AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det er helt sant. Jeg er i midten av tjueårene, og jeg er trist i dagsvis etter jeg har lest en bok som har en trist slutt. Her er det ikke bare snakk om litt trist, men kan spontant bryte ut i gråt om jeg tenker på det. Det er kjempekleint, og dette kan ikke være sunt. Er det noen andre som har opplevd lignende og som har kommet seg videre? Har noen tips for å ikke ta tapet av fiksjonelle karakterer, eller deres tragiske skjebner, så veldig tungt? Anonymous poster hash: 27bff...e02
Ruby_Tuesday Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg gråt når Dumbledore døde i Harry Potter.. men der går grensen for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg gråt når Dumbledore døde i Harry Potter.. men der går grensen for meg. Jeg gråt da også, men det ble også noen tårer når Snape døde, og når Gygrid trodde at Harry Potter var død. Og slutten på Hunger Games. Game of Thrones Red Wedding. Må nesten legge meg i fosterstilling bare av å tenke på det. Anonymous poster hash: 27bff...e02
Ruby_Tuesday Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg gråt da også, men det ble også noen tårer når Snape døde, og når Gygrid trodde at Harry Potter var død. Og slutten på Hunger Games. Game of Thrones Red Wedding. Må nesten legge meg i fosterstilling bare av å tenke på det. Anonymous poster hash: 27bff...e02 Å herregud!!!! Glemte selvfølgelig når Snape døde!!!!!! Det var jo nesten verre..
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Å herregud!!!! Glemte selvfølgelig når Snape døde!!!!!! Det var jo nesten verre.. Jeg klarer ikke lese bok 5 over når Sirius døde! Anonymous poster hash: 9f02c...978
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg klarer ikke lese bok 5 over når Sirius døde! Anonymous poster hash: 9f02c...978 Aaaaarrrgggghhh!! Finnes det støttegruppe for dette? Jeg blir så trist! Anonymous poster hash: 27bff...e02
Ruby_Tuesday Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Aaaaarrrgggghhh!! Finnes det støttegruppe for dette? Jeg blir så trist! Anonymous poster hash: 27bff...e02 Haha! Er nesten så jeg trenger en støttegruppe her ja! Dette minner meg egentlig bare på at jeg burde lese bøkene på nytt.. Har ikke lest dem på en evighet.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg leste Elisabeth George sine krimbøker med inspector Lynley i hovedrollen. Vet ikke hvor mye spoiler jeg skal skrive her da - men klarte ikke lese en side til da en sentral person i serien ble drept. Var sååå trist, endelig hadde ting ordna seg og kjærlighet og alt det der, også DØ! Anonymous poster hash: 26731...7e9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Ugh hater jenter som skal grine av alt mulig tull. Finnes nok av triste saker å grine av i det virkelige liv. Å grine av fiksjon virker bare falskt og bare skjermede berter som aldri har opplevd noe tungt i det virkelig liv driver med sånt. Anonymous poster hash: bab67...f7f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg gråt da jeg leste siste Harry Hole, da en sentral person døde. Måtte bokstavelig talt legge fra meg boka, gråte og ringe mamma. Jeg er 34... Anonymous poster hash: c54c5...29c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Ugh hater jenter som skal grine av alt mulig tull. Finnes nok av triste saker å grine av i det virkelige liv. Å grine av fiksjon virker bare falskt og bare skjermede berter som aldri har opplevd noe tungt i det virkelig liv driver med sånt. Anonymous poster hash: bab67...f7f Tøys. Det er derimot et tegn på sterk empati. Som det kanskje høres ut som om du har mindre av... Anonymous poster hash: 26731...7e9 5
FrøkenBaker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Husker ei bok jeg satt og ristet på hodet og grein imens jeg hulka, "jammen, det er jo ikke rettferdig!" Det samme skjer med tv-serier. Jeg griner av ingenting. Ikke fordi jeg er svak, men fordi jeg blir lett følelsesmessig involvert i ting. 2
Pene sko... Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Det er vel ikke spesielt uvanlig å bli nedstemt når en karakter man har sympati for går bort i historien eller på annet vis får en tragisk endelse. Selv har jeg felt tårer for fiskeren Markus i Kilden, "drømmeren" i Hvite Netter og jeg gråt faktisk litt da jeg leste det endelige brevet fra Victoria i Hamsuns roman da jeg satt på lesesalen på BI. Endret 10. oktober 2013 av Pene sko... 1
Gjest Arbeider Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Nei, men kan være sur lenge om skurken ikke fikk som fortjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå