Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg forvirret!

Fikk en mail fra Paypal i kveld hvor det stod at de hadde registrert "uvanlig aktivitet" på kontoen min og at jeg måtte logge meg inn, bekrefte opplysninger og endre passord og sikkerhetsinnstillinger.

Jeg logger inn på Paypal med angst og beven.... og får opp: Vi holder for tiden på med vedlikehold av sikkerhetstiltakene. Kontoen din er blitt tilfeldig valgt for dette vedlikeholdet og du blir nå ført gjennom en serie av sider for bekreftelse av identitet.

Vil det si at det med uvanlig aktivitet var løgn og bedrag for å få meg til å bidra til vedlikeholdet? Har andre fått dette? Er ikke det litt stygt gjort av dem? Er det andre enn PP som kan gjøre dette..?

Og jeg har ikke veldig lyst til å putte inn kortnummer og info hvis noen andre enn meg tukler med kontoen....

:glare: Har så lite peil på dette, har brukt PP to ganger på fem år...

Anonymous poster hash: 92267...6c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logget du deg inn via en link i eposten? Høres ut som juks og fanteri. Kan ikke tenke meg at paypal sender ut slike eposter til sine kunder. Legg for all del ikke inn noe kortnummer eller noe som helst!

Anonymous poster hash: 38a20...5a4

• Liker 2
Skrevet

Logget du deg inn via en link i eposten? Høres ut som juks og fanteri. Kan ikke tenke meg at paypal sender ut slike eposter til sine kunder. Legg for all del ikke inn noe kortnummer eller noe som helst!

Anonymous poster hash: 38a20...5a4

Nei, det så ut som en genuin PP-mail, men det var ingen link.. Jeg legger ikke inn noe enda, det er sikkert.

Skrevet

Om du tastet inn paypal.com i browseren din er det nok ikke juks og fanteri.

Skrevet

I den e-mailen du fikk, skrev de navnet ditt i den?

Kjære Navn Navnesen.... osv

Om ikke, da er det ihvertfall svindel.

Skrevet

Er det dårlig gramatikk og skrivefeil i mailen er det antageligvis juks. Klikket du på en link i mailen og ble sendt til en webside kan det være juks.

Skrev du inn paypal.com i nettleseren er det ikke juks.

Anonymous poster hash: 3aeae...382
Skrevet

Okay, da har jeg fått kontakt med PP og de sier at det var tilfeldig at vedlikeholdet kom samtidig med at noen hadde prøvd å logge seg inn fra et merkelig sted. Så da ser det ut til at det er trygt å oppdatere i vei.

Puh. Kan jo ikke være forsiktig nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...