Gå til innhold

Sex etter en er ferdig med å få barn - uaktuelt mener noen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ikke å avspore en annen tråd, velger jeg å starte en egen tråd med dette temaet.

Hvis sex er like viktig når du har passert 50 så er det (fortsatt) noe galt med behovet for bekreftelse.

Ensomhet blir egentlig noe helt annet; selv om sikkert mange ligger med en eller annen for å få "nærhet".

Hva? :hakeslepp:

Mener du sex ikke er viktig når man er over 50?

Jeg er veldig snart i den alderen, og jeg kan ikke se for meg at jeg vil leve i sølibat om bare noen få år!

Jeg har ikke sex for bekreftelse, jeg har sex for nærhet og nytelse.

Anonymous poster hash: 3c401...da4

Hovedpoenget med sex er faktisk å reprodusere seg; altså få barn.

Og det bør være uaktuelt når man passerer 50. Dermed er ikke selve sex-akten spesielt viktig lenger, nei.

Mener du at sex skal være slutt når de ikke lenger kan få barn, eller når de er ferdige med barn?

Men hva med menn da?

De kan få barn hele livet, og hvis kvinnen ikke skal ha flere barn, og etter din mening ikke lenger skal ha sex, må enten han også leve i (ufrivillig) sølibat, eller ligge med noen andre.

Og hva med kvinner som blir ferdig med å få barn i 20-åra. Skal de leve i sølibat i 70 år?

Og hva med de som ikke ønsker barn? Skal da de leve i sølibat hele livet?

Og hvis det er slik at sex er kun ment som reproduksjon, hvorfor er vi kvinner da skapt slik at vi også nyter sex under graviditet, og etter overgangsalder, hvor vi ikke kan bli gravide?

Jeg ble så sjokkert over denne påstanden at spørsmålene kommer ramlende ut i hytt og pine.

Jeg kjenner mennesker i 70-åra som har et ytterst velfungerende sexliv, og jeg håper at jeg også har det når jeg kommer i den alderen"

Hva mener dere andre om slike påstander som kommer fram her?

Har dere sex kun for bekreftelse av egen attraktivitet, eller noe annet, eller har dere sex for nytelsens skyld?

Og mener dere at man ikke kan nyte sex når man er ferdige med å få barn?

Anonymous poster hash: 64721...a91
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og akkurat dette (uthevet) var altså et av poengene mine.

Du får nemlig ikke nærhet uten å "betale" med sex. Om du vil eller ikke.

Hvis denne påstanden er basert på egne erfaringer, synes jeg veldig synd i deg, for jeg får masse nærhet uten å "betale med sex".

Men sex gir meg også nærhet, og nytelse.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er selvfølgelig helt greit at noen ikke vil ha sex etter at de har fått barn. MEN og det er et viktig men, da får det være avtalt på forhånd mellom begge partene i forholdet.

Endret av Katniss
  • Liker 2
Skrevet

Livet med kona hadde blitt utrolig tørt og kjedelig om vi ikke kunne hatt sex. Siden vi er kvinner (lesbiske altså) vil aldri vårt sexliv kunne føre til reproduksjon.

Sex er selvsagt viktig, selv om man ikke ser for seg at akten skal føre til et småtroll og to.

• Liker 8
Skrevet

Det er selvfølgelig helt greit at noen ikke vil ha sex etter at de har fått barn. MEN og det er et viktig men, da får det være avtalt mellom begge partene i forholdet.

Jeg er enig i dette, men påstanden var at sex kun var til for reproduksjon, og hvis det ikke er snakk om reproduksjon, burde ikke sex være et tema.

Han sier at alle som har sex for nytelsens skyld har sex fordi det er "noe galt med behovet for bekreftelse".

Skrevet

Jeg er enig i dette, men påstanden var at sex kun var til for reproduksjon, og hvis det ikke er snakk om reproduksjon, burde ikke sex være et tema.

Han sier at alle som har sex for nytelsens skyld har sex fordi det er "noe galt med behovet for bekreftelse".

Verdens eldste yrke er prostitusjon. Og nei, de mennene gikk ikke til hore fordi de vil sette unge på hora, de ville kun ha nytelse. Folk har siden tidenes morgen hatt sex fordi det føles deilig, ikke av reproduksjons årsaker.

Steinar40's påstand om at folk som har sex for andre grunner enn skaffe seg barn, har selvbilde problemer er totalt ute på landet.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Å Herre min skaper.... dette var virkelig dagens! :skratte:

La meg glatt enten være unntaket som bekrefter regelen... eller så er det noe alvorlig galt med behovet for bekreftelse :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Det er jo etter man har fått barn (og de begynner å bli store) at man virkelig kan NYTE sex med sin kjære!!!! Jeg skjønner ikke resonnementet her jeg..? Når produksjonen er avsluttet får man lov til å bare nyte.

Anonymous poster hash: 573b3...140

• Liker 5
Skrevet (endret)

Steinar 40 er altså ikke interessert i sex etter å ha fått barn eller om så uten. Steinar har vært 40 i ganske mange år, og etter det han sier bør ingen være interessert i sex etter fylte 50. Da er det uaktuelt, ifølge han.

Jaja. han om det.

Selv har jeg hatt sex siden jeg var 25 uten interesse for å få barn, kun pga nytelse....uffog uff! Fikk to barn før det da.

Endret av Majott
Skrevet

For ikke å avspore en annen tråd, velger jeg å starte en egen tråd med dette temaet.

Mener du at sex skal være slutt når de ikke lenger kan få barn, eller når de er ferdige med barn?

Men hva med menn da?

De kan få barn hele livet, og hvis kvinnen ikke skal ha flere barn, og etter din mening ikke lenger skal ha sex, må enten han også leve i (ufrivillig) sølibat, eller ligge med noen andre.

Og hva med kvinner som blir ferdig med å få barn i 20-åra. Skal de leve i sølibat i 70 år?

Og hva med de som ikke ønsker barn? Skal da de leve i sølibat hele livet?

Og hvis det er slik at sex er kun ment som reproduksjon, hvorfor er vi kvinner da skapt slik at vi også nyter sex under graviditet, og etter overgangsalder, hvor vi ikke kan bli gravide?

Jeg ble så sjokkert over denne påstanden at spørsmålene kommer ramlende ut i hytt og pine.

Jeg kjenner mennesker i 70-åra som har et ytterst velfungerende sexliv, og jeg håper at jeg også har det når jeg kommer i den alderen"

Hva mener dere andre om slike påstander som kommer fram her?

Har dere sex kun for bekreftelse av egen attraktivitet, eller noe annet, eller har dere sex for nytelsens skyld?

Og mener dere at man ikke kan nyte sex når man er ferdige med å få barn?

Det jeg sa var altså at sex (i seg) ikke bør være like viktig lenger når man har passert 50 år.

Fordi da er det ikke spesielt interessant å få barn. Som er hovedpoenget.

Kvinner i 20-åra har altså ikke passert 50, og kan få flere barn; enten planlagt eller ved et arbeidsuhell.

Kroppen er da fortsatt klar for flere barn. Som gjør driftene sterkere.

At mange menn kan få barn etter 50 betyr forøvrig ikke at det er noe fornuftig å få det av den grunn.

Og jeg mener altså at mange (kvinner) først og fremst er ute etter "nærhet", og dermed må "betale" med sex for å få det.

Skrevet

Hvis denne påstanden er basert på egne erfaringer, synes jeg veldig synd i deg, for jeg får masse nærhet uten å "betale med sex".

Men sex gir meg også nærhet, og nytelse.

Jeg sier det bare akkurat som det er. Du finner typisk ingen som gidder å gi deg "nærhet" uten å få noe igjen for det selv.

Skrevet

Det jeg sa var altså at sex (i seg) ikke bør være like viktig lenger når man har passert 50 år.

Kvinner i 20-åra har altså ikke passert 50, og kan få flere barn; enten planlagt eller ved et arbeidsuhell.

At mange menn kan få barn etter 50 betyr forøvrig ikke at det er noe fornuftig å få det av den grunn.

Og jeg mener altså at mange (kvinner) først og fremst er ute etter "nærhet", og dermed må "betale" med sex for å få det.

Du henger tydeligvis veldig etter på visse områder.

• Liker 7
Skrevet

Kan jeg spørre hva du jobber som?

Anonymous poster hash: 86197...1c4

Skrevet

Vitenskapelig sett så er vi (og hvalen tror jeg?) de eneste som har sex for nytelsen skyld, så fra naturen sin side så er det helt naturlig for oss å ha sex selv om vi ikke vil få barn. Derfor så er det ikke å feil å ha sex selv om man ikke har tenkt til å reprodusere selv.

Anonymous poster hash: c8c79...1b5

Skrevet

Dette er kanskje en skikkelig avsporing?

Kanskje Steinar 40 (som har vært 40 lenge), har rett i at kvinner over 40 ikke er så interessert i å få barn. Men at sex kan likevel være en god ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier det bare akkurat som det er. Du finner typisk ingen som gidder å gi deg "nærhet" uten å få noe igjen for det selv.

Hva vil du frem til? Når man har sex (altså at begge er enige i å ha sex) så gjør man det fordi begge nyter det. Da får begge noe igjen for å ha sex.

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Oi, helt enig med TS.

Men kan ikke si jeg er veldig overrasket over hvem det var som har satt i gang diskusjonen, så og si... ;)

• Liker 3
Skrevet

Verdens eldste yrke er prostitusjon. Og nei, de mennene gikk ikke til hore fordi de vil sette unge på hora, de ville kun ha nytelse. Folk har siden tidenes morgen hatt sex fordi det føles deilig, ikke av reproduksjons årsaker.

Steinar40's påstand om at folk som har sex for andre grunner enn skaffe seg barn, har selvbilde problemer er totalt ute på landet.

Folk går sikkert til prostituerte av ulike årsaker, men en av dem er helt sikkert fordi det er billigere å betale noen kroner enn å måtte ta seg av en familie.

Driftene bak er uansett reproduksjon, men man slipper å måtte ta konsekvensene av det.

Skrevet

Vitenskapelig sett så er vi (og hvalen tror jeg?) de eneste som har sex for nytelsen skyld, så fra naturen sin side så er det helt naturlig for oss å ha sex selv om vi ikke vil få barn. Derfor så er det ikke å feil å ha sex selv om man ikke har tenkt til å reprodusere selv.

Du forstår ikke åssen dette fungerer.

Driftene/instinktene bak behovet for å ha sex er altså reproduksjon (det å få barn), mens nytelsen er motivasjonen/belønningen som gjør at folk gidder å ha det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Steinar 40 er altså ikke interessert i sex etter å ha fått barn eller om så uten. Steinar har vært 40 i ganske mange år, og etter det han sier bør ingen være interessert i sex etter fylte 50. Da er det uaktuelt, ifølge han.

Jaja. han om det.

Selv har jeg hatt sex siden jeg var 25 uten interesse for å få barn, kun pga nytelse....uffog uff! Fikk to barn før det da.

Du skjønner det, Majott, at det man selv aldri har fått oppleve, gnager en langt inni sjelen, eller kroppen, ettersom. Da setter rasjonaliseringene inn. "Når ikke jeg får, skal ikke du ha det, heller". Derfor er sex etter noens mening bare et reproduksjonsmiddel, og ikke nytelse. Jeg fikk mitt siste barn da jeg var 28 år, og skulle da ifølge Steinars logikk leve i sølibat resten av livet.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...