Gå til innhold

Valp som halter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I går da vi var på tur fant min 6 mnd. gamle valp et par hunder å leke med. Som vanlig ble det full fart og tryning om hverandre, men det så ut som om det gikk greit. Litt senere, kanskje etter et kvarter, så det ut som om han haltet litt på høyre bakben. Vi tok trikken, og da vi gikk av senere var det enda verre.

Tenkte å se det an til i dag. I dag tidlig var det enda verre igjen. Kan dog bare være fordi han hadde ligget og sovet hele natten, det virker som om det blir verre etter han har ligget stille og bedre etter litt bevegelse. Han reagerer ikke på at jeg undersøker og klemmer på benet eller poten.

Tenker at det er mest sannsynlig bare er at han har slått seg, så kanskje det går an å se det an til i morgen? Det er ganske vanskelig å få dratt til veterinær i dag, men selvsagt ikke helt umulig heller.

Noen ideer om andre ting det kan være, kan det være noe som krever umiddelbar behandling? Det virker ikke som om han har veldig vondt (altså, han har jo vondt når han halter, men han går en del rundt og i ganske greit tempo på tisseturer også).

http://www.agriabreedersclub.no/abc_norge/indexabc_no.nsf/bykey/OEBM-7WZGGJ

Jeg lurte litt på om det kunne være noe sånt også... Er vel litt overnervøs. Men er dette noe som man kan se plutselig, eller noe som utvikler seg sakte over tid? Vanskelig å finne info...

http://www.youtube.com/watch?v=L_utiKSTQaM

Sånn så det ut i går kveld, og det er sånn han stort sett går. Litt verre når han har ligget stille en stund, og en gang i blant tråkker han ikke på benet i det hele tatt et par steg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville ventet og sett det litt ann! Har hatt noen runder her i gården med valp og voksen hund og de begge har slått seg godt innimellom, men ikke noe mer enn hvile og litt tid før det går over igjen!

Hvis han dog begynner å halte helt, altså ikke tråkke på beinet i heletatt over lengre tid vill jeg tatt en tlf til veterinær og hørt, betyr ikke at du må dra dit fordet!

Endret av Gjest
Skrevet

Ja, mest sannsynlig så går det vel bra... Er bare litt hønemor, så det her er veldig skummelt synes jeg. :laugh:

Skrevet

Haha, man er gjerne det i starten, blir mer imun etterhvert! Første kvelden valpen var her fikk den et uheldig møte med katta, et snitt i leppa og blod i hele gangen, samboer fikk totalt panikk fordi det var så mye blod (det var jo i munnen, så ble jo mye utvanna blod og det så jo MYE verre ut en det det var), ble omtrent hel harnisk når jeg bare tok med meg valpen inn på badet, fant fram en iskald klut og holdt inntil kuttstedet til det slutta å blø! Roa seg litt når valpen hadde slutta å blø et par minutter senere.....

Skrevet

Kan bare være at han har forstrekkt seg litt, og hadde stivnet over natten etter å ligget stille lenge. Hadde avventet lit, og så ringt vetten og spurt hvis han ikke ble bedre.

Skrevet

ville avventet 3-4 dager i alle fall.Men om haltingen blir værre eller valpen piper - da synes jeg du burde oppsøke vetrinær.

Mest sansynlig har valpen fått seg en trøkk.Strekt muskel ,sene ellerno.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...