Gå til innhold

Hvordan er det å være dagmamma?

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

Hvordan er det å være dagmamma om man har et barn selv og et i tillegg? Hva er de negative sidene med dette? Erfaringer? Man blir jo bundet vil jeg tro siden man er alene om å passe de. Fint om noen som har vært dagmamma kan fortelle litt om hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke selv vært dagmamma, men en nabo-venninne har og ER dagmamma p.t. Fordelen er vel pengene rett i lomma (hun er svart dagmamma) Ulempen er at hun jo da ikke har NOEN Rettigheter mht sykepenger, pensjonspoeng etc etc... Nå har hun vært litt føre var mht barnepass så HVIS hun skal til lege/tannlege etc så har hun en back-up dame som kan se til ungene når hun må av gårde. Hvis ikke så blir hun jo veldig basta og bundet til ungene/jobben! En annen ting er at hun har kontrakt med foreldrene (hun passer 3 unger fulltid og 1 unge 50%) med _gjensidig_ oppsigelses-tid, ferie (hun tar FRI onsdag før skjærtorsdag. Hele romjulen og 1 måned (fire hele uker) i fellesferie.) Dette er en HELT ufravikelig regel og er også noe foreldrene er fullstendig klar over FØR de skriver under på kontrakten; ingen overraskelser momenter m.a.o. Betaling er enten over konto eller cash (det vet jeg ikke, har ikke spurt henne) Hun sørger også for å ha et "program" eller en SLAGS pedagogisk oppsett iløpet av dagen for ungene. I jula baker dem ting og tang, til påsken lager de påskenips, om høsten samler de blader/steiner og lager ting og tang.

Hun har jobba som dagmamma nå i bortimot 4 år tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...