AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er ganske bekymret for ei venninne som har begynt å stikke sprøyter med melanotan i seg. Hun bestilte det på nett! At hun tør! Jeg prøver å finne linker på nett hvor det står hvor farlig det er osv, men hun slår tilbake med at det er forska på lenge i USA, at det bare sprøytes inn i fettet på magen osv og ikke er så skadelig i små doser. Hun vurderer nå å teste melanotan i nesespray også, det høres for min del veldig farlig ut. Noen tips til hvordan jeg kan stoppe henne? Noen som har brukt dette og har erfaring? Anonymous poster hash: 96e85...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 9. oktober 2013 #2 Del Skrevet 9. oktober 2013 Beste skremselspropagandaen er å vise henne bilder av hvordan et worst case scenario kan utarte seg. Det finnes noen norske bloggere som har advart mot det pga bivirkninger, kanskje du kan vise henne disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 9. oktober 2013 #3 Del Skrevet 9. oktober 2013 http://julianyl.blogg.no/1263799703_mitt_svar_til_folk_so.html Bloggeren Julia Nyland brukte melanotan for noen år siden og fikk en grusom stygg brunfarge og masse pigmentflekker på beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 9. oktober 2013 #4 Del Skrevet 9. oktober 2013 http://www.legemiddelverket.no/Bruk_og_raad/raadtilforbruker/melanotan/Sider/default.aspx Bivirkninger Vanlige bivirkninger er mørke flekker i huden, unormal brunfarge og at føflekker forandrer seg. Det er meldt om ett tilfelle med en livsfarlig infeksjon hos ei norsk jente. Fagfolk frykter at lengre tids bruk kan utvikle ondartet føflekkreft. Antar hun vil prøve melanotan fordi hun bryr seg om utseende og vil bli brun. Da er det komplett idioti å risikere å se ut som en flekkete sjiraff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har brukt melanotan for noen år siden, fikk fantastisk brunfarge som varte lenge! Man reagere forskjellig på ting, men for min del hadde jeg absolutt ingen bivirkninger. :-) Er jo bare kunstige hormoner, som vi har i kroppen fra før - bare mer av de.Anonymous poster hash: c26f5...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Del Skrevet 10. oktober 2013 Eg brukte melanotan for noen år siden, fikk en nydelig brunfarge som varte lenge, har egentlig lyst å begynne på det igjen, men tror ikke jeg tør med tanke på all den forskning som tilsier at der er farlig. Andre gang jeg brukte melanotan, altså ett år etter jeg tok første "kur" så ble jeg veldig hissig av meg, tror det kan ha vært en bivirkning. Fikk også brun utflod som varte i mange mnd og la på meg 7 kg når jeg stoppa på dette. Tror det har vært bivirkninger siden jeg ellers er ganske sunn. Men nå er dette to år siden og jeg er en bleikfisk igjen 😞Anonymous poster hash: 96e85...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Del Skrevet 10. oktober 2013 Eg brukte melanotan for noen år siden, fikk en nydelig brunfarge som varte lenge, har egentlig lyst å begynne på det igjen, men tror ikke jeg tør med tanke på all den forskning som tilsier at der er farlig. Andre gang jeg brukte melanotan, altså ett år etter jeg tok første "kur" så ble jeg veldig hissig av meg, tror det kan ha vært en bivirkning. Fikk også brun utflod som varte i mange mnd og la på meg 7 kg når jeg stoppa på dette. Tror det har vært bivirkninger siden jeg ellers er ganske sunn. Men nå er dette to år siden og jeg er en bleikfisk igjen Anonymous poster hash: 96e85...c4a Så du bryr deg mer om at du er brun og fin enn at du kan få kreft og dø? Anonymous poster hash: 31861...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Del Skrevet 10. oktober 2013 Så du bryr deg mer om at du er brun og fin enn at du kan få kreft og dø? Anonymous poster hash: 31861...0f5 Eg tenkte ikke så langt den gangen. Kommer nok ikke til å gjøre slikt igjen. Anonymous poster hash: 96e85...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Fips Skrevet 10. oktober 2013 #9 Del Skrevet 10. oktober 2013 Ganske trist at folk ikke kan være fornøyd med den hudfargen de er født med og tyr til slike drastiske løsninger som å sprøyte noe inn i kroppen sin. Når man bestiller slikt på nett vet man ikke hvor det kommer fra eller om det faktisk er det man tror det er. Det er vel en grunn til at dette middelet ikke er tilgjengelig i Norden. Tror ikke det er gjort lovlig noen plass enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Del Skrevet 10. oktober 2013 Ganske trist at folk ikke kan være fornøyd med den hudfargen de er født med og tyr til slike drastiske løsninger som å sprøyte noe inn i kroppen sin. Når man bestiller slikt på nett vet man ikke hvor det kommer fra eller om det faktisk er det man tror det er. Det er vel en grunn til at dette middelet ikke er tilgjengelig i Norden. Tror ikke det er gjort lovlig noen plass enda? Det er ikke lovlig å importere det til EU-land og land som er medlem av EØS (altså Norge), men det er ikke narkotika så det er lovlig å besitte det. Men om tollen oppdager det, så kan den som importere det bli tatt for det da det som sagt er ulovlig. Anonymous poster hash: 31861...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Del Skrevet 10. oktober 2013 http://www.legemiddelverket.no/Bruk_og_raad/raadtilforbruker/melanotan/Sider/default.aspx Bivirkninger Vanlige bivirkninger er mørke flekker i huden, unormal brunfarge og at føflekker forandrer seg. Det er meldt om ett tilfelle med en livsfarlig infeksjon hos ei norsk jente. Fagfolk frykter at lengre tids bruk kan utvikle ondartet føflekkreft. Antar hun vil prøve melanotan fordi hun bryr seg om utseende og vil bli brun. Da er det komplett idioti å risikere å se ut som en flekkete sjiraff Melanotan, silikon, juvederm osv osv....Hvorfor driver dere med så mye rart?! Ødelegge dere selv på denne måten Anonymous poster hash: f316b...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irislily Skrevet 10. oktober 2013 #12 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har to venner som har brukt dette for å bli brun. Den ene kameraten min fikk stygge pigmentflekker over HELE ryggen, samt store føflekker i ansikt, hals og bryst. Noen forsvant etter han sluttet på det, men pigmentflekkene og de verste føflekkene er der enda, 4 år etter han sluttet. Brunfargen ble heller ikke jevn, litt giraff aktig. Så ut som han var uheldig med selvbruningen rett og slett. Venninnen min er naturlig rødhåret, og fikk jo så og si sort hud. Ikke pent med andre ord. Etter en hel dag på stranden hadde hun fått så mange føflekker på mave og lår. Har og lest litt om det, står at du kan bli lettere utsatt for Ortostatisk blodtrykksfall (Når du reiser deg fort opp, kan du bli veldig svimmel og/eller kvalm fordi blodtrykket faller fort ned) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Del Skrevet 10. oktober 2013 Eg brukte melanotan for noen år siden, fikk en nydelig brunfarge som varte lenge, har egentlig lyst å begynne på det igjen, men tror ikke jeg tør med tanke på all den forskning som tilsier at der er farlig. Andre gang jeg brukte melanotan, altså ett år etter jeg tok første "kur" så ble jeg veldig hissig av meg, tror det kan ha vært en bivirkning. Fikk også brun utflod som varte i mange mnd og la på meg 7 kg når jeg stoppa på dette. Tror det har vært bivirkninger siden jeg ellers er ganske sunn. Men nå er dette to år siden og jeg er en bleikfisk igjen 😞Anonymous poster hash: 96e85...c4a Jeg ble skikkelig dårlig 2 gangen jeg prøvde jeg, kjempekvalm etter sprøyta og klarte absolutt ikke å ta en eneste sprøyte til. Holder meg til betakaroten nå! :-) Anonymous poster hash: c26f5...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå