AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Ei venninne har en eks som farer med løgn. Kan hun politianmelde det? Det sverter ryktet hennes og kan gjøre at hun mister tiltro til seg som person, noe som er relevant fordi hun har et yrke med mye ansvar og tillit. Anonymous poster hash: 65508...155
Alja Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Man kan anmelde for æreskrenkelser ja. Google det, tror det er noe med at man kan anmelde om det går ut over en persons rykte osv.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Ærekrenkelse kan anmeldes, men da må hun ha sterke beviser på at det han sier er usant. Tror ikke politiet har kapasitet til falske rykter altså, for det er det VELDIG mye av. Anonymous poster hash: 2edc5...d34
Gjest Malanthor Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Ja det kan anmeldes etter straffeloven § 246 og 247. Nå er det lettere sagt enn gjort da, og personlig stiller jeg meg tvilende til at politiet vil gjøre noe annet enn og henlegge med mindre det er snakk om svært alvlorlige ting som sies i offentlig rom.
Gjest Miranda2011 Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Ei venninne har en eks som farer med løgn. Kan hun politianmelde det? Det sverter ryktet hennes og kan gjøre at hun mister tiltro til seg som person, noe som er relevant fordi hun har et yrke med mye ansvar og tillit. Anonymous poster hash: 65508...155 Jeg hadde tatt en telefon til politiet, om de ihvertfall kan gi han en advarsel, så kanskje det hjelper 1
Gjest gnækvåg Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Det er desverre sjeldent at æreskrenkelser prioriteres av politi. Storberget skal også visstnok ha fjernet paragrafen fra straffeloven, men det er visst ikke tredt i kraft enda. Det er synd siden æreskrenkelser kan ødelegge helse og hemme yrkesdeltagelse f.eks. Det er lov med legemsfornærmelse (ikke legemsbeskadigelse) som tilsvar til æreskrenkelse, så du kunne kanskje konfrontere personen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå