AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er en jente på 18 år, jeg har vært hemmelig sammen med en fyr i snart fire mnd. Han er 13 år eldre en meg og har en sønn på 8 og en datter på 2, jeg har møtt sønnen hannes 1 gang, vi gikk godt overens. Er det gale av oss å holde på slik, jeg tenker i forhold til ungene, at jeg er så ung. Vi begge er veldig forelsket og den eneste grunnen til at ingen vet om oss er på grunn av meg,at jeg ikke tørr. Han har lyst å si det til alle han kjenner.. Anonymous poster hash: cf63f...4b5 Anonymous poster hash: cf63f...4b5
Majott Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg skjønner godt at dere er forelsket, og at han har lyst til å si det til alle! Likevel er han tobarnsfar, og du har såvidt blitt myndig med alle friheter det betyr. Vil DU binde deg opp til et familieliv når du er helt i starten på voksenlivet? Vil du bli stemor med alt det innebærer av plikter, omsorg, rolle, ansvar og oppførsel NÅ når du skal til å smake på friheten det er å slippe unna plikter og krav fra foreldre? Du har alle muligheter akkurat nå på dette tidspunktet i livet. Du har ikke noen du må føle ansvar for, du kan gjøre akkurat som du vil. Det er NÅ du kan bli akkurat det du vil, uten bånd og ansvar til at du må ta den letteste utdanningen så du kan komme i jobb fortest mulig. Det er NÅ du kan tenke på å bo og studere i utlandet, det er NÅ du har verden for dine føtter, og kan gjøre akkurat det DU vil. Dessverre så kommer ikke den sjansen senere. Senere vil du ha bundet deg opp i plikter, jobb, ansvar, kanskje en kjæreste som du ikke vil forlate. Du forteller om en mann som er tobarnsfar og som du har et forhold til. Klart han vil at du skal gå inn i et forhold til han, være stemor for hans barn og alt som skal til for at han skal ha et godt forhold. Men hva med deg, og alt det du IKKE kan gjøre om du blir med på det? Det er EN gang i livet at du har alle muligheter åpne for deg, og det er NÅ. Skal du gå inn i et forhold med en tobarnsfar, kommer du inn i morsrollen fortere enn du aner. Er det det du vil ha ut av livet? Bli voksen og snarest bli stemor for andres unger? Skal du inn i et seriøst forhold med en pappa, så blir det heller ikke enkelt å ta utdannelse. Snart er du inne i samboerforhold, henting og samvær med barn, trang og mager økonomi pga dette, osv. Det må du leve med selv om det ikke er dine unger. Er virkelig den tobarnspappaen verdt det? Jaja, jeg skjønner at du har følelser for han, men tro meg, de går fort over når dere kommer til denne hverdagen uten at du har fått prøvd voksenlivet selv først, med alle gleder det kan ha (og sorger også da) Du vil føle at du går glipp av MYE, og når dine venninner forteller deg om sine studier og utenlandsstudier (eller turer) der du sitter med hans to unger som maser rundt deg, så vil du føle på det. Du vil også føle på det alle de morgener der dere (du?) må stå opp tidlig fordi ungene hans står opp tidlig. Du vil føle på det hver gang eksen kritiserer deg for hva du ikke gjorde med ungene osv. Ta heller en god utdannelse, nyt studentlivet, reis og studer i utlandet. Etter det har du mest sannsynlig funnet en kjekk mann uten barn som du er minst like forelsket i, dere begge har mulighet til en god jobb pga at dere har god utdannelse begge to, dere har god økonomi, dere kan leve godt uten å betale barnebidrag for to unger. Dere kan starte en familie med begges første baby, uten at det var to unger med en eks der før deg. Jeg ser bare fordelene uten denne tobarnsfaren. For 3 år siden ville du ikke vurdert han engang, så hva er det som skjer når du blir 18 og vil ha en mann som har to barn?? Tenk på hva du vil ha ut av ditt voksenliv på sikt. Tenk på om du vil ha god eller dårlig utdannelse, vil jobbe med noe du har interesse av, vil ha god økonomi eller ikke. Alt dette påvirker et forhold, Og to unger i tillegg er preventivt så det holder.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg skjønner godt at dere er forelsket, og at han har lyst til å si det til alle! Likevel er han tobarnsfar, og du har såvidt blitt myndig med alle friheter det betyr. Vil DU binde deg opp til et familieliv når du er helt i starten på voksenlivet? Vil du bli stemor med alt det innebærer av plikter, omsorg, rolle, ansvar og oppførsel NÅ når du skal til å smake på friheten det er å slippe unna plikter og krav fra foreldre? Du har alle muligheter akkurat nå på dette tidspunktet i livet. Du har ikke noen du må føle ansvar for, du kan gjøre akkurat som du vil. Det er NÅ du kan bli akkurat det du vil, uten bånd og ansvar til at du må ta den letteste utdanningen så du kan komme i jobb fortest mulig. Det er NÅ du kan tenke på å bo og studere i utlandet, det er NÅ du har verden for dine føtter, og kan gjøre akkurat det DU vil. Dessverre så kommer ikke den sjansen senere. Senere vil du ha bundet deg opp i plikter, jobb, ansvar, kanskje en kjæreste som du ikke vil forlate. Du forteller om en mann som er tobarnsfar og som du har et forhold til. Klart han vil at du skal gå inn i et forhold til han, være stemor for hans barn og alt som skal til for at han skal ha et godt forhold. Men hva med deg, og alt det du IKKE kan gjøre om du blir med på det? Det er EN gang i livet at du har alle muligheter åpne for deg, og det er NÅ. Skal du gå inn i et forhold med en tobarnsfar, kommer du inn i morsrollen fortere enn du aner. Er det det du vil ha ut av livet? Bli voksen og snarest bli stemor for andres unger? Skal du inn i et seriøst forhold med en pappa, så blir det heller ikke enkelt å ta utdannelse. Snart er du inne i samboerforhold, henting og samvær med barn, trang og mager økonomi pga dette, osv. Det må du leve med selv om det ikke er dine unger. Er virkelig den tobarnspappaen verdt det? Jaja, jeg skjønner at du har følelser for han, men tro meg, de går fort over når dere kommer til denne hverdagen uten at du har fått prøvd voksenlivet selv først, med alle gleder det kan ha (og sorger også da) Du vil føle at du går glipp av MYE, og når dine venninner forteller deg om sine studier og utenlandsstudier (eller turer) der du sitter med hans to unger som maser rundt deg, så vil du føle på det. Du vil også føle på det alle de morgener der dere (du?) må stå opp tidlig fordi ungene hans står opp tidlig. Du vil føle på det hver gang eksen kritiserer deg for hva du ikke gjorde med ungene osv. Ta heller en god utdannelse, nyt studentlivet, reis og studer i utlandet. Etter det har du mest sannsynlig funnet en kjekk mann uten barn som du er minst like forelsket i, dere begge har mulighet til en god jobb pga at dere har god utdannelse begge to, dere har god økonomi, dere kan leve godt uten å betale barnebidrag for to unger. Dere kan starte en familie med begges første baby, uten at det var to unger med en eks der før deg. Jeg ser bare fordelene uten denne tobarnsfaren. For 3 år siden ville du ikke vurdert han engang, så hva er det som skjer når du blir 18 og vil ha en mann som har to barn?? Tenk på hva du vil ha ut av ditt voksenliv på sikt. Tenk på om du vil ha god eller dårlig utdannelse, vil jobbe med noe du har interesse av, vil ha god økonomi eller ikke. Alt dette påvirker et forhold, Og to unger i tillegg er preventivt så det holder. Tusen takk for godt svar! Ser at det var akkuratt dette jeg trengte.. Anonymous poster hash: cf63f...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå