Gå til innhold

Men dette er jo et hundenavn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer er bestemt på at sønnen vår skal hete Felix. Men for meg er det en hund!! Hjelp...

Anonymous poster hash: 0767e...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det en hest. Så ja, jeg skjønner at du synes det er rart!

Anonymous poster hash: 587df...da5
  • Liker 2
Skrevet

Eller en dansk prins.

• Liker 4
Skrevet

Da får du være bestemt imot da.

• Liker 1
Skrevet

Felix er enten en katt eller en svenske.

• Liker 12
Skrevet

Helt normalt guttenavn, kanskje ikke så mye brukt i Norge.

Anonymous poster hash: f5a9e...e71

• Liker 5
Skrevet

Eller en tysklærer.

Anonymous poster hash: a154d...782

Skrevet

Jeg kjenner en liten Felix. Han er halvt svensk ;) Den ungen er så herlig at jeg nå elsker det navnet. Hadde jeg planlagt flere barn, så hadde nok Felix stått høyt oppe på navnelista :)

• Liker 1
Skrevet

Ei tante til ei anna tante: Barnebarnet ditt heter Kaisa, det er jo et hundenavn!

Tante nr 2: Og så? Barnebarnet ditt heter Philip, det heter tv'en min også!

(Sann historie)

Anonymous poster hash: 4d127...6bc

• Liker 15
Skrevet

Heller Felix enn mange andre moderne(?) navn.

• Liker 3
Skrevet

Samboer er bestemt på at sønnen vår skal hete Felix. Men for meg er det en hund!! Hjelp...

Anonymous poster hash: 0767e...fae

Enklest er vel da å bli enige om to fornavn. Far bestemmer et, mor bestemmer et. Så får dere enten trekke lodd eller krangle om hva som blir først og sist.

Jeg anbefaler loddversjonen.

Anonymous poster hash: 41a14...1d3

Skrevet

Det heter katten vår :) Men jeg vet også om mennesker som heter det. Altså, nå får jo en del hunder navn som Rolf, Theo, Geir osv så man kan alltids finne en hund som heter det samme som en hund. Men om du ikke liker navnet er det jo bare å si det da :)

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Kjenner til mange som heter Felix, men det kan være fordi det er ganske vanlig navn i Sverige

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

For meg er dette et helt vanlig navn.

Skrevet

Ingen ting i veien med navnet Felix. Lite brukt i Norge pr i dag, men det blir nok mer og mer populært. Bare vente noen år det. Slik trenden er så kommer svenske og danske navn gradvis over grensa til Norge, det finnes flere eksempler på det. Gå for Felix, og velg eventuelt et navn til så gutten får to fornavn. Det går helt fint :)

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Felix

Felix er latin og betyr glad eller lykkelig, så det er jo egentlig et flott navn. Er forsåvidt også et ikke helt uvanlig kattenavn fordi det latinske for katt er veldig likt (feles). At det i Norge oppfattes som et hundenavn er litt rart (jeg har den assosiasjonen selv; leste en bokserie i barndommen om en hund som het Felix...)

Men det er et vanlig mannsnavn internasjonalt, så jeg ville ikke synes det var rart å bruke på et norsk barn.

• Liker 1
Skrevet

Har vært borti mennesker som heter Felix, men personlig forbinner det nok mer med dyr ja. Men ellers er det jo et navn som funker på engelsk også.

Anonymous poster hash: cb615...32a
Skrevet

Kjempefint navn. Alle vet om et navn de forbinder med dyr. Jeg vet om en hest som heter Anna, et Marvin som heter Ole og ei bikkje som heter Kaisa. Like fint til mennesker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...