Gå til innhold

Gir feber utbrudd av eksem hos barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bekymret tante sitter her og grubler. Er begynt å mistenke at tantegutten kanskje kan ha eksem?

2-åring som generelt er veldig varm av seg. I fjor vinter fikk han en del 'tørre flekker' på kroppen, men ble bedre etter at de kjøpte seg luftfukter. Nå nekter han ulltøy på overkroppen, men elsker lua si fra Pierre Robert. Gikk i stillongs inne sist jeg var på besøk, (vi glemte å skifte stillongsen) og da hadde han rødt utslett på innsiden av lårene på kvelden :(

Er jeg helt på jordet når jeg begynner å tenke på eksem...?

Og så til overskrifta. Da han begynte i barnehage ble fikk han ganske kraftig ørebetennelse - og et utslett over hele kroppen. Sjekka av lege som mistenkte skarlagensfeber, men var ikke det. Ikke elveblest heller. Snakk om tredje/fjerde (?) barnesykdom.

Men nå lurer jeg på om kanskje det kan ha vært eksem-utbrudd...?

Vi har en god del allergier i slekta fra før, men eksem er ikke noe vi har vært borti før. Kan dette likne...?

Noe er det som plager gutten i hvert fall, ikke gøy når de små ikke har det bra :(

Anonymous poster hash: f76c5...17c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og selvfølgelig må han til legen for å vite helt sikkert osv

Bare første gangen jeg begynte å tenke på alle symptomene i sammenheng. Greit å få tilbakemeldinger på om jeg er helt på jordet eller ikke, før jeg evt gjør søstra bekymra med evt mistanke om eksem.

Skrevet

Vel, min bror fikk en periode kløende utslett når han ble for varm, ikke eksem men rett og slett en allergisk hudreaksjon på varme. Sånt forekommer.

Skrevet

Vel, min bror fikk en periode kløende utslett når han ble for varm, ikke eksem men rett og slett en allergisk hudreaksjon på varme. Sånt forekommer.

Jo, har tenkt på det også. Er det vi har trodd så langt.

Men nå blir gutten helt krakilsk om noe som likner på en ullgenser kommer i nærheten av ham, så da blir jeg bekymra for at det kan være noe mer.

Skrevet

Varmeutslett var det første som slo meg også, og ullgensere eller ullundertøy til barn som er varme, kan forårsake varmeutslett, som igjen fører til kløe og naturlig aversjon mot å bruke de plaggene som forårsaker utslettet. Så det er ikke rart om ungen blir noe krakilsk om han ser et varmt plagg om det fører til utslett og kløe.

Noen mennesker er generelt varmere enn andre og om guttungen er en av dem, er det naturlig at han blir overvarm når han får på seg varmere klær enn han egentlig har behov for.

Noen vokser av seg varmeutslett, mens andre, som HrMinya, har det også i voksen alder.

Nå vil det jo vise seg hva det er om foreldrene tar med seg gutten til lege og evt hudspesialist, men etter egen erfaring høres det veldig ut som varmeutslett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...