Gå til innhold

Strikke til eksembarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele? Hva funker?

Har svært liten erfaring med bomullsgarn, er det noen som er bedre egna enn andre? Kan ull/bomull-blandinger være et alternativ? Silke?

Eller er det liten vits i å strikke noe? Funker kjøpetøy bedre?

Både jeg og foreldrene er nokså grønne på behovene til eksembarn, så setter stor pris på alle innspill :blomst:

Anonymous poster hash: 0035c...d36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok ikke hatt det inntil huden nei. Har selv eksembarn og min reagerte på selv spesial ull.

Skrevet

Regna nesten med det ja....

Men nå kan en få kjøpt garn som ikke inneholder noe ull - bomull, silke, bambus f.eks. Lurer på om hjemmestrikka i rent bomullsgarn vil bli for grovt likevel?

Anonymous poster hash: 0035c...d36
Skrevet

Min sønn kunne ha ullgenser med noe under, men hals og vrangbord ved håndledd måtte være i noe annet. Kan tenke meg at både bambus og silke bør gå fint, det er jo veldig mykt begge deler. Men, egentlig vet man ikke før man har prøvd. Ingen eksembarn er like

Skrevet

Jeg har hørt at enkelte tåler alpakka bedre enn saueull, så kanskje det kan være et alternativ?

Ellers så finnes det akrylgarn da. Mange av klærne som selges i butikken blir jo laget av akryl, noen liker det ikke fordi de lett får støt av å bruke det, men det er jo bare smak og behag ;)

Gjest Daenerys
Skrevet

Du kan isåfall kanskje strikke i merinoull (jeg klør av alt, utenom det. Alpakka og ull er no-no), men hør med foreldrene? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...