AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 I starten tenkte jeg at hun var valp siden hun vakla så fælt osv. Men jo eldre hun ble, jo mer misteksom ble jeg. Da hun var rundt 6 mnd dro jeg til dyrlegen for å ta røngten av ryggen og bakparten hennes og fikk beskjed om at alt så perfekt ut og at hun fremdeles er veldig ung, så jeg måtte bare gi det litt tid. Nå er hun 10 mnd og ingenting er bedre. Altså, hun kan jo løpe og gå og hoppe og herje. Og hun har ikke vondt heller. Men når hun skal riste seg for eksempel, så detter hun alltid på rumpa. Hun sklir og detter omtrent hele tiden. Får også kommentarer om hvor latterlig det ser ut når hun løper... det virker som bakbeina bare henger etter, rumpa blir slengt fra side til side. Jeg syns ikke det er noe morsomt i det hele tatt, og blir litt irritert på folk som skal le av bikkja mi. Jaja, drit i dem, men jeg begynner å bli litt frustrert på situasjonen. Jeg skal snart ta henne med til dyrlegen igjen og be de sjekke grundig igjen. Men hva er dette egentlig? Går det over? Hun kan for eksempel ikke hoppe opp på en høy stol, noe hun klarte for noen mnd siden faktisk... men jeg tok den fram igen og hun ville opp, men klarte ikke, datt bare rett ned igjen. Hun virka litt skuffet over det og så på meg...som om hun prøvde å si noe. Jeg fikk så vondt av henne, men jeg jublet og sa "flink jente!" mens jeg hjalp henne litt med å hoppe opp. Jeg vil jo ikke at hun skal få dårlig selvtillit pga det. Jeg vet ikke om hun tenker slik jeg? Det er nesten så jeg håper vi finner ut hva som er galt, enn at dyrlegen nok en gnag sier at ingenting er galt... jeg vil bare forstå hvorfor valpen min har så dårlig kontroll på bakbeina. Hun sliter med å gå opp trapper normalt, hun vet liksom ikke helt åssen man gjør det og stresser istedenfor. Jeg har en eldre hund også, samme rase, og hun har jeg aldri opplevd lignende med. Hun har alltid vært så frisk og rask. Hun har ekstremt god kontroll på kroppen sin og hopper i store lengder og løper og herjer som bare det. Valpen vil jo gjøre alt det "storesøster" gjør og vil være like tøff, men hun klarer det ikke like bra. Hun har blitt ganske rask, men når det gjelder å hoppe over hauger og kvister og sånt, så takler hun det dårlig. Blir litt trist på hennes vegne "/ Anonymous poster hash: d5d82...9c7
Frisørdama Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Jeg har desverre ikke noe svar på dette, men hvis dyrlegen sier det ikke er noe galt og du ikke stoler på det burde du gå til en annen. Er dette en stor rase? Som grand danois eller en mastiff eller en rase i de størrelsene? For de kan vel være ganske "ulenkelige" og vokser sakte og usammenhengende?? Og da er det kanskje ikke så rart om hun ikke hadde har helt styr på alle bein og hopping enda? Håper du finner ut av det. Endret 10. oktober 2013 av Frisørdama
Sugerøret Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Hvilken rase er det snakk om ? De store, kan i perioder være veldig klønete og klompete. Voksesmerter bl.a som kan være grunnen.
Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Lurer også på rase. Mange raser vokser i puljer, og da er det normalt at de er litt ute av proposisjoner. Schæfer f.eks er et godt eksempel der mange er bekymret for lange bakbein og 'kalvegange' som ofte går seg til når den kommer over 6-7 mnd.
Gjest Funky Punk Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg hadde en stor hund som også var slik. Helt normalt når forparten og bakparten vokser litt i utakt, i tillegg til typiske klønete valpefakter Når hhunvar ca 1 -1/2 år så roet det seg og hun begynte å få litt kontroll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå