Gå til innhold

Mister jeg melka om jeg slutter med nattamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste nettene har babyen ikke krevd may mellom 12 og 7-8 på morgenen. Ammer 3-4 ganger på dagtid (3-4 timer mellom). Babyen er 8 mnd. Ønsker veldig å greie å amme fram til babyen er et år.

Anonymous poster hash: 23941...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat...ikke may..

Skrevet

Vet ikke men kanskje lurt å pumpe deg litt sånn at du "ammer" flere ganger om dagen. Men jeg er ingen ekspert :)

Anonymous poster hash: b17a9...1dd

Skrevet

Her er baby bare 5 mnder og vi har holdt på sånn du skisserer i flere måneder allerede. Jeg har ikke merket noen nedgang i melkeproduksjonen i allefall.

Skrevet

Du mister nok ikke melken helt av det, for produksjonen regulerer seg veldig godt etter hvordan baby spiser. Men det er på natten at man holder produksjonen best i gang. Så om du merker en for stor nedgang så kan du f.eks ta noen "økedøgn" der du pumper et par ganger om natten.

Min jente sluttet å die om natten (fra ca 00 til 06) omtrent på samme alder, og jeg klarte fint å amme til hun rundet året. Da diet hun bare morgen og kveld, og jeg jobbet fullt igjen. (Hun sluttet helt når hun var rundt 14 mnd, da var hun ikke så ivrig lenger, så jeg lot bare være å amme, og det var det.)

Anonymous poster hash: 93a4a...60a
Skrevet

Du mister nok ikke melken helt av det, for produksjonen regulerer seg veldig godt etter hvordan baby spiser. Men det er på natten at man holder produksjonen best i gang. Så om du merker en for stor nedgang så kan du f.eks ta noen "økedøgn" der du pumper et par ganger om natten. Min jente sluttet å die om natten (fra ca 00 til 06) omtrent på samme alder, og jeg klarte fint å amme til hun rundet året. Da diet hun bare morgen og kveld, og jeg jobbet fullt igjen. (Hun sluttet helt når hun var rundt 14 mnd, da var hun ikke så ivrig lenger, så jeg lot bare være å amme, og det var det.) Anonymous poster hash: 93a4a...60a

Hvor mye ammet du på dagtid da?

Skrevet

Jeg har ikke ammet mer enn 2-3 ganger i døgnet i 4-5 måneder nå, og ammer nå sønnen min på 13 mnd morgen og kveld. Jeg har fortsatt mer enn nok melk! Er ikke alltid jeg ammer så ofte heller, hvis jeg går på jobb før han våkner får han ikke om morgenen, uten at jeg merker noen forskjell... Mens noen andre sliter mer med å opprettholde produksjonen med mindre amming. Men ikke stress med det! Det går med all sannsynlighet bra! :)

Skrevet

Hvor mye ammet du på dagtid da?

I starten var det nok 4-5 ganger: morgen rundt 6, rundt lunsj, i 16-tiden og i 19-tiden før natta. Fikk litt påfyll rundt 23-00, men de to siste varierte mye - spiste hun mye i 19-tiden ble det lite rundt 00 og omvendt. Hun kuttet lunsj og i 16-tiden ganske fort, rundt 9 mnd tror jeg (samtidig som hun plutselig fikk kjempeinteresse for vanlig mat). Og når hun var ca 11 mnd så var det kun morgen og kveld, ca 7 og 19 igjen, frem til hun var rundt 14 mnd.

Anonymous poster hash: 93a4a...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...