Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Alternativ prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som går på f.eks pessar/femidom? Eller noen som ikke tåler hormonprevensjon noe særlig(inkludert minipiller) som har funnet noe de tåler? (ikke spiral) :)

Skrevet

Vi har brukt kondom og hoppet av i svingen. Nå skal det sies at vi er voksne og gift og at det å få barn ikke er noe krise.

Tidligere har jeg brukt p-piller, p-spøryte og p-stav, men hadde mye bivirkninger og blødninger etc. Kommer ikke til å bruke p-preparater eller putte andre ting inn i kroppen min. Synes faktisk ikke det utelukkende er mitt ansvar å skulle stå for prevensjonen. Synes kondom er helt ok. Vi bare gjør det til en del av forspillet.

Anonymous poster hash: 1b81f...109
Skrevet

Her i huset er det kondomer som gjelder - de er sikrere enn pessar og femidom. For ikke å snakke om lettere tilgjengelig, femidom selges ikke i Norge og pessar må tilpasses av gynekolog.

Er dessverre ikke så mange alternativer når en ikke tåler hormonpreparatene :(

Anonymous poster hash: d4230...dbb
Skrevet

Etter ti år på hormonprevensjon er vi gått over til kondom. Jeg har prøvd å undersøke muligheter for pessar og svamp, men legen min synes ikke jeg skal bruke pessar fordi jeg får lett sopp og har hatt vestibulitt. Svampen er umulig å få tak i i Norge ser det ut til. Pessar og svamp er også ganske usikre (http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_birth_control_methods). Skulle ønske det fantes et hormonpreparat for menn eller et barrieremiddel som ikke påvirker følelsen...

Anonymous poster hash: b8afb...246
Skrevet

Hva med kobberspiral da??

Anonymous poster hash: fd090...176
Skrevet

Noen som har prøvd en slik babycomputer eller hva det kalles som prevensjon? :)

Skrevet

Noen som har prøvd en slik babycomputer eller hva det kalles som prevensjon? :)

Det er vel bare anbefalt om det ikke er noen krise å bli gravid?

Anonymous poster hash: d4230...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...