AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Dette har pågått noen uker nå.. Jeg går til jobb, og for å komme meg dit må jeg gå gjennom en park. I den parken jogger det alltid en gammel mann på det tidspunktet jeg går på jobb, eller han sitter på en benk, ellers så bare står han der. Så følger han etter meg. Han puster og peser og det er ekkelt. I begynnelsen trodde jeg bare det var jeg som var paranoid men jeg har prøvd å for eksempel stoppe opp og kikke på mobiltlf min og da går han riktignok forbi meg, men han stopper opp litt foran meg og liksom "venter", later som han ikke vet hvilken vei han skal ta. Så begynner jeg å gå igjen, går forbi han, og så kommer han ruslende etter. Når jeg begynner å komme inn i sentrum forsvinner han som regel men han pleier å gå etter meg et godt stykke. Nå sist (på lørdag), stoppet jeg opp ved et kryss og han gikk forbi. Han senket farten og så bak seg, regnet sikkert med jeg kom til å ta til venstre slik jeg alltid gjør i det krysset så han tok til venstre. Istedet tok jeg en ny vei, jeg gikk rett framm, og jammen snudde han ikke og kom etter meg igjen!! Jeg synes det er utrolig ubehagelig, og blir ganske redd og også forbanna. Får lyst til å spørre han hvorfor i helvete han følger etter meg, men jeg er så sjenert så tørr ikke. Dessuten har dette pågått noen uker nå så føler jeg burde sagt noe for lenge siden=( Vurderer å bruke bilen heretter men synes det er så godt å gå til jobb, og den parken er en snarvei for meg. Ellers må jeg gå rundt, og det tar lang tid. Hjelp?? Anonymous poster hash: 18e59...bc3
Gjest Belle âme Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 sorry men klikker snart...Ein R i tør... Kan du ikkje ta ein omvei til jobb? Eller ta buss/t-bane? Eller gå med noken venninner?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Film han og vis til politiet
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Kontakt politiet. Tydeligvis en som har problemer som følger etter folk på den måten... Anonymous poster hash: 0ad18...e40 6
Chloe- Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Gi han dødsblikket neste gang. Om ikke det fungerer, gå gjennom parken hånd i hånd med en mannlig bekjent, så gir dere begge han dødsblikket. Samtidig. 3
jordbær84 Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Herrgud, hvorfor tar du ikke bare bilen til jobb?? Eller vil du vente å se om han faktisk overfaller deg, i verste fall knivstikker deg, og så gå til politiet for å anmelde, der de vil spørre deg følgende spørsmål: Hvorfor gikk du der, når du viste han var der? Hvorfor tok du ikke bilen til jobb? 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Kontakt politiet. Jeg opplevde noe lignende for en del år siden på vei til jobb og fortalte en kollega om det. Jeg hadde ikke lyst til å ringe politiet selv, så hun gjorde det for meg, oppga sitt eget navn og sa at det gjaldt en av hennes ansatte og informerte dem om sted og klokkeslett og mannens oppførsel. Allerede dagen etter var det en kvinnelig politibetjent i sivil på stedet. Jeg så faktisk ikke mannen den dagen selv og ble litt bekymret for at politiet ikke ville ta meg alvorlig, men siden mannen aldri dukket opp igjen, tror jeg han selv luktet lunta og holdt seg unna. Hovedsaken var at det hjalp. Anonymous poster hash: 985d2...30a 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 TS her, takk for svar. Jeg skal dra på politistasjonen i dag. Mannen er veldig liten så tviler på at han greier å overfalle meg egentlig. Men det er enormt ubehagelig. Jeg vet jeg kan ta bilen, og det har hendt jeg har brukt den, men som jeg skrev så liker jeg veldig godt å gå til jobb. Jeg regner vel med at han kanskje ikke skjønner/vet at han skremmer meg. Kanskje er han dement/psykisk syk og eller er ensom. Men ja, skal kontakte politiet i dag, så får jeg se. Takk:) Anonymous poster hash: 18e59...bc3 1
MilleVanille Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg ville ha spurt om hva problemet hans er.
Lila Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Herrgud, hvorfor tar du ikke bare bilen til jobb?? Eller vil du vente å se om han faktisk overfaller deg, i verste fall knivstikker deg, og så gå til politiet for å anmelde, der de vil spørre deg følgende spørsmål: Hvorfor gikk du der, når du viste han var der? Hvorfor tok du ikke bilen til jobb? Herregud, TS skal jo ikke måtte slutte å gå gjennom parken på grunn av en mann som plager henne! Dummeste jeg har hørt. TS, håper politiet kan hjelpe deg. Lykke til 21
Surriball Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Oppfordring til vold fjernet. Stjernesol, mod. Endret 29. oktober 2013 av Stjernesol 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 fikle med telefonen du og ta et bilde av han som du viser politiet når du anmelder Anonymous poster hash: 8ad92...2ba
Gjest made4u Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 Kan være tilfeldig da og at han ikke forfølger deg selv om du føler det slik, mange er vanemennesker og gjør ofte det samme hver dag til samme tid. Jeg har mer tro på at det er tilfeldig og at du nok har litt paranoide trekk, heller enn at han forfølger deg, slike forfølgelsessaker er langt sjeldnere enn ubegrunnede paranoide trekk.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Kan være tilfeldig da og at han ikke forfølger deg selv om du føler det slik, mange er vanemennesker og gjør ofte det samme hver dag til samme tid. Jeg har mer tro på at det er tilfeldig og at du nok har litt paranoide trekk, heller enn at han forfølger deg, slike forfølgelsessaker er langt sjeldnere enn ubegrunnede paranoide trekk. Anonymous poster hash: 7c5b2...2c8 14
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Kontakt politiet. Tydeligvis en som har problemer som følger etter folk på den måten... Anonymous poster hash: 0ad18...e40 Enig med dette innlegget. Kontakt politiet slik at de er klar over dette. Anonymous poster hash: 21e22...aa8
Gjest Raindrops Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Kan være tilfeldig da og at han ikke forfølger deg selv om du føler det slik, mange er vanemennesker og gjør ofte det samme hver dag til samme tid. Jeg har mer tro på at det er tilfeldig og at du nok har litt paranoide trekk, heller enn at han forfølger deg, slike forfølgelsessaker er langt sjeldnere enn ubegrunnede paranoide trekk. Come on. Når han snur og følger etter henne når hun velger en annen vei så er det bare én vane vi snakker om her, og det er stalkertendensene hans. TS burde selvfølgelig gå til politiet. Hvor mange har ikke blitt overfalt fordi de ignorerer varselssignalene og tror de bare er utstyrt med mild paranoia? 10
jabx Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Hvilken lov er det mannen bryter da (siden politiet skal kobles inn)?
Lutetium 71 Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Film han og vis til politiet Godt forslag. Om ikke annet har man ihvertfall identifikasjon på gærningen. Herrgud, hvorfor tar du ikke bare bilen til jobb?? Eller vil du vente å se om han faktisk overfaller deg, i verste fall knivstikker deg, og så gå til politiet for å anmelde, der de vil spørre deg følgende spørsmål: Hvorfor gikk du der, når du viste han var der? Hvorfor tok du ikke bilen til jobb? På en pakistansk politistasjon, så kanskje. Men ikke her. 4
The Kitten Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 sorry men klikker snart...Ein R i tør... Kan du ikkje ta ein omvei til jobb? Eller ta buss/t-bane? Eller gå med noken venninner? Hvorfor skal hun bli nødt til å ta en omvei? Eller ta buss/t-bane? Jeg hadde skjelt fyren ut.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 Er det bare jeg som ikke skjønner hva hun kan anmelde ham for? Det er sikkert ubehagelig at han følger etter henne, men han har ikke gjort noe ulovlig. Anonymous poster hash: e540e...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå