AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Hei, Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid med en one night stand! Jeg er helt forvirret, vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke nummer eller facebook til fyren, vet bare hva han heter til fornavn. Jeg vet ikke om jeg skal beholde eller ta abort. Er det noen der ute som har vært i samme situasjon`? Eller lignende situasjon? Isåfall, hva gjorde du? angrer du på valget ditt? Anonymous poster hash: 16945...a5f
Katniss Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Ta abort. Ikke sett en unge til verden når du ikke en gang vet navnet på faren. 13
snikande_ullteppe Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har vært i en lignende situasjon, der enden på visa var at jeg tok abort. Nå skal det sies at jeg var kun 17 år også da, noe som var sterkt medvirkende til valget mitt. Dette var riktignok ikke et one night stand i ordets rette forstand, men kun sex en gang med en fyr jeg trodde jeg holdt på med. Jeg angrer ikke, men jeg tenker fremdeles på det selvfølgelig. Når det gjelder din situasjon så må du ta en god, lang titt inn i deg selv. Kjenne på hva det er du faktisk ønsker. Vurdere din livssituasjon akkurat nå, vurdere hvorvidt du ønsker å bli mor. Dersom du velger å beholde, så vil jeg anbefale å forsøke å få tak i barnefaren på et eller annet vis, om ikke annet enn å fortelle ham hva som har skjedd. Til syvende og sist er valget uansett ditt, og det valget du tar er faktisk helt greit. 3
Zoega Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Er du i stand til å ta vare på et barn som alenemor? Har du leilighet/hus, jobb? Et barn skal ikke lide fordi en mamma hadde ons. Dessuten er det feil å bruke abort som prevensjon. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Takk for svar Jeg synes ikke det er et lett valg å ta. Jeg kan klare å ta vare på barnet selv om jeg blir alenemor. Jeg har jobb, leilighet osv. Så alt det matrielle har jeg ingen bekymring for. Det eneste er barnefaren jeg tenker på, jeg vil jo at barnet kjenner faren sin, og at de og skal ha et forhold. Burde jeg finne han og ta en prat med han? eller skal jeg finne ut av det alene? Hadde aldri trodd jeg ville havnet i denne situasjonen....... Anonymous poster hash: 16945...a5f
snikande_ullteppe Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg synes at du skal finne ham ja. Det er hans barn også og han burde få retten til å si sin mening. Dersom vi ser bort i fra barnefaren et lite øyeblikk, hva kjenner du at du ønsker selv? 1
Mushroom Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Hvis du har tenkt å beholde barnet, burde du så absolutt prøve å finne han. Det blir helt feil at han sine gener skal sprade rundt uten at han vet noe om det.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Såklart kommer jeg til å finne han hvis jeg velger å beholde barnet, det jeg mente var om jeg skal kontakte han før jeg i det heletatt vet hva jeg ønsker Helt ærlig, ønsker jeg å beholde. Samtidig tenker jeg på hvor komplisert det kommer til å bli, hvordan det blir for barnet å vokse opp med foreldre som ikke er sammen, og det mest uviktige av alt tenker jeg faktisk på hvordan andre kommer til å dømme meg. Jeg kan jo klart og tydelig se at av de få kommentarene jeg har fått så er de fleste dømmende. Jeg skal vel ikke klage, jeg har vel kanskje dømt jenter som har blitt gravide med ONS selv. Tenker hva familie, venner og bekjente kommer til å tenke hvis jeg får et barn som er et resultat av en ONS. Jeg skammer meg faktisk.. Kanskje det at jeg bryr meg om hva andre tenker egentlig er et tegn på at jeg ikke er klar for å bli mor..... Anonymous poster hash: 16945...a5f
Charlie28 Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Først av alt vil jeg gi deg en Ikke enkel situasjon det der, og fy skam seg Carina_, hvordan kan du vite at det f.eks ikke ble brukt prevasjon? Hørt om tilfeller hvor man opplever at kondomen sprekker, at man går på piller og bruker spiral men blir gravid like vel? Snakk om å forhåndsdømme.... Uansett...Jeg ville tenkt over situasjonen mtp om hva som føles riktig for deg? Vil du beholde eller ønsker du å få barn under andre omstendigheter? Dersom du ønsker å ta abort skal du ikke ha dårlig samvittighet. Det er ikke et skikkelig barn de første ukene, men en celleklump med potensialet til å bli et barn. Ønsker du å beholde ville jeg prøvd å oppspore faren. Er det mulig å høre med noen av de du gikk få fest med om de kjenner han? eller om de kjenner noen som kjenner han osv..? Det er ikke noe kjekt verken for barnefar eller barnet å vokse opp uten å vite om hverandre. Masse lykke til med valget ditt... 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Dette skjedde med meg en gang.. Jeg tok abort, uten å si noe til barnefaren, selv om jeg visste hvem han var.. Noen år senere, så var vi tilfeldigvis på samme fest, og jeg var litt for full og bare måtte ta en prat med han. Han ble veldig sur på meg fordi jeg ikke hadde gitt han en mening i saken. Så synes absolutt du skal finne faren uansett - det er hans barn også.. Anonymous poster hash: ab7de...493
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Såklart kommer jeg til å finne han hvis jeg velger å beholde barnet, det jeg mente var om jeg skal kontakte han før jeg i det heletatt vet hva jeg ønsker Helt ærlig, ønsker jeg å beholde. Samtidig tenker jeg på hvor komplisert det kommer til å bli, hvordan det blir for barnet å vokse opp med foreldre som ikke er sammen, og det mest uviktige av alt tenker jeg faktisk på hvordan andre kommer til å dømme meg. Jeg kan jo klart og tydelig se at av de få kommentarene jeg har fått så er de fleste dømmende. Jeg skal vel ikke klage, jeg har vel kanskje dømt jenter som har blitt gravide med ONS selv. Tenker hva familie, venner og bekjente kommer til å tenke hvis jeg får et barn som er et resultat av en ONS. Jeg skammer meg faktisk.. Kanskje det at jeg bryr meg om hva andre tenker egentlig er et tegn på at jeg ikke er klar for å bli mor..... Anonymous poster hash: 16945...a5f Du må lytte til dine egne følelser her. Det virker jo som om at du har alt på stell borsett fra det med barnefaren. OG når du har et ønske om å beholde barnet, samt at du har det materielle i orden så synes jeg du bør beholde.
snikande_ullteppe Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Tja, KG er ikke nødvendigvis representativ for resten av verden, men jeg forstår hva du mener. Samtidig er det naturlig å tenke på hva andre mener. Familien og vennene dine er glad i deg, og vil forhåpentligvis støtte deg til tross for at du ikke er sammen med barnefaren. Du er allerede gravid, hvordan det skjedde kan du ikke gjøre noe med nå uansett. Det du kan gjøre derimot er å ta det beste valget for deg og en eventuell baby- Bruk tiden du trenger til å bestemme, og det er et stort valg å ta. Jeg synes at du skal ta avgjørelsen basert på dine (og evt barnefarens ønsker), og gi en lang gang i alle dømmende personer i omgivelsene. De tilfører deg ikke noe godt uansett!
ViljaH Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 Du trenger jo ikke si til andre "ons" eller "engangsknull" eller at du hoppet til sengs med en fyr du fikk lyst på. Du kan omskrive litt, og si barnet ble unnfanget i starten av et forhold som dessverre viste seg å bli kortvarig, dere gikk fra hverandre før graviditeten ble kjent. Du vil jo kunne få barn senere også, du har tusenvis av egg hvor de fleste ikke blir barn. Om du skulle ønske å beholde, kan det være en idé å prøve å etablere et forhold til barnefar? 2
Charlie28 Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Såklart kommer jeg til å finne han hvis jeg velger å beholde barnet, det jeg mente var om jeg skal kontakte han før jeg i det heletatt vet hva jeg ønsker Helt ærlig, ønsker jeg å beholde. Samtidig tenker jeg på hvor komplisert det kommer til å bli, hvordan det blir for barnet å vokse opp med foreldre som ikke er sammen, Tenker hva familie, venner og bekjente kommer til å tenke hvis jeg får et barn som er et resultat av en ONS. Jeg skammer meg faktisk.. Kanskje det at jeg bryr meg om hva andre tenker egentlig er et tegn på at jeg ikke er klar for å bli mor..... Anonymous poster hash: 16945...a5f På det første du spør om mener jeg at det ikke er noe riktig og noe galt. Kommer litt ann på hvordan denne gutten/mannen er... Men viss det var et ONS så kjenner du han vel ikke så godt... SÅ her tror jeg at jeg ville følt på hva som føles mest riktig for deg. Ønsker du å ha noen å snakke med før du gjør et valg, evnt sammen? Dersom du beholder så trenger det ikke å være komplisert for barnet å ha to foreldre som ikke bor sammen. Er selv skillsmissebarn, så vet hva jeg snakker om. Mine foreldre skilte lag når jeg var 2. Det eneste er kjekt å ha en far som er til å stole på og som ikke skuffer barnet ved å aldri følge opp avtaler, eller som er syk på noen måte. Evnt avhengig av dop osv... Så kanskje en idè å ta utgangspunkt i hvem denne fyren er og om du vil ha ett livslangt forhold til denne fyren? Det er jo noe du tross alt vil ha resten av livet. Dere vil måtte snakke om barnehage, skole, ferier og fremtidige partnere m.m. Ikke barebare dersom mannen viser seg å være ustabil... Men det at du tenker at du føler litt skam, og om dette betyr at du ikke er klar til å bli mor, mener jeg betyr det stikk motsatte. Det at du tenker slik viser at du er reflektert og voksen til å tenke over mulige konsekvenser det vil ha å beholde. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Vis du ønsker å beholde så gjør du det,men få tak i barnefaren. let på facebook via venner som var på festen, spør noen som var der. Anonymous poster hash: 251f7...c11 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Problemet med barn som ikke vet hvem faren sin er. Sjansen er faktisk til sted for at de kan få en halvsøster/bror til kjæreste og deretter få barn og sånt er faktisk ikke spesielt kult. Anonymous poster hash: 39eee...938
Zoega Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Først av alt vil jeg gi deg en Ikke enkel situasjon det der, og fy skam seg Carina_, hvordan kan du vite at det f.eks ikke ble brukt prevasjon? Hørt om tilfeller hvor man opplever at kondomen sprekker, at man går på piller og bruker spiral men blir gravid like vel? Snakk om å forhåndsdømme.... Nei, jeg kan ikke vite at det ikke ble brukt prevensjon, jeg var ikke der. Og ja, jeg vet om tilfeller hvor kondom sprekker eller at man kan bli gravid selv om man går på piller. Om det var et sprukket kondom, så er jo det leit. Er man helt ubeskyttet, mener jeg det er feil å bruke abort som prevensjon. Jeg har mine meninger, og spydigheten kan du holde for deg selv.
Lista Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Du må lytte til dine egne følelser her. Det virker jo som om at du har alt på stell borsett fra det med barnefaren. OG når du har et ønske om å beholde barnet, samt at du har det materielle i orden så synes jeg du bør beholde. Burde ikke det være noe av det aller viktigste? 6
#Sunrise Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Burde ikke det være noe av det aller viktigste? Ojja er det viktigst, kan du sette opp en liste? Til ts, jeg utgir ikke noe mere om graviditeten min på kg, men jeg kan godt snakke med deg på pm, har vært i samme situasjon som deg:)
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Såklart kommer jeg til å finne han hvis jeg velger å beholde barnet, det jeg mente var om jeg skal kontakte han før jeg i det heletatt vet hva jeg ønsker Helt ærlig, ønsker jeg å beholde. Samtidig tenker jeg på hvor komplisert det kommer til å bli, hvordan det blir for barnet å vokse opp med foreldre som ikke er sammen, og det mest uviktige av alt tenker jeg faktisk på hvordan andre kommer til å dømme meg. Jeg kan jo klart og tydelig se at av de få kommentarene jeg har fått så er de fleste dømmende. Jeg skal vel ikke klage, jeg har vel kanskje dømt jenter som har blitt gravide med ONS selv. Tenker hva familie, venner og bekjente kommer til å tenke hvis jeg får et barn som er et resultat av en ONS. Jeg skammer meg faktisk.. Kanskje det at jeg bryr meg om hva andre tenker egentlig er et tegn på at jeg ikke er klar for å bli mor..... Anonymous poster hash: 16945...a5f ONS-barn er akseptert pga Mette-Marits ONS!Anonymous poster hash: 6355c...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå