Gå til innhold

Voldelig drittsekk i ett forhold, helt og redningsmann i neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett det flere ganger. Menn som har laget et helvete for den første kjæresten sin med vold og mer til, finner seg en ny dame som har tilsvarende erfaringer med sin forrige mann, og så inntar de rollen som helt, beskytter og reddende engel. "Han som er så mye bedre enn eksen hennes", og "Han som beskytter stakkars henne mot den gale eksen". Selv om han for kort tid siden ikke har vært det spøtt bedre selv, og fortsatt oppfører seg ubehagelig mot eksen - altså er det ikke en konsekvens av modning eller lærdom.

Dette har jeg sett i flere sosiale sjikt og aldersgrupper.

Hva er psykologien i dette?

Anonymous poster hash: 4c4ce...da9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gjerne sånn at de setter opp white knight personligheten for å få dama på kroken, og når de har fått lurt inn dama, kommer den virkelige personligheten frem litt etter litt.

Også typisk at voldelige menn bevisst legger seg ut etter damer som tidligere har vært i forhold med drittsekker, fordi de er "svake" og lette å bryte ned sett fra en sosiopats ståsted.

• Liker 2
Skrevet

En bekjent hadde ei tid to damer, den ene bar han på hendene, spanderte, forsvarte og beskytta, den andre (ho er ei venninne av meg og var bare snill med han), ble helt annerledes behandla, han ba om penger, hadde lite respekt for henne, han var ekkel med henne, utnyttet, spanderte ingenting. Vet ikke hva jeg skal kalle han..........blir irritert bare jeg skriver dette nå. Men hva som drev han til å bruke en så snill person som mi venninne, det kommer jeg aldri til å forstå.

Anonymous poster hash: 7b2ce...1f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...