AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Noen som har erfaringer å dele? Hva funker? Har svært liten erfaring med bomullsgarn, er det noen som er bedre egna enn andre? Kan ull/bomull-blandinger være et alternativ? Silke? Eller er det liten vits i å strikke noe? Funker kjøpetøy bedre? Både jeg og foreldrene er nokså grønne på behovene til eksembarn, så setter stor pris på alle innspill Anonymous poster hash: 0035c...d36
Sugerøret Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Ville nok ikke hatt det inntil huden nei. Har selv eksembarn og min reagerte på selv spesial ull.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Regna nesten med det ja.... Men nå kan en få kjøpt garn som ikke inneholder noe ull - bomull, silke, bambus f.eks. Lurer på om hjemmestrikka i rent bomullsgarn vil bli for grovt likevel? Anonymous poster hash: 0035c...d36
Pinkee Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Min sønn kunne ha ullgenser med noe under, men hals og vrangbord ved håndledd måtte være i noe annet. Kan tenke meg at både bambus og silke bør gå fint, det er jo veldig mykt begge deler. Men, egentlig vet man ikke før man har prøvd. Ingen eksembarn er like
Hjarte Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har hørt at enkelte tåler alpakka bedre enn saueull, så kanskje det kan være et alternativ? Ellers så finnes det akrylgarn da. Mange av klærne som selges i butikken blir jo laget av akryl, noen liker det ikke fordi de lett får støt av å bruke det, men det er jo bare smak og behag
Severus Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 http://wool-rocks.com/blog/2013/08/strikk-til-eksemhud/ Fant et blogg innlegg du kan lese TS.
Gjest Daenerys Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Du kan isåfall kanskje strikke i merinoull (jeg klør av alt, utenom det. Alpakka og ull er no-no), men hør med foreldrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå