Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #1 Del Skrevet 11. juni 2002 jeg mener, alle vet jo hva en bimbo er, men når folk kaller MEG det begynner jeg å lure.... er ikke "lett på tråden", ikke blond, ikke dum, og ikke noe annet som forbindes med bimbo heller!! hvorfor hører jeg dette?? finnes det en bedre definisjon på ordet kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 11. juni 2002 #2 Del Skrevet 11. juni 2002 Noen ganger betyr det bare "penere og mer feminin enn meg". Andre ganger betyr det "ser ned på meg fordi jeg ikke bruker foundation hver dag, og hilser falskt med et hyyyl, Heeei, der er du jo, så hyggelig å seee deg!". Atter andre ganger betyr det "tror utseendet er hennes beste egenskap her i livet, og gidder derfor ikke å tenke noe særlig på utdannelse, politikk etc. Resultat: lite reflektert/ dum". Så du er kanskje utsatt for litt misunnelse? Eller de som sier det føler at du ser ned på dem på et vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shelly Skrevet 11. juni 2002 #3 Del Skrevet 11. juni 2002 Bimbo forbinder jeg med dumme sminkedukker som ikke skjønner en skit! Noen som tror de er så mye penere enn alle andre. Og som er lett på tråden. Liker ikke sånne. hmpr! (sorry, til de som kjenner seg igjen i beskrivelsen) Kaller noen deg bimbo?? Det er fordi du er en Beautyful, Intellegent, Marvelous Babe Of course!!! Det var nok det de mente _________________ ~~~ ...Shelly... ~~~ [ Dette Innlegg er endret av: Shelly den 2002-06-11 19:31 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Shelly den 2002-06-11 19:32 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #4 Del Skrevet 11. juni 2002 hei, det er meg, "bimboen" som lagde denne tråden... tusen takk for svar, men egentlig så er det mest gutter som kaller meg bimbo og sånne ting... altså, det er langt i fra alle, men det er litt inn i hampen irriterende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #5 Del Skrevet 11. juni 2002 En bimbo er ei blond,jålete jente, store pupper, dum som et naut(fniser og ler av alt, noe ala fjortis) og lett på tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #6 Del Skrevet 11. juni 2002 blond og ung med store mugger å heller mindre hjernekapasitet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 11. juni 2002 #7 Del Skrevet 11. juni 2002 eeehhh.... Lite hjernekapasitet?! Jeg forbinder en "bimbo" med en som baaare tenker på ytre verdier fremfor det indre. En som tror hun er bedre enn andre. Som er nødt å smiske seg gjennom livet. Jeg syntest ikke vi skal dømme små jenter med store pupper. Heller hvordan hun "ter" seg med dem!.. 1212[ Dette Innlegg er endret av: guess what! den 2002-06-12 23:26 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #8 Del Skrevet 12. juni 2002 JA, guess what! (bimboen her, igjen...) jeg HATER ihvertfall jenter som ser "søtt" på folk, smiler og smisker seg til det de er ute etter. En av venninnene mine gjør det med ALLE - ikke bare gutter, men venninner, lærere, foreldre - you name it! jeg syns det er så svakt og bimbo-aktig at jeg blir kvalm. når hun prøver dette på meg, ser jeg bare strengt på henne og sier sint "NEI". bedre lykke neste gang, bimbo! kanskje jeg rett og slett er litt fjortis aktig... ikke vet jeg. jeg hever meg over mr. "jeg-vet-ikke-hva-bimbo-helt-betyr-men-jeg-kaller-deg-det-uansett" fyren og de andre. koz! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 12. juni 2002 #9 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg syntes det er ganske kult at noen jenter kan bruke kroppsspråket sitt til å få det de vil ha, jeg. Selfølgelig uten å overkjøre andre totalt. Skulle faktisk ønske jeg hadde litt av den kunnskapen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 12. juni 2002 #10 Del Skrevet 12. juni 2002 Morlock! Good point! Bimbo: Uttrykk for en kvinne som tar igjen det hun mangler av hjernekapasitet ved å være pen. Med andre ord: Dersom du er smellvakker, men ikke fikser stort annet enn å tygge tyggis, da er du en bimbo. Flere andre, og forsåvidt denne definisjonen her også, på bimbo, er jantelovens klamme hånd som legger seg over jenter som ser bra ut og som tror de er noe. Jenteloven, derimot, sier: Du SKAL tro du er noe!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 12. juni 2002 #11 Del Skrevet 12. juni 2002 En vakker kvinne er jo ikke bimbo. Syntest det er bra at kvinner mener de er sexy og attraktiv... Men når ei dame kommer bort til meg med utrykket "jeg er så deili assa. Det er ikke du". Da syntest ikke jeg hun er så kul... Liker så absolutt ikke den holdningen i det hele. Det at mangen jenter bruker kroppspråket sitt fremfor kunnskap er helt o.k! Greit for meg! Bare det ikke går ut over andre! Men selvsakt, man skal jo ikke ta seg nær av en sleskete bimbo.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 12. juni 2002 #12 Del Skrevet 12. juni 2002 Guess What: Enig 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
butterfly Skrevet 13. juni 2002 #13 Del Skrevet 13. juni 2002 er det ikke bimbo-aktig når en jente blafrer med øyevippene til en mann og smiler smiler "søtt" til han, bare med ET mål for seg (å oppnå det de vil)? jeg synes ikke dette er ok, jeg synes dette er veldig dumt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 13. juni 2002 #14 Del Skrevet 13. juni 2002 Menn har da sine metoder for å få det som de vil de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. juni 2002 #15 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg synes ikke det å blafre med øyevippene og smile "søtt" til en mann kun for å oppnå det man vil, er bimboaktig. Det kan enkelt og greit kalle flørt hos noen, eller overtalelsesteknikk. Jeg mener, når jeg var unge så var jo akkurat det måten å få det som man ville på! stooore uskyldige øyne, med blafrende øyevipper og søtt smil... funka ofte det! Men jeg tror vel kanskje ikke jeg var bimbo som barn allikevel? Synes ikke nødvendigvis bimboer er pene/vakre jenter heller jeg. Det som i mitt hode kjennetegner ei Bimbo-berte, er vel som andre har nevnt; jenter setter all sin interesse på det å ta seg bra ut(det være seg oversminket og overkledd, uavhengig om vedkommende er pen eller ikke.) Og som hovmodig VET at de er bedre(les: ser bedre ut...) en alle andre på stedet, og det synes godt. Med arrogante, hovmodige glis innsmurt med rosa leppestift!!! blærk... (store pupper eller megaoppushede pupper hører dessverer ofte med, uten å si at alle med store pupper er bimboer, for det er langt fra sannheten.) Det finnes derimot mange virkelig pene jenter som også vet å kle seg fint, men som allikevel ikke er Bimboer. Du kan lett se forskjell på om de klarer å diskutere med folk rundt seg, eller om de bare gjør seg til. Det finnes også masse pene, smarte jenter som pga blyghet/sjenerthet blir oppfattet som arrogante og nesten litt bimboaktige, fordi de ikke komuniserer lett med alle rundt seg. (men da altså pga alt annet en arroganse.) Du blir ofte kalt det av menn sier du, og hva menn legger i ordet Bimbo, det vet jeg faktisk ikke!? Kanskje DE tenker det som positivt? Lekker, lekker kropp, blond og vakker? (skjønner meg ikke på menn, så det er overhode ikke utenkelig at de bruker ordet annerledes en meg.)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 13. juni 2002 #16 Del Skrevet 13. juni 2002 Du skriver at du verken er blond eller "lett på tråden". Det er jo dessverre slik at de som kanskje kan passe inn i en av, eller begge begrepene ofte blir "bimbo". Alle som har èn hjernecelle i aksjon, vet at det finnes dumme brunetter. Smarte blondiner. Og omvendt. At dette har svært lite å si, vet vi, men brukes det ikke som "argument" (dårlig sådan) likevel? Joda. Hvem sier dette mest om? Om du har et aktivt sexliv eller ikke, har heller ingen noe som helst med. Et aktivt sexliv er for mange synonymt med "lett på tråden", og mange mener dette gir dem rett til å dømme. De tar så klart feil også på dette punktet. Så er det dette med å være "dum", da. Jeg har også "bimbo" i mitt vokabular. Jeg ser for meg det samme som beskrevet før i tråden - her inngår "dumhet". Det som er så skummelt med å stemple en annen person som "dum", er at jeg ikke kjenner denne personen. Jeg har ingen dumme venner, og det er kanskje fordi jeg kjenner dem så godt? Hadde jeg hatt en litt annerledes klesstil, hadde jeg nok kvalifisert som "bimbo" for en del personer. Om jeg hadde hatt litt større pupper, kanskje. Jeg har hørt noen kommentarer, blant annet fordi jeg har en veldig rak holdning, og "løfter hodet". De vil jeg skal bøye hodet, bare litt, sånn at jeg ser litt svakere ut. De vil jeg skal sette på et lite "unnskyld meg"-smil, sånn at de kan si "hun er jo veldig snill, da". Kanskje det er noe slikt de rundt deg også tenker? Da synes jeg du skal heve hodet, og ikke på tross av at du er en "bimbo" for enkelte i din omgangskrets. Hev hodet fordi du har noe å fare med, hev deg over kommentarene. Det er ikke alltid så greit, men hold fast ved at ingen har noe med dine valg og tanker å gjøre. De som slenger dritt vet ikke nok om deg. Hadde de kjent deg, hadde de nok heller gitt deg et smil. ... jeg kjenner deg ikke, men gir deg et smil likevel: sånn.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta Skrevet 14. juni 2002 #17 Del Skrevet 14. juni 2002 Eg skjønner ikke helt hvorfor så mange jenter er så forte til å fordømme andre jenter??? :o Eg hører ofte andre jenter sie sånt og det eneste eg ser er en jente som har stæsja seg opp på en bestemt måte og som får en masse oppmerksomhet fra gutta. Høres mere ut som misunnelse i mine øre. Lurer på hvorfor vi jenter ikke "har lov" å bruke de fordelene vi har? Der er liksom en akseptabel måte å være pen på og så er der den uakseptable. Hvis man er høy og tynn og har et fint ansikt, så er det helt greitt. Men hvis man har en pen rumpe, kropp eller pene pupper, så må man for al del ikke fremheve det mere enn et vist ??? Eg synes det er litt teit. Det var bare min mening her på nattetid, nå skal eg se Buffy-filmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
|Maria| Skrevet 17. juni 2002 #18 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei! Jeg blir kalt for bimbo av venninna mi, men det er bare på ert. hehe.... Jeg tror det er fordi jeg er blond, vet jeg er sexy og vet å bruke det. Men jeg kan bruke ordet bimbo om andre jenter, nedsettende, fordi jeg syns hun "SER" dum ut. Blond, fingre med håret, EHHH...., lage trutmunn, og være litt fjortis. Bimbo stammer forresten fra italiensk: bimbo - baby (som i engelsk slang). Brukes om en person som er attraktiv, men litt tom i toppen. Hilsen fra bimboen |Maria| :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 19. juni 2002 #19 Del Skrevet 19. juni 2002 Hei! Min definisjon på "bimboiske jenter" om jeg kan skrive det slik.. er at de er jålete,elsker å skrive meldinger på mobilen (helst Nokia -den nyeste utgaven),de har ofte små håndvesker med dill dall i.Utenom det så bruker de 10 tonn sminke,klærne er ofte Miss Sixty, Killah Babe og andre såkalte "fjortissmerker" .Jeg tror egentlig jenter som er bimbo bare er redde for å skille seg ut,de vil hele tiden være perfekte. Og tror at det jeg har skrevet ovenfor her er oppskriften på "bli en vellykket bimbo". Men jeg skal ikke si at det jeg har skrevet her er jeg 110% sikker på.For en vet aldri.. hadde jeg hatt en synonymordbok her skulle jeg slått opp.Men den finner jeg altså ikke.. Et godt eksempel på jenter som er bimbo er Britney Spears! Min lille definisjon på bimbo...-who's that bimbo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leni Skrevet 20. juni 2002 #20 Del Skrevet 20. juni 2002 "Dum & deilig", gjerne blond, men ikke nødvendigvis utenpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå