AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg sliter litt med å få i meg mat om dagen, venter tvillinger og har dårlig plass i magen. Jeg tar kosttilskudd. Hver morgen tar jeg jern, cvit, omega 3 og multivitamin. Er dette for mye? Skal såklart spørre lege når jeg skal dit, men det er en stund til Anonymous poster hash: 42370...24f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Så lenge du ikke går over anbefalt daglige dose av fettløselig vitaminer, så går det nok fint. Men jeg ville ikke tatt jern + c+vitaminen sammen med de andre eller sammen med mat fordi det kan hindre opptaket av jern. Anonymous poster hash: 08020...ded
Charlie28 Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Nei det høres ikke for mye ut, MEN, du får helt sikker i deg nok C vitamin. Det er nok cvitamin i multivitamintilskuddet, så skal ikke være ett behov for å ta begge deler. For å hindre treg mage (vanlig å få ved jerntilskudd) vil jeg anbefale at du tar jerntablettene med ett glass juice f.eks. Dette bedrer opptaket. P.s det er ikke farlig å få i seg for mye vitamin c, da den øvre grensen er veeeeeeldig høy, og det meste skilles ut via urin. Men det er jo penger ut vinduet Endret 9. oktober 2013 av Charlie28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå