Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første fødsel endte med vakuumforløsning. Noen som vet om jeg likevel kan føde på B7 neste gang? (Jordmorstyrt enhet på Fredrikstad sykehus, ala ABC/Storken )

Anonymous poster hash: 4ca08...2f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet dette? Skal selvsagt spørre jordmor på neste kontroll, men det er ei stund til. :) Noen som vet hva slags regler de har rundt dette på ABC og Storken da?

Anonymous poster hash: 4ca08...2f9
Skrevet

Min første ble vakuumforløst men det var ikke noe problem å føde på ABC andre gangen :) Det er sikkert ikke noe problem på B7 heller. Så fremt der ikke var andre spesielle underliggende problemer som førte til vakuum da..

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Nei, ikke noe annet enn at hun lå veldig høyt oppe og at mor var utslitt. :wink:

Skrevet

Jada. Jeg hadde både assistert forløsning under første fødsel, samt svangerskapsforgiftning og igangsetting under andre, mens tredje fikk jeg uten spørsmål lov til å føde på Storken.

Skrevet

Men, jeg lurer på en ting til.. Har de overhodet ingen overvåkning på slike avdelinger? Tenker da spesielt på fosterlyd.. Eller bruker de kanskje doppler med jevne mellomrom?

Skrevet

Hadde vanlig CTG da jeg fødte iallfall. Men jeg hadde den bare da jeg kom inn. Ellers husker jeg ikke om de brukte doppler eller om jeg fødte for fort. Jeg syns kanskje å erindre at det ble brukt doppler under pressriene.

Skrevet

De bruker doppler ja. Den funker under vann også. Mener å huske at den ble brukt bl a under rier..

• Liker 1
Gjest Nikki09
Skrevet

Men, jeg lurer på en ting til.. Har de overhodet ingen overvåkning på slike avdelinger? Tenker da spesielt på fosterlyd.. Eller bruker de kanskje doppler med jevne mellomrom?

Jeg fødte på B7 for ett år siden. Fikk sånn bånd som overvåker når jeg først kom inn, og lå med det en halvtimes tid. Utover det så brukte de doppler :)

Skrevet

Jeg fødte på B7 for ett år siden. Fikk sånn bånd som overvåker når jeg først kom inn, og lå med det en halvtimes tid. Utover det så brukte de doppler :)

Høres bra ut! Fornøyd med opplevelsen? :)

Gjest Nikki09
Skrevet (endret)

-

Endret av Nikki09
Skrevet

Fint å høre! Tror faktisk ikke jeg har hørt noe negativt om B7 noen gang, så det virker jo lovende! :)

Skrevet

Skal også sies at jeg var veldig godt fornøyd med B2 forrige gang. Hadde et stort rom med et fødekar som jeg benyttet meg av noen timer. Far hadde en stol ved siden av senga og et bord med to stoler et annet sted i rommet. Alt vi trengte altså! Tenker allikevel at man kanskje får litt mer hjemmefølelse på B7. Er litt mer avhengig av ro denne gangen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...