veslefrosk Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Vanskelig å velge: Navnet Mikkel eller navnet Ask? Hva er finest og hva forbinder dere med disse?
Silfen Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Ask. Fordi det rett og slett er mye finere. Dessuten forbinder jeg Mikkel med en slask. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Ask! Forbinder det med min herlige sønn, og synes navnet er koselig på en unge og positivt og solid på en voksen. Mikkel synes jeg er mye mindre solid, nesten veikt. Og forbinder det lett med Mikkel Rev. I disse dager kan det vel nesten bli et trendnavn. "What does the fox say..?" Anonymous poster hash: 8b0ad...7dc 1
veslefrosk Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2013 Ask! Forbinder det med min herlige sønn, og synes navnet er koselig på en unge og positivt og solid på en voksen. Mikkel synes jeg er mye mindre solid, nesten veikt. Og forbinder det lett med Mikkel Rev. I disse dager kan det vel nesten bli et trendnavn. "What does the fox say..?" Anonymous poster hash: 8b0ad...7dc Så koselig at du har en Ask! Så da regner jeg med dere er fornøyd med navnet? Hva tenker du om hvordan det lyder internasjonalt?
Charlie28 Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Ask. Dette navnet har jeg faktisk vurdert selv. Mikkel er jo fint det også, men kanskje litt svensk "klang" over det? Og så minner det bittelitt om "mikkel rev satt å skrev..".. Men man blir jo vant til et navn, så dersom du liker det best mener jeg du bør gå for det. Endret 9. oktober 2013 av Charlie28
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Ask. Jeg synes det er mer aldersnøytralt enn Mikkel, som jeg synes er litt "guttenavn" og ikke så veldig "mannsnavn". Anonymous poster hash: 02bce...8a2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Vanskelig å velge: Navnet Mikkel eller navnet Ask? Hva er finest og hva forbinder dere med disse? Ask er finest. Minner om noe norrønt. Mikkel (Rev) kommer til bli en ugangskråke.. Sammen med Ronny, Roger og de gutta der. Veldig forskjellige navn da.. Anonymous poster hash: 00261...353
veslefrosk Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2013 Klart flest som liker Ask ser jeg. Jeg liker jo begge, men er enig i at Ask kanskje er et mer stødig navn enn Mikkel... Flere synspunkter??
kisskissbangbang Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg tenker bare liten sinna same når jeg hører Mikkel. Liker det ikke. Ask er fint! 1
cheezewizz Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) . Endret 9. oktober 2013 av cheezewizz
kisskissbangbang Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) . Er du seriøs? EDIT: Ser du var kjapp til å slette, konkluderer med at du ikke var seriøs og glemte å huke av for anonym? Endret 9. oktober 2013 av kisskissbangbang
ViljaH Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Liker egentlig ingen. Ask er stutt, virker somdet burde være noe mer. Mikkel er litt tøysenavn, ifra Mikkel Rev. 1
Silfen Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Er du seriøs? EDIT: Ser du var kjapp til å slette, konkluderer med at du ikke var seriøs og glemte å huke av for anonym? Spill it!
veslefrosk Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 10. oktober 2013 Takk for innspill alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Så koselig at du har en Ask! Så da regner jeg med dere er fornøyd med navnet? Hva tenker du om hvordan det lyder internasjonalt? Vi er veldig fornøyde! Ask var jo den første mannen på jorda i følge norrøn mytologi, og Ask er vår første sønn. Jeg og mannen har begge vært mye i utlandet, og håper barna våre får samme mulighet. Ask kan forandres til Ash i engelskspråklige land, eller rett og slett bare uttales slik som her hjemme. Ingen problem. Mange har navn som utlendinger må spørre en gang ekstra om, men det går fint. Målet er jo ikke at alle skal ha navn som fungerer perfekt i alle land, det ville vært vanskelig. Anonymous poster hash: 8b0ad...7dc
veslefrosk Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #19 Skrevet 10. oktober 2013 Vi er veldig fornøyde! Ask var jo den første mannen på jorda i følge norrøn mytologi, og Ask er vår første sønn. Jeg og mannen har begge vært mye i utlandet, og håper barna våre får samme mulighet. Ask kan forandres til Ash i engelskspråklige land, eller rett og slett bare uttales slik som her hjemme. Ingen problem. Mange har navn som utlendinger må spørre en gang ekstra om, men det går fint. Målet er jo ikke at alle skal ha navn som fungerer perfekt i alle land, det ville vært vanskelig. Anonymous poster hash: 8b0ad...7dc Takk for svar Jeg tror kanskje det blir Ask, synes det er sååå fint.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Ask sender tankene mine til Aske eller trær. Mikkel sender tankene mine til Mikkel Rev eller Ylvis-hiten. Stemmer for ask.. Så ikke noen tror du ble litt revet med av Ylvis' suksess Anonymous poster hash: 8bbb1...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå