Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjelder innkjøp av en Mac air. Den skal brukes til vanlig surfing, mail, bank og ha mulighet til å kunne se film og litt brevskriving.

I denne sammenheng, har 128 eller 264 GB flash-lagring noe å si? Forstår ikke hva GB flash-lagring er, bare at det er dyrere med 264.

Kan en greie seg med 128 GB flash-lagring til ovennevnte bruk?

Det er snakk om en godt voksen kvinne som skal bruke maskinen.

Videoannonse
Annonse
Gjest JegHeterIngenting
Skrevet

"Flash lagring" vil si at det er en SSD harddisk, som er veldig raske.

Personlig synes jeg 128Gb er altfor lite. Jeg har 256Gb på min og sliter litt med plass. Men hvis du kun skal streame f.eks netflix og sånn så trenger du ikke 256GB. Hvis du skal laste ned, i utgangspunktet så går det bra med 128Gb så lenge du sletter alt etter du har sett det.

Skrevet

"Flash lagring" vil si at det er en SSD harddisk, som er veldig raske.

Personlig synes jeg 128Gb er altfor lite. Jeg har 256Gb på min og sliter litt med plass. Men hvis du kun skal streame f.eks netflix og sånn så trenger du ikke 256GB. Hvis du skal laste ned, i utgangspunktet så går det bra med 128Gb så lenge du sletter alt etter du har sett det.

Eller lagrer på ekstern harddisk.

Anonymous poster hash: b5ce0...9ae

Skrevet

Det gjelder innkjøp av en Mac air. Den skal brukes til vanlig surfing, mail, bank og ha mulighet til å kunne se film og litt brevskriving.

I denne sammenheng, har 128 eller 264 GB flash-lagring noe å si? Forstår ikke hva GB flash-lagring er, bare at det er dyrere med 264.

Kan en greie seg med 128 GB flash-lagring til ovennevnte bruk?

Det er snakk om en godt voksen kvinne som skal bruke maskinen.

128 eller 256 har ingenting å si for ytelsen. Det har med hvor mye du kan lagre på maskinen.

For en bruken du nevner ville jeg valgt 128.

Anonymous poster hash: b5ce0...9ae

Skrevet

Tusen takk for hjelpen.

Skal bringe det videre.

er det noe mer vi lurer på så får jeg heller spørre en gang til. :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...