Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser mye bøker, men med en gang setningen er over har jeg glemt hva jeg nettopp leste. Jeg har vært deprimert hele livet og kanskje det er derfor hukommelsen er helt på tur, så jeg egentlig ikke skal huske vonde ting, men jeg husker jo bare dumme ting og ikke noe som er interessant og god kunnskap for meg. Frusterende, da jeg ikke lærer noe nytt. Hvorfor har ikke hjernen behov for å lære noe nytt og hyggelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjon ødelegger hjernen. Hippocampus skrumper inn og gir bl.a. dårlig hukommelse. Du må få behandling for depresjonen. Forhåpentligvis vil du da få tilbake hukommelsen.

http://www.forskning.no/artikler/2011/oktober/302346

Anonymous poster hash: 15916...4cc
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vel, du er heldig bare ved det at du orker å lese når du er deprimert. Det er mange som er deprimerte som før har likt å lese, men som ikke orker det nå. Hjernen har selvsagt alltid behov for å lære noe nytt slik at man kan utvikle seg som menneske, men det er ikke alle livsfaser den klarer å ta innover seg nye ting på selv om kroppen til hjernen (dårlig forklart måte, kanskje) ønsker dette.

Vonde ting som har skjedd husker man desverre ofte minst ett tiår frem i tid, men har du vært hos noen psykolog?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...