Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som har blitt kjent med en dame som jeg utviklet følelser for. Så vi er fremdeles i '' bli kjent'' fasen.

Det som jeg lurer på og som jeg har hørt et par damer si inkludert henne er følgende: '' du kan ikke snakke om økonomi til en kvinne''.

Hvorfor kan man ikke det, og hva er galt med det?

Kan noen svare meg? Man skal jo kanskje bo sammen og for man tar en avgjørelse nå man jo vite hvordan den andre part tenker og bli enige, så hvorfor skal man ikke snakke om økonomi?

Anonymous poster hash: f0e08...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde oppfattet noen som snakket om privatøkonomien sin eller min så tidlig som veldig materielt orientert eller kjedelig.

• Liker 1
Skrevet

Det kan kanskje være litt skremmende om du tar opp felles økonomi for tidlig, men ellers ser jeg ikke den. Skal ikke vi kvinner bry oss om økonomi liksom?

Anonymous poster hash: 03208...a34

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å snakke om økonomi i seg selv, men jeg hadde nok syntes det var litt tidlig å ta opp felles økonomi i bli-kjent-stadiet. Og jeg ville nok kanskje tolket det som at man var svært materialistisk og litt "høy på seg selv" hvis man snakker om sin privatøkonomi i tide og utide. Med andre ord: det er forskjell på å diskutere økonomi rent generelt og det å skryte av hva man tjener i året.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Enig med Yvonne. Jeg er interessert i privatøkonomi (spesielt min egen/vår økonomi), men det er litt tidlig. Det er derimot noe som bør diskutereres og prates om nøye før man flytter sammen, enten man har tenkt å leie sammen eller eie sammen. Men før det er en issue å bo sammen, så virker det litt merkelig å diskutere økonomi såpass tidlig i et bekjentskap.

Skrevet

vi kvinner forstår ikke sånt. Vi liker bare å bruke penger.

• Liker 1
Skrevet

vi kvinner forstår ikke sånt. Vi liker bare å bruke penger.

Jeg ville ikke diskutere jeg ville bare høre hennes tanker rundt det, og dette du sier var det bilde dama ga. Vi menn liker å bruke men vi liker å bruke men også å investere.

Skrevet

Jeg ville ikke diskutere jeg ville bare høre hennes tanker rundt det, og dette du sier var det bilde dama ga. Vi menn liker å bruke men vi liker å bruke men også å investere.

Hvis hun har den innstillingen, så får du jo ta det med i beregningen.

En del, både menn og kvinner, har dessverre ikke et så veldig bevisst forhold til privatøkonomi og det kan jo være greit å vite hvordan en du er interessert i er på dette området, da det potensielt kan være problemer fra "gammel moro" som følger med.

Men med det sagt, så er ikke økonomisk innsikt noe som er medfødt, men lært og det gjelder jo deg selv også, selv om du er mann.

Skrevet

Da har du lyttet til feil kvinner TS. Selvsagt er det i overkant tidlig å la økonomi være hovedtema i "bli kjent fasen" men dersom/når dere er blitt litt mere kjent vil økonomi raskt bli et sentralt tema.

All statistikk viser at økonomi er en av de vanligste årsakene til samlivsbrudd.

Kvinner kan definitivt mye mer enn å bruke penger, de fleste har et soleklart og bevisst forhold til penger og økonomi, forutsatt at dere tjener relativt likt, hun litt mer enn deg eller du litt mer enn henne.

Håver du inn sjusifra per år så er det en annen skål.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg er en mann som har blitt kjent med en dame som jeg utviklet følelser for. Så vi er fremdeles i '' bli kjent'' fasen.

Det som jeg lurer på og som jeg har hørt et par damer si inkludert henne er følgende: '' du kan ikke snakke om økonomi til en kvinne''.

Hvorfor kan man ikke det, og hva er galt med det?

Kan noen svare meg? Man skal jo kanskje bo sammen og for man tar en avgjørelse nå man jo vite hvordan den andre part tenker og bli enige, så hvorfor skal man ikke snakke om økonomi?

Økonomi er ikke noe en tar opp før forholdet er godt etablert/ planlegger å flytte sammen.

Skrevet

Jeg hadde satt pris på å prate om økonomien, men ikke veldig tidlig. Det må være ganske sikkert at det blir oss først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...