AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg skal til en hjertespesialist i morgen, hvor jeg skal teste arbieds-EKG og ta ultralyd av hjertet. Er det noen her som har testet arbeids-EKG før og kan fortelle meg hvordan det forgår? Sitter her og gruer meg som bare det. Jeg har så utrolig dårlig forhold til kroppen min og har veldig lite lyst til å måtte sykle på erogometersykkel kun iført BH. Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli veldig stresset i en slik situasjon og at pulsen av den grunn vil øke (ikke at nødvendigvis har noen påvirkning på målingen av hjertets elektriske aktivitet) og at jeg vil få følelsen av og ikke kunne puste. Jeg skjønner at dette må høres helt på tryne ut for noen, men vennligst ikke kom med spydige kommentarer for det. Anonymous poster hash: b91a8...1e1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 meningen med arbeids ekg er jo å stresse deg og se hvordan hjertet arbeider under belastning, så om du bli engstelig og pulsen så vil jo det på virke hjertets arbeid og elektro signal (pulsen kan ikke endres uten at hjertets arbeid belastning endres) Anonymous poster hash: 0865f...e7d
Gjest Propelly Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Ikke bry deg om pulsen øker - det er jo meningen! Dessuten ser de jo på eventuelle EKG forandringer som kan oppstå ved aktivitet. Husk disse som jobber med dette har gjort det maaaange ganger før. For dem som ikke jobber i helsetjenesten forstår kanskje ikke hvordan vi jobber, vi er virkelig vant til å jobbe med personer i personlige/sårbare settinger. Ikke tenk på det. :-)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Ingenting å grue seg for. Dette er folk som ser halvnakne kropper hver dag. Jeg er lubben og fikk høre det, men greit nok, ikke bra for hjertet det. Men du sitter på en ergometersykkel mens du har elektroder (?) på og sykler fortere og fortere, meningen er jo å se hvordan hjertet fungerer under hardt arbeid. Jeg gruet meg også voldsomt og stresset og ble nesten tungpustet bare ved å sitte å vente. Som sagt ingenting å grue seg for, men greit å være ekstra stresset da når man skal sjekke hjertet Anonymous poster hash: 59104...afb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå