11. mars 2014 Vil anbefale Xerodent for munntørrhet. Selv om problemet tydeligvis er noe annet, med et så sinnsykt væskeinntak, kan det hende at det lindrer noe av tørrhetsfølelsen i munn, ihvertfall? Godt smaker de også. De hjelper ikke meg i det hele tatt. Hvis noe blir jeg heller mer tørst av de. Opplever heller ikke munntørrhet, jeg har masse spytt og tørstn sitter liksom øvest i halsen. Anonymous poster hash: 5e9f8...c62 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #36 Skrevet 11. mars 2014 Jeg har også litt sånt problem, men jeg har funnet ut at det hjelper veldig mye å drikke farris. Jeg blir også ekstra tørst og tisser tilsvarende mye hvis jeg spiser noe søtt. Lurer derfor på om det kan ha sammenheng med at jeg mangler noen mineraler/salter (som finnes i farris). Når jeg drikker farris er kroppen mye mer regulert eller hva man skal kalle det. Bare et tips. Anonymous poster hash: 993e3...3e9 3
Krysanti Skrevet 11. mars 2014 #37 Skrevet 11. mars 2014 Kan jeg spørre hva slags utredning du får? Jeg føler at fasflegen bare kjefter og ber meg slutte å drikke og er lite interessert i å høre når jeg forklarer at jeg drikker bare når jeg er skikkelig tørst men at det alikevl blir 8-11 l om dagen...Anonymous poster hash: 5e9f8...c62 Du, jeg er faktisk ikke helt sikker enda. Jeg har bare vært på en første sjekk - med blodprøver (for å se etter ubalanser i salter og mineralnivå, diabetes osv) og urinprøve. De kom ut helt fine. Nå skal jeg se det an en liten stund, prøve å merke meg om det har noen sammenheng med hva jeg spiser o.l., og så skal jeg tilbake til legen. Men hvis fastlegen din er såpass negativ og lite innstilt på å hjelpe deg synes jeg virkelig du skal bytte!! Det er INGEN grunn til å holde på en fastlege som ikke tar deg seriøst. 1
Millimani Skrevet 11. mars 2014 #38 Skrevet 11. mars 2014 Jeg har funnet ut at jeg har et lavt salt-innhold i kroppen, og dette merker jeg bl.a. på at jeg er mye tørst. Prøver å drikke mye Farris, og spise mye salt mat. Som følge av det er jeg ekstremt ofte på do. Men munntørrhet kan også være bivirkning av medisinbruk. Så hvis du bruker en medisin over lengre tid, kan det være den som er årsaken til munntørrheten. Jeg er ikke så ekstremt tørst som dere er, men håper dere finner ut av det
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #39 Skrevet 13. mars 2014 Fsstlegen min ringte meg i går for å høre om jeg var nede i to l væske om dagen. Hallo, jeg var hos han for to uker siden. Tror han det er så lett å slutte og være tørst?! Jeg har helt sykt hodepine og er bare nede i 6,5 l. Mindre enn det skjønner jeg ikke hvordan er mulig. Legen sa jeg ikke skal spise salt mat og ikke Farrris. Anonymous poster hash: 5e9f8...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå