AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Hei Jeg og kjæresten har brukt hoppe av i svingen metoden i et år. Vi planlegger ikke barn nå, men er over 30 og veletablerte, så det gjør ikke noe om vi får barn akkuratt nå. I helga har vi hatt ubeskytet sex først på kvelden. Og så en gang til kanskje 5 timer senere. Begge gangene hoppet han av i svingen. Det jeg lurer på er om spermiene kunne leve flere timer i urinrøret hans og dermed kommet inni meg den andre gangen han penetrerte? Det var rundt eggeløsningsdag (1-2 dager før eller samme dag). Anonymous poster hash: 12aff...aa1
Teeny Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Er ikke like stor sjanse for å bli gravid på den måten, men man hører jo om noen som blir det likevel. Selv brukte jeg hopp av metoden som prevensjon i 3-4 år uten å bli gravid. Har blitt gravid nå da på første pp, men vi hoppet ikke av.
Teeny Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 For å være sikker bør du jo ta en test rundt forventet mens dag.
Athene Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Dersom man ikke bruker hoppe av i svingen metoden helt korrekt, en av kriteriene for "korrekt bruk" er at man ikke har hatt utløsning de siste 24 timene før samleiet, blir ca 1/3 gravid ved et års bruk. Så sannsynligheten er der, men den er liten.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Har brukt å hoppe av i svingen i 6 år og aldri blitt gravid som jeg vet om (kan ha hatt tydelig abort selvfølgelig) da har vi også hatt sex flere ganger samme dag uten at han bestandig har tisset i mellomtiden. Har også hatt sex hvor han har kommet i meg og ikke blitt gravid. Men det trengs bare en sædcelle! Så sjansen er der, men om han hopper av i svingen til riktig tidspunkt er det lite sjanse for graviditet gjennom precum, selvom det kan finnes rester av sædceller. Mye skal klaffe for at det skal skje en unnfangelse, men det kan jo ha klaffet for dere. Vanskelig å si noe sikkert med tanke på sannsynlighet, da den kan både høy eller lav. Mye som spiller inn.Anonymous poster hash: c8ff7...f39
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Mensen har kommet, så jeg ble ikke gravid. TS Anonymous poster hash: 12aff...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå