AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Noen som har en mening? Anonymous poster hash: e1380...f31
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Å bruke aubergine gjør det jo til en moussaka heller enn lasagne. Men hvorfor ikke bruke begge? Bruk primært aubergine slik du legger platene, men bruk squash på bunnen av formen. Anonymous poster hash: 4a779...195
Gjest Funky Punk Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Har ikke prøvd å lage lasagne med noen av delene, men jeg bruker squash når jeg lager lavkarbopasta. Har de i en ildfast form i ovnen litt etter at jeg har strimlet den, og så har det oppi pastasausen en stund på ovnen. Vil tro squash er like godt i en lasagne også Endret 9. oktober 2013 av Funky Punk
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Å bruke aubergine gjør det jo til en moussaka heller enn lasagne. Men hvorfor ikke bruke begge? Bruk primært aubergine slik du legger platene, men bruk squash på bunnen av formen. Anonymous poster hash: 4a779...195 Hvorfor blir det mer moussaka av aubergine? Anonymous poster hash: e1380...f31
nocebo Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har kun brukt squash, og det blir veldig godt! Striml med en ostehøvel og legg skivene på tørkepappir utover benken. Dryss over litt salt. Tørk vekk vannet som trekker ut. Tørk også av saltet før du bruker strimlene, ellers kan det bli ganske salt. Ved å tørke dem litt sånn blir lasagnen mindre vannete.
Gjest Dorosseru Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 HVa med å prøve lavkarbopasta laget av kremost, fiberhusk og egg? Den bruker jeg til både tagiatelle og lasagne http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012/01/lavkarbopasta.html
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Hvorfor blir det mer moussaka av aubergine? Anonymous poster hash: e1380...f31 Fordi lasagne er en italiensk rett med kjøttsaus, hvit saus og lasagneplater. Moussaka er en gresk rett med kjøttsaus, hvit saus og skiver av aubergine. Det er jo forskjell på kjøttsausen da, men pasta eller aubergine er den største forskjellen på to retter som ligner på hverandre i prinsipp. Anonymous poster hash: 4a779...195 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Fordi lasagne er en italiensk rett med kjøttsaus, hvit saus og lasagneplater. Moussaka er en gresk rett med kjøttsaus, hvit saus og skiver av aubergine. Det er jo forskjell på kjøttsausen da, men pasta eller aubergine er den største forskjellen på to retter som ligner på hverandre i prinsipp. Anonymous poster hash: 4a779...195 Ååå okei da forstår jeg. Trodde moussaka var med poteter jeg! Anonymous poster hash: e1380...f31
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Ååå okei da forstår jeg. Trodde moussaka var med poteter jeg! Anonymous poster hash: e1380...f31 Det brukes poteter i tillegg, men hovedforskjellen er auberginen. Poteter kan brukes slik jeg foreslo med squashen. Skivet opp og brukt som "bunn". Anonymous poster hash: 4a779...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå