ladyluna Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Jeg har en del restegarn etter en mariusgenser og vil strikke Arne og Carlos sin spaceinvaders-lue. Problemet er at man jo ikke får kjøpt mønsterheftet uten å kjøpe garn, og da er jo hele poenget med et resteprosjekt borte. Tenker derfor jeg skal prøve meg litt fram og se om jeg får det til ved å kombinere spaceinvadersmøsnteret til genser som ligger åpent på nettet og en gratis lueoppskrift. Problemet er at jeg aldri har strikket lue før og ikke vet hvaslags luemønster som gir en lue av den typen Arne og Carlos har, og at jeg heller ikke vet hva jeg må tenke på når jeg skal overføre et mønster til en lue. Den spesifikke lua jeg tenker på finner dere på side 5 i denne designboka. Dersom man googler "Space Invaders lue" og ser på bilder så finner man en del. Jeg tror disse bildene viser lua best 1 og 2. Vet ikke om dette i det hele tatt er mulig, men har lyst til å gjøre et forsøk. Så om noen av dere mer erfarne srtikkere kan hjelpe meg å finne et luemønster jeg kan bruke som utgangspukt og komme med eventuelle tips eller fallgruver hadde det vært supert Endret 9. oktober 2013 av ladyluna
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Hva med denne her, bare uten fletta? Blir den for høy kan du bare starte fellinga litt før. Anonymous poster hash: d6e54...15e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Her er en til: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=142&d_id=16&lang=no Du må finne ut hvor mange masker du har i hver rapport på mønsteret, og så legge til eller øke tilsvarende masker i mønsteret. Noen få masker fra eller til spiller liten rolle. Anonymous poster hash: d6e54...15e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 En av tingene med det oppskriftsheftet er at alle oppskriftene er lagt opp på hundre masker. Anonymous poster hash: dc9de...25c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Se om du kan få lånt boka på biblioteketAnonymous poster hash: 722cc...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 En av tingene med det oppskriftsheftet er at alle oppskriftene er lagt opp på hundre masker. Anonymous poster hash: dc9de...25c Mente 96 masker Anonymous poster hash: dc9de...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå