AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Da jeg var gravid fikk jeg mot slutten av svangerskapet doble hjerteslag og a hjertet hoppet oversag. Ganske ofte, le med å spve pga det. Nevnte det for legen, de sa det ar pga graviditeten. Vel, det er endel nd siden fødsel og jeg har fått det igjen. Hva kan det være? Anonymous poster hash: 19e41...6d9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Beklager skrivefeilene... Håper dere skjønner hva som står der.Anonymous poster hash: 19e41...6d9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Stress, kaffe, nikotin, angst... Det er ganske vanlig med hjertebank uten at det er noen årsak til det. Men er du bekymret, ville jeg dratt til legen Anonymous poster hash: a7520...75e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Røyker ikke, drikker ikke kaffe, mindre stress enn tidligere. Men er forkjølet, kan det ha en sammenheng?Anonymous poster hash: 19e41...6d9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Stress (f.eks. på grunn av sykdom som forkjølelse), alkoholinntak, inntak av energidrikker, høyt blodtrykk, ubalanse i saltene i kroppen, stoffskiftesykdom eller noen ekstra ledningebaner i hjertet (noen har det uten at det er noe farlig). Ekstraslag (kjennes ut som at hjertet hopper over et slag) er veldig vanlig men er i de fleste tilfeller ufarlig. De øker ofte på dersom du er nervøs eller legger veldig merke til dem. Blir det veldig mye verre eller ubehagelig bør du kontakte lege så du får en ordentlig sjekk. Om ikke annet kan du utelukke hjertesykdom og føle deg bedre etterpå (det betyr kanskje mindre ekstraslag også). Anonymous poster hash: f620d...036
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har tatt EKG sikkert 5 ganger i det siste, de finner ikke noe feil. Men det er så ubehagelig og irriterende når det står på.Anonymous poster hash: 19e41...6d9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 EKG holder ikke med mindre du er så "heldig" å få ekstraslag akkurat mens du tar EKG. Jeg tok EKG i en periode der jeg på det verste opplevde ekstraslag på hvert tredje hjerteslag, men akkurat når jeg tok EKG var det ingen ekstraslag og dermed vistes det ikke noe unormalt på målingen. Veldig typisk. Du burde be legen om henvisning til hjertespesialist så du kan få utført stresstest, ultralyd av hjertet og 24-timers hjertemåling. Først da kan man kanskje finne ut hva som er galt. Mange er veldig plaget med ekstraslag uten at legene finner noe unormalt eller galt. Så lenge du ikke blir dårlig mens det står på (kvalm, vil besvime, smerter) er det neppe noe farlig. Men likevel verdt å sjekke ut for å rule ut sykdommer og hjertefeil. Bonusen er som sagt at du kanskje blir beroliget og vil oppleve færre ekstraslag. Anonymous poster hash: f620d...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå