liamine Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Hei, I år skal vi arrangere sønnen vår sin første barnebursdag. Han blir fire år. Spørsmålet er hvilken dag og tidspunkt vi kan ha det. Er det mulig å ha det kl 17-19 på en fredag? hadde passet så perfekt i forhold til å ha voksenbursdagen da på lørdagen. Tenker også å lage en pølsbod. Er det noen som har tips til gjennomføring? lagee den ut av papp kanskje? Takker for tips:)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Ville aldri invitert en gjeng 4 åringer så sent på dagen. Vi har alltid hatt og blitt invitert i barneselskaper på dagen i helga. Lørdag eller søndag, ca kl 11 eller deromkring. Anonymous poster hash: 5c31b...744
Mafalda Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Du finner aldri et tidspunkt som passer for alle, så ta det som passer best for dere med god samvittighet Fredag kl 17 høres helt fint ut. Du kan selvsagt lage bod av papp, men en lav benk/et lavt bord kan også funke:) 1
Nasse Nøff Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 17-19 på en fredag høres fint ut! Hvis du har Ikea i nærheten selger de en "markedsbod for barn" i papp til 98 kroner. Den hadde nok passet fint til pølsebod! 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Hvordan kan dere si at 17-19 på en fredag er et godt tidspunkt for en barnebursdag? Vi har legging kl 19 for vår 4 åring, og han er sliten på kveldene. Ser for meg mye sutring og krangling pga slitne unger... Anonymous poster hash: 5c31b...744 2
Marsipan Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 -eller er du redd for en forferdelig kveld hjemme pga overtrøtt barn hypet på sukker? De aller fleste fireåringer holder ut til sju en fredagskveld når det er bursdagsfest og full fart. Problemene kommer først når man skal hjem og i seng. 1
*Frida* Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Syns og det kan bli litt sent, sjølv om dei fleste 4-åringar kan tåle å vere oppe litt lengre enn normalt innimellom. Kan du skyve det ein halv time tilbake?
Løvetanten Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg ville ikke lagt det til det tidspunktet på en fredag (eller en hverdag overhodet) Det er gjerne folk som er på jobb frem til 4-5 i hverdagene, pluss at fredag ettermiddag nok er et tidspunkt både barn og voksne er litt slitne. Jeg har alltid lagt bursdager til helgene, f.eks lørdag eller søndag fra 13-15 (eller noe sånt) 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Hvorfor er det ikke like perfekt midt på dagen på søndagen?
Arkana Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg ville ikke hatt bursdag for barnehagebarn så sent på en hverdag. Jeg kjenner mange fireåringer som legger seg tidlig. Vi var invitert til barnebursdag fra 16 til 18 en fredag og det var bare stress. Mannen min er vanligvis ikke hjemme før 17, så han måtte avspasere og komme tidlig hjem for å ta sønnen vår med i bursdag mens jeg var hjemme med de to andre. På hverdagene er dessuten mange slitne etter lang dag i barnehagen. Helger er definitivt det mest praktiske og heldigvis har så godt som alle her feiring i helgene. Vi har forresten hatt både barneselskap og voksenselskap samme dag. Barna 13-15 på lørdag og voksne senere. Det fungerer utmerket. Imidlertid hørte jeg om en barnebursdag på en hverdag hvor bursdagsbarnet bodde i gangavstand fra barnehagen. Foreldrene hentet da med seg alle bursdagsgjestene rett fra barnehagen og hjem til bursdagsselskap og så kunne foreldrene deres hente dem der senere. Det synes jeg var god idé og gir ingen stress for foreldrene. 1
Mafalda Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Hvordan kan dere si at 17-19 på en fredag er et godt tidspunkt for en barnebursdag? Anonymous poster hash: 5c31b...744 Tja, fordi det ikke er nevneverdig verre enn 17-19 på en tirsdag, eller onsdag, eller 12-14 på lørdag eller 16-18 på en søndag... Noen foretrekker å gjøre unna slike ting på hverdager, rett etter barnehagen, andre vil hjem og skifte først. Noen vil ha fredagen i fred, andre helgen. Poenget var bare at det uansett aldri passer for alle, så hvis det er dette som passer for TS synes jeg hun skal kjøre på med det, og så kan de som vil komme, komme For vår del stønner jeg innvendig hver gang vi får bursdagsinvitasjoner på lørdager eller søndager. Det er ikke få ganger jeg har kjørt eldstemann til kamp, sluppet ham av, og snudd bilen 180 grader for å kjøre barnehagejenta til bursdag, tilbake til kampen igjen, se halvparten, og så forte meg å hente jentungen og tilbake og hente eldstemann som står og fryser. For eksempel. Vi har helgene fulle av orkesterøvelser, speiderturer og fotball, så akkurat for oss er helgen det verste tidspunktet for en bursdag. Men slik er det jo ikke for alle, og vi får det da som regel til Da min var fire var vanlig leggetid også rundt klokka 19, men en og annen gang på bursdag gikk da fint, særlig når det ikke var hverdag etterpå. 1
Vaffel Skrevet 9. oktober 2013 #12 Skrevet 9. oktober 2013 Hei, I år skal vi arrangere sønnen vår sin første barnebursdag. Han blir fire år. Spørsmålet er hvilken dag og tidspunkt vi kan ha det. Er det mulig å ha det kl 17-19 på en fredag? hadde passet så perfekt i forhold til å ha voksenbursdagen da på lørdagen. Tenker også å lage en pølsbod. Er det noen som har tips til gjennomføring? lagee den ut av papp kanskje? Takker for tips:) Svarer som en halvvoksen bursdagsentusiast Pølsebod pleier å være suksess, lag et artig skilt, den som serverer kan ta på forkle og en slik "papirhatt" man pleide å ha i pølsekiosker før. Et annet tips som pleier å fungere er skattejakt/fiske etter poser med noe godt. Skal ikke uttale meg om sovevanene til fireåringer og familielogistikk, så om du kjører fredag/lørdag eller lørdag/søndag er jeg litt indifferent så lenge du passer på å ha barnebursdag og bursdag med voksne/familie etc på forskjellige dager. Både for bursdagsbarn og foreldre vil det være greit å ha kun et selskap å fokusere på iløpet av en dag 1
Harlekin Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Enig med Mafalda om at du ikke kommer til å finne et tidspunkt som passer alle, så du må bare velge det som passer deg. For min del foretrekker jeg bursdager i helgene, men hvis du skal ha det på en hverdagsettermiddag, er fredag best. Da gjør det ikke så mye at barnet kommer litt sent i seng. Og de færreste 4-åringer er vel så utslitt at de ikke holder ut til kl. 19 i et bursdagsselskap? Det tror jeg går helt fint. Det har ikke vært noe krangling eller bråk i bursdagene jeg har vært i med datteren min. Lykke til med festen, uansett når den blir! Pølsebod høres kjekt og morsomt ut, det var en god ide Endret 9. oktober 2013 av Harlekin 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Vi har også vært i barnebursdag (3-årsdager og 4-årsdager) fra 17-19 på hverdager, og det går helt fint. For meg er det ett fett om det er helg eller ettermiddag i uka, men hvis det er barnebursdag en helgedag, betyr det at familien ikke kan reise bort/til hytta el.l. den helga. Vi skal også ha fireårsdag snart. Hvordan tenker dere å gjøre det med pølsebod? Får de ta en pølse der, og så ha den i handa mens de leker? Eller må de hente pølse i boden, og så gå og sette seg til bordet etterpå (der de vel har fat og drikke)? Anonymous poster hash: 0434f...ecb
liamine Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 9. oktober 2013 Mye meninger:). Men er som de fleste sier at de det ikke passer for kan velge å ikke komme. I helgene i dag drar mange på hytter, har aktiviteter o.s.v, derfor passer det sjeldent for fok da(hvertfall for oss). Så det blir nok en fredag 17-19. Tusen takk for hjelpen..
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Synes fredag ettermiddag er helt greit. Selvf kan man risikere at barna er slitne, men det har gått helt greit her iallefall. Ang pølsebod så hadde vi noe ligende her (isbod). Satte bare opp et lite campingbord og hadde en stor plakat tapet fast foran hvor vi hadde skrevet "isbod". Satte fram is, ulik pynt (strø, sauser, parasoller etc) og så fikk barna velge hva de ville ha (men vi sto for selve serveringen altså).Anonymous poster hash: 1b7ae...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå