AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Nå er jeg så oppgitt at jeg vet ikke hvilket bein jeg skal stå på over dyreidentitet. ID-merket en katt i våres samtidig med kastrering etc, so far so good. Satt tilfeldigvis og søkte opp registreringen for litt siden og da popper det opp at katten er registrert på feil person, dvs min samboer istedet for meg ? Nuvel, tar kontakt med dyreidentitet og spør hva i all verden som har skjedd og de prøver å dytte skylden over på veterinæren og at de kun legger inn det de får derfra osv. Da er det jo veldig merkelig at jeg sto personlig og så på hva som ble lagt inn av opplysninger hos veterinæren, jeg har også utskriften derfra og der er opplysningene korrekte. Min samboer har en annen katt registrert på seg på samme adresse så det jeg mistenker er at de bare ser "oi, her var det en annen registrert, vi setter den nye inn der" og glemmer å sjekke om eiernavnet er det samme. Det verste er at dette har skjedd meg en gang før når jeg bodde hjemme. ID-merket en katt og han ble også registrert på min mor selv om jeg hadde papirene på han, min mor hadde også en katt registrert hos de. Jeg blir provosert over at de nå krever at min samboer må sende inn omregistreringsbevis når det er de som har beviselig gjort en feil. Hva om forholdet hadde røket og han hadde nektet ? Da hadde jeg juridisk sett sittet uten rettigheter til min egen katt ! Vurderer rett og slett å få han avregistrert på grunn av dette men er usikker på hvordan det gjøres. Anonymous poster hash: 50150...aa5
Gjest Anubiel Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Feil kan skje overalt. Dette kan vel lett rettes opp i ved å sende inn et enkelt eierskifteskjema. Har du virkelig lagt frem saken for dyreidentitet med opplysningene du gir her? På en saklig måte? Med kopi av informasjonen fra veterinæren? Høres besynderlig ut at de ignorerer dette. Skal du virkelig la katten din vandre rundt uten ID bare fordi du har blitt så irritert? Når det gjelder det juridiske i tilfelle forholdet ryker, så er vel ikke ID-merkingen ment som et bevis på hvem i et forhold som eier en katt - det er en opplysning om hvor den bor og hvem som skal kontaktes dersom den blir funnet. Er du i tvil om du oppfattes som eieren, så ha dette i en egen kontrakt (eller bli registrert som eieren i kjøpekontrakten og raseregisteret dersom det er en rasekatt). Endret 9. oktober 2013 av Anubiel
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Feil kan skje overalt. Dette kan vel lett rettes opp i ved å sende inn et enkelt eierskifteskjema. Har du virkelig lagt frem saken for dyreidentitet med opplysningene du gir her? På en saklig måte? Med kopi av informasjonen fra veterinæren? Høres besynderlig ut at de ignorerer dette. Skal du virkelig la katten din vandre rundt uten ID bare fordi du har blitt så irritert? Når det gjelder det juridiske i tilfelle forholdet ryker, så er vel ikke ID-merkingen ment som et bevis på hvem i et forhold som eier en katt - det er en opplysning om hvor den bor og hvem som skal kontaktes dersom den blir funnet. Er du i tvil om du oppfattes som eieren, så ha dette i en egen kontrakt (eller bli registrert som eieren i kjøpekontrakten og raseregisteret dersom det er en rasekatt). Prinsippet er at de har gjort en feil, hvorfor skal da jeg behøve å styre med eierskifte etc ? Jeg har gitt de dokumentasjonen de trenger men de påstår at de juridisk sett ikke kan endre selv om de beviselig har gjort feil og da skurrer det for meg. Jeg har forøvrig alt dette skriftlig. Det som også skremmer meg er at etter jeg startet denne diskusjonen med de så har det dukket opp en god del flere dyreeiere som har hatt lignende problem. Hvorfor skal denne organisasjonen kunne gjøre denne type feil uten at de får en reaksjon på det ? Det er der irritasjonsmomentet ligger hos meg. Per nå er de en organisasjon som ligger under NVH men når de ikke gjør jobben sin, hvor kan man klage ? Når det gjelder ID på katten, statistisk sett i mitt område er sjansen større for at han tar "natta mørkt" under en låve etc enn at han blir påkjørt eller skadet på en måte som fører til at det blir oppdaget. Sånn sett plager det meg ikke at han ikke vil være registrert. Anonymous poster hash: 50150...aa5 1
Tvist Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Hva hvis katten blir jaget eller skremt og ikke finner veien hjem igjen? Chippen kan føre til at man finner eier. 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 De kan ikke endre i systemet sitt uten din samboers underskrift. Enkelt og greit. Ja de dreit på draget, men dere klarer da virkelig å signere det skjemaet uten at det koster dere noe. Det er ingen krise. Feil kan skje. Å aldri mere chippe katter pga en liten feil, er for drøyt. Anonymous poster hash: 21dc3...ee4 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Hvis samboeren din er av typen som vil nekte å gi deg katten din hvis det skulle bli slutt mellom dere så hadde jeg vært mer bekymret for forholdet enn for katten. Anonymous poster hash: c7acf...3cb 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Dere overser prinsippet her... de har gjort feilen og nekter å rette den opp selv om det fremlegges bevis. I tillegg viser det seg at det er flere som har hatt lignende erfaringer med de. Om jeg får gubben til å signere et skjema er ikke relevant da det ikke skulle vært nødvendig da vi ikke har gjort noe feil. Anonymous poster hash: 50150...aa5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Jo dere må signere det skjema, selv om de har gjort feil. Enkelt og greit. Klag heller til de som eier systemet etterpå. Ikke noe vits å tverre på det skjema nå. Anonymous poster hash: 21dc3...ee4 2
Kiarapus Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Selvfølgelig må dere skrive under på skjema! Det er da virkelig bra de har en rutine på det! Hvis ikke kan jo i prinsippet hvem som helst komme å si de er den egentlige eier på hvilken som helst katt. Og det at du har papirer på at de har gjort en feil har lite betydning. Kriminelle forfalsker jo all slags papirer. Så vær nå heller glad for at det faktisk er så nøye! Og å drite i at katten er registrert er uansvarlig. Vi vet aldri hva som kan skje. Alle mine katter er innekatter, altså er det mest sannsynlig unødvendig med id merking på de. Men likevel er de id merket, hver og en av de. 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Det som skremmer meg er at det er holdninger som dere viser her som mest sannsynlig er grunnen til at de ikke rydder opp i feilene sine. Forøvrig, hvis det er så lett å forfalske bevis som dere skriver så er det like lett å forfalske en underskrift på et eierskifteskjema så det argumentet holder ikke. Jeg har forøvrig klaget til de som eier systemet (som det står i førsteinnlegget) men de nekter på at det har skjedd en feil i utgangspunktet og det er der problemet ligger... i dyreidentitets "hode" så har det ikke skjedd en feil. Anonymous poster hash: 50150...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Det er jo bare ei jævla katte, ha ha ha. Anonymous poster hash: d6e2e...431 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Din sutring over en sak, som veldig lett kan fikses med litt samarbeidsvilje, kommer ikke til å endre mitt syn på systemet Jeg kommer forsatt til å bruke dette selv, og også varmt anbefale dette til alle andre. Anonymous poster hash: 21dc3...ee4 2
edderkoppdame Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Det som skremmer meg er at det er holdninger som dere viser her som mest sannsynlig er grunnen til at de ikke rydder opp i feilene sine. Forøvrig, hvis det er så lett å forfalske bevis som dere skriver så er det like lett å forfalske en underskrift på et eierskifteskjema så det argumentet holder ikke. Jeg har forøvrig klaget til de som eier systemet (som det står i førsteinnlegget) men de nekter på at det har skjedd en feil i utgangspunktet og det er der problemet ligger... i dyreidentitets "hode" så har det ikke skjedd en feil. Anonymous poster hash: 50150...aa5 Skremmer det deg? Virkelig? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå