AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Hei jeg har et barn som i gjennomsnitt havner på sykehus flere ganger i året pga astma. Jeg har blitt anbefalt ACE, fordi de har en forsikring som gir 500 kroner for hvert døgn på sykehus, uansett årsak. ACE krever ikke noe helseerklæring. Er det noen som har erfaring med dette? Det kan da ikke være sånn at man får 500 kr per døgn, dersom man har en kronisk sykdom? Hvordan fungerer dette i praksis? Anonymous poster hash: b6461...f1e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg trodde det var slik at man måtte være innlagt på sykehus i så og så mange døgn, for det må en i de fleste forsikringer, men at de betalte fra dag en, men ut fra det som står på nettsiden deres, så står det ingenting om det. Men, det kan jo hende at om en leser vilkårene nøye at det er noe mer spesifisert. Anonymous poster hash: 7062a...e85
Silfen Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Men gjelder det når man er syk når man får forsikring? Man må jo oppgi sykdommer og jeg er vant til at kroniske greier er unntatt forsikringen.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikke se i forsikringsvilkårene at det er noen begrensning på kronisk sykdom. Det enkleste er nok å ta en telefon og få det bekreftet. Har denne forsikringen selv for en syk sønn så det hadde vært interessant å høre hva konklusjonen er. Anonymous poster hash: a65ae...2f9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 TS her. Dette er hovedsaklig en skadeforsikring, som ikke dekker like mye som en sykdomsforsikring. Derimot dekker den visstnok sykehusopphold uansett grunn. Men hvis barnet er innlagt til stadighet, er det rart om selskapet synes det er greit å betale ut såpass mye. Derfor håpet jeg å høre erfaringer andre med kronisk syke barn har. Jeg er litt redd for å kontakte selskapet og spørre om dette på forhånd, i tilfelle de da ikke vil ha oss som kunde i det hele tatt. (Barnet mitt får ikke vanlig sykdomsforsikring uansett pga lav fødselsvekt, ellers ville jeg prøvd å få en bedre forsikring.) Anonymous poster hash: b6461...f1e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 AB over. Har selv en sønn med CP og har tidligere vært mye innlagt på sykehus, men dette var før vi tegnet forsikringen, så har ikke fått prøvd ut dekning av sykehusopphold i praksis. CP var ingen hindring for å bli forsikret. Anonymous poster hash: a65ae...2f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå