Gjest Butterflygirl Skrevet 30. april 2004 #1 Skrevet 30. april 2004 Kanskje noen at dere husker tråden min ang. hull i ørene. Nettopp nå tok jeg ut øredobbene og renset hullene. Da jeg tok en nærmere kikk på hullet (jeg dytta slik jeg kunne se godt, og dermed også inni) så var det litt hvitt inni og rødt runt. Hullet så ut som et 'knivsår'. Er dette normalt?? Blør noen ganger også fra hullet. Bitte litt. Når er det hullene begynner å bli normale, at de ser ut som et hull og ikke et sår? Det gjør fortsatt litt vondt rundt hullene. Er litt redd for at jeg har en infeksjon uten at jeg er klar over det. Øret er ikke rødt eller noe. Det er bare hullene som gjør litt vondt, litt sår og litt rødr. Ellers føles øreflippen helt normal. Takker og bukker for svar.
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. mai 2004 #2 Skrevet 2. mai 2004 kjæresten min mente at jeg skulle ta dem ut når jeg skulle sove, slik at hullene får luftet seg. men jeg er redd for at de skal tette seg igjen. han mente at metall avgir stoffer slikt at såret heler seg treigere.
Gjest agurk Skrevet 2. mai 2004 #3 Skrevet 2. mai 2004 Renser du de godt nok? Høres ut som om det er litt betent. Prøv å smør på slik salve som er i en liten gul tube (basimusin??)
liv Skrevet 2. mai 2004 #4 Skrevet 2. mai 2004 prøv å smøre på litt basiron.. Ikke sov uten øredobber, da vil de bli tette
Gjest 1111 Skrevet 2. mai 2004 #5 Skrevet 2. mai 2004 Det tok et halvt år før mine hull ble normale. har tatt hull i ørene tre ganger, var det samme med alle tre. Tror ikke du skal bekymre deg med mindre det begynner å komme ut væske eller det begynner å gjøre vondt. (Ikke trenger du å ta dem ut om natten heller, det er meningen at øredobber skal være i hele tiden)
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. mai 2004 #6 Skrevet 2. mai 2004 De væsker litt. Gjør ikke så vondt. Men selvfølgelig fjør det litt vondt å ts på et åpent sår. Jeg skal la det være slik for nå, så lenge det ikke skifter fager på såret eller noe sånt. Så ser vi hva som skjer om 3 mnd til. Det dere nevnte med salve, hva skal det hjelpe mot? Hjelper det? Skulle gjerne hatt noe som hjelp hullene med å gro litt fortere.....
Gjest 1111 Skrevet 2. mai 2004 #7 Skrevet 2. mai 2004 Synes du skal vente og se hva som skjer, og for all del, ikke vær noe mer borti hullet enn nødvendig. det vil hindre det i å gro skikkelig. lykke til
Gjest agurk Skrevet 2. mai 2004 #8 Skrevet 2. mai 2004 salven hindrer det i å bli betent for det gror saktere dersom det er betent! Skader iallefall ikke å smørre på litt. Gjort det alle gangene jeg har tatt hull i ørene. bruker samme salven dersom jeg skjerer meg i fingeren og setter på plaster så det er helt ufarlig!
jordbær Skrevet 3. mai 2004 #9 Skrevet 3. mai 2004 Det at det kommer litt puss ut av hullet, betyr ikke at det er betent. Det er kroppens eget forsvarsmekanisme mot bakterier. Rense godt, hver dag med pyricept/klorhexidin(er det ikke det det heter?).
Gjest Butterflygirl Skrevet 3. mai 2004 #10 Skrevet 3. mai 2004 Tusen takk for svar. Ja, jeg pleier å vaske med pyrisept. Gjør ikke det så ofte. Men skal fortsette med det å se hvordan det går om 3 mnd. Takk folkens. Nå kan jeg slutte å bekymre meg om infeksjon eller betennelse.
Englepusen Skrevet 3. mai 2004 #11 Skrevet 3. mai 2004 Ehhh.. trodde Basiron hjalp mot kviser jeg..? Ikke noe jeg ville smurt betente øreflipper inn med vaffal!
Pusekatt Skrevet 3. mai 2004 #12 Skrevet 3. mai 2004 Ehhh.. trodde Basiron hjalp mot kviser jeg..? Ikke noe jeg ville smurt betente øreflipper inn med vaffal! Hehe, tror nok noen mente Bacimycin istedet - som virker desinfiserende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå